عصر نوین جنگ

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
عصر نوین جنگ (nbookcity.com)

دانلود کتاب عصر نوین جنگ

کتاب عصر نوین جنگ نوشته ی گابریل کولکو، در برابر چشمان شما دریچه ی نوینی برای شناخت سیاست های خارجی آمریکا، تمایلات این کشور در جنگ های «عصر نوین»، شکل گیری نیروهای تعیین کننده ی نظامی در درون حاکمیت ایالات متحد و نهایت امر خطرات آینده ای که جهان بشری با آن روبرو خواهد شد، می گشاید.

در محافل مختلف روشنفکری غرب، گابریل کولکو به عنوان یکی از پیشروترین مورخین امروز جهان معرفی می شود. در حقیقت وی جزء معدود صاحب نظرانی است که همگام با بررسی جنگ ها‌ی قرن بیستم، عواقب آنها و خصوصاً تأثیرات دراز مدت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این جنگ ها بر ملت های مغلوب و حتی بر کشورهای غالب را بیش از هر پدیدۀ دیگری مورد بررسی قرار می دهد.

نویسنده کتاب کولکو

گابریل کولکو نویسنده کتاب عصر نوین جنگ متولد کشور کانادا است، ولی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه هاروارد در آمریکا به پایان رسانید و از آغاز دهه 1960 تا به امروز در همه آثار و تحلیل های خود با سیاست های خارجی آمریکا، جنگ های این کشور و خصوصا اصولی بنیادی که ستون های اصلی سیاست های داخلی، نظریه پردازی های اقتصادی- سیاسی و سیاست خارجی «حاکمیتِ» آمریکا را تشکیل می دهند، به صراحت به مخالفت پرداخته.

وی به عنوان یکی از پیشروترین مورخان معاصر جهان شناخته شده و جزو معدود صاحب نظرانی است که تاثیرات دراز مدت جنگهای قرن بیستم را بر کشورهای غالب و مغلوب هر دو مورد بررسی قرار می دهد. در محافل مختلف روشنفکری غرب، گابریل کولکو به عنوان یکی از پیشروترین مورخین امروز جهان معرفی می شود.

در کتاب عصر نوین جنگ کولکو می پرسد که تحمیل مصیبت بر ملت ها با استفاده و بهره گیری از عملکرد معجونی را  از”نیروهای سرکوب گر و گفتمانی لیبرالی چگونه می توان توجیه کرد؟ او می گوید که ملت ها خود به آنچه نیاز داشته « ناخود آگاه تاریخی » در احتیاجی به درس « ملت ها » باشند. دسترسی دارند هستند که برای حفظ «نظام ها» گرفتن ندارند.

این موجودیت خود فکر می کنند باید از حوادث درس گیرند. و این سوال همیشگی را نیز کولکو مطرح می کند که: چه درسی؟ برای کشتاری قاطعانه تر یا برای زندگی در دنیائی منطقی تر و انسانی تر؟

کتاب عصر نوین جنگ - گابریل کولکو

عنوان کتاب: عصر نوین جنگ

نویسنده: گابریل کولکو

مترجم: سعید ساری اصلانی

تعداد صفحات کتاب: 411 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

قرآن کتاب مقدس دین اسلام محسوب می‌شود. به باور مسلمانان خدا سخنانش را به صورت وحی توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام در قالب آیات قرآنی نازل کرده است.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 2533
در این کتاب می توانید با روش های  موثر و کارآمد در افزایش بازدید سایتتان آشنا شوید و با بکارگیری اصول مناسب می توانید در کوتاه مدت تاثیر بازدید کنندگان خود را در سئو سایت و همچنین فروش محصولات خود ببینید.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 501

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *