پنجاه سال، از زادروز تا تاجگذاری

آخرین ویرایش: 6 روز قبل
پنجاه سال از زادروز تا تاجگذاری رضا شاه (nbookcity.com)

دانلود کتاب پنجاه سال، از زادروز تا تاجگذاری

کتاب پنجاه سال از زادروز تا تاجگذاری رضا شاه تالیف ابراهیم صفایی به بررسی اجمالی تاریخ معاصر ایران و رویدادهای پنجاه سال تاریخ این مرز و بوم (از سال تولد تا تاجگذاری رضاشاه) می پردازد.

و با دیدی گذرا این دوران را از نظر می گذراند. در این بررسی کوتاه به فضای تاریک سیاسی و محیط نابسامان اقتصادی و اجتماعی ایران پیش از کودتا راه می یابیم و با آشنایی با آن فضای تاریک و محیط نابسامان به راز کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و نیز به ارزش این قیام نجات دهنده پی می بریم.

حضور رضاشاه در تاریخ ایران نقطه پایان نابسامانی و آغاز تحول و پیشرفت است و این دو نظریه را یکجا به ثبوت می رساند که هم جبر تاریخ و نیاز زمان مردان بزرگ را می پرورد و برمی انگیزد و هم مردان بزرگ هستند که تاریخ را می آفرینند.

بخشی از متن

تجاوز سپاهیان روسیه تزاری به مرزهای شمال شرقی ایران از سال 2432 (1252 ش-ه) آغاز شد، بهانه این تجاوز سرکوب کردن راهزنان ترکمن برای امنیت راه بازرگانی بود، بهانه ای که در مواقع بسیار دستاویز تجاوز استعمارگران بوده است.

از مقدمه کتاب:

اکنون که آییین بزرگداشت صدمین سال زادروز رضاشاه کبیر در پیش است، به منظور یک بررسی اجمالی تاریخ معاصر ایران دست خوانندگان این کتاب را می گیریم و همراه آنان به گذشته برمی گردیم و قسمتی از رویدادهای پنجاه سال تاریخ ایران را (از سال تولد تا تاجگذاری رضاشاه) با دیدی گذرا از نظر می گذرانیم. 

در این بررسی کوتاه به فضای تاریک سیاسی و محیط نابسامان اقتصادی و اجتماعی ایران پیش از کودتا راه می بریم و با آشنایی با آن فضای تاریک و محیط نابسامان به راز کودتای سوم اسفند 1299 و نیز به ارزش این قیام نجات دهنده آگاه می شویم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

کتاب پنجاه سال از زادروز تا تاجگذاری رضاشاه

عنوان کتاب: پنجاه سال، از زادروز تا تاجگذاری رضاشاه

مولف: ابراهیم صفایی

تعداد صفحات کتاب: 261 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب روزگاران نوشته عبدالحسین زرین کوب روایتی متفاوت از تاریخ ایران زمین را حکایت می کند. نام اصلی کتاب، روزگاران تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی است که در اختصار به کتاب روزگاران معروف است. این یک روایت داستان گونه است که بر اساس واقعیتی های تاریخی نگارش شده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 7525
خواب و رؤیا بخش مهمّی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهند و ما هیچکس را سراغ نداریم که دچار خواب و رؤیا نشده باشد. براستی خواب و رؤیا چگونه شکل می‌گیرند؟ منشأ خواب و رؤیا از کجا است؟ کتاب رویای توک کوچولو اثر هانس کریستین اندرسن، با ترجمه و تدوین ...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 825

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *