رویای توک کوچولو

رویای توک کوچولو (nbookcity.com)

دانلود کتاب رویای توک کوچولو

خواب و رؤیا بخش مهمّی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهند و ما هیچکس را سراغ نداریم که دچار خواب و رویا نشده باشد. براستی خواب و رؤیا چگونه شکل می‌گیرند؟ منشأ خواب و رؤیا از کجا است؟ کتاب رویای توک کوچولو اثر هانس کریستین اندرسن، با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم مُنظم به تصاویر متعدد و مناسب در صدد بیان ماهیت خواب‌های کودکانه برای کودکان فارسی زبان با قرائت و تبیین بزرگسالان می‌باشد.

شاید هیچکس تاکنون نتوانسته باشد، حتّی با وجود دستگاه‌های پیشرفتۀ اسکن مغز به ماهیّت و منشأ خواب و رؤیا دست یابد. برخی معتقدند که خواب‌ها ناشی از رویدادها و وقایع گذشتۀ انسان‌ها هستند. برخی دیگر آن را خواسته‌های سرکوب شده و دست نیافتۀ آدم‌ها دانسته‌اند. برخی دیگر منشأ آن را ماوراءالطبیعه و از غیب گفته‌اند. برخی فقط خواب پیامبران را صحیح و آینده نگر می‌دانند.

برخی خواب زنان را بر عکس (چپ) تعبیر می‌کنند. برخی دیگر خواب بچه‌ها را درهم و برهم و بدون تعبیر قلمداد می‌نمایند. برخی خواب‌ها را ناشی از پُرخوری و یا ناراحتی های روحی بیان داشته‌اند. به هر حال خواب هر چه باشد، از مغز انسان نشئات می‌گیرد و او را در دنیای غیر حقیقی شاد و یا ناراحت کننده‌ای گرفتار می‌سازد آنچنان که حتی تاب گریز از آن را نداشته باشد.

درباره نویسنده

شاید بتوان گفت که نام هانس کریستین اندرسون (آندرسن) خالق آثار متعدد و جذاب کودکان به‌اندازه‌ی داستان‌های زیبایش شهرت نیافته است. نویسنده‌ای که با داستان‌های او بزرگ شده‌ایم و درس‌های زیادی از او فرا گرفته‌ایم. هانس کریستین اندرسون ، نویسنده‌ی اهل دانمارک است که به خاطر نوشتن قصه‌های زیبایی مثل شاهزاده خانم و نخود، جوجه اردک زشت، بندانگشتی دختر کبریت فروش و بسیاری داستان‌های جذاب دیگر شهرت جهانی دارد؛ بااین‌حال تعداد انگشت‌شماری از مردم با زندگی و سرگذشت نویسنده‌ی این قصه‌های جذاب و شنیدنی آشنایی دارند. مردی که سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشت و حتی بنا بر برخی روایات توانست این درد و سختی را به هنر تبدیل کند. در این مقاله به سراغ زندگی و میراث اندرسون رفته‌ایم.

میراثی ارزشمند که در بخش کتاب‌های کودک هیچ کتاب ‌فروشی پیدا نخواهید کرد.

تعداد بازدید: 817 بار

Hans%20Christian%20Andersen%20 %D9%87%D8%A7%D9%86%D8%B3%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%86 14

عنوان کتاب: رویای توک کوچولو

نویسنده: هانس کریستین آندرسن

مترجم: اسماعیل پورکاظم

تعداد صفحات کتاب: 46 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.97 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

از نگاه هانس کریستیان آندرسن ، هر کلامی که برای کودک خوانده می‌شود، مانند بذری در او جای می‌گیرد. این کلام آندرسن باعث شد که نویسندگی کودک و نوجوان به طرز عجیبی متحول شد. شخصی به نام گئورگ براندس که از منتقدان هانس بود، از او پرسید که آیا مایل است داستان زندگی خود را بنویسد؟ او نیز پاسخ داد قبلا اینکار را انجام داده است. آن هم با نوشتن داستان جوجه اردک زشت ! به دیدگاه بسیاری از منتقدان ادبی، آندرسن پدر علم رمان‌نویسی کودک و نوجوان است.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را جستجو کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

Instagram

اینستاگرام

Telegram

کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

جان اشتاین بک کتاب اتوبوس سرگردان را در سال 1947 منتشر کرد. این اثر مشابه دیگر آثار او به نظام سرمایه‌داری و رکود اقتصادی و به دنبال آن بیکاری، فقر و تنگدستی توجه کرده است. او گاهی از چهره‌ی رنج دیده‌ی کشاورزان...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 790
شما را با عوامل ریزش مو از جمله استرس , حاملگی , داروها, عفونت , بیماری ها و مراقبت ناسالم آشنا می کند و راهکارهای درمان ریزش مو را با نوشتن ویتامین ها و مواد معدنی لازم  به شما می آموزد .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *