سلام بر وحی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سلام بر وحی (nbookcity.com)

دانلود کتاب سلام بر وحی

کتاب سلام بر وحی داستانی دینی و بسیار خواندنی برای کودکان و نوجوانان است تا با تاریخ اسلام بیشتر و بهتر آشنا شوند.

رسول خدا (ص) و همراهانش قدم به خانه‌ی علی و فاطمه می گذارند. اهل خانه مشتاق دیدار پیامبر هستند. اما گویی اتفاقی رخ داده‌‌ است. این بار حسن و حسین کوچک به سوی رسول خدا نمی شتابند. گونه بر گونه‌های رسول نمی گذارند و در آغوش پر محبت او بوسه باران نمی شوند. بی رمق هستند. بر بستر افتاده و بیماری بر آن‌ها چیره شده‌ است…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

سید مهدی شجاعی همچنان در مسیری به تولید محتوا و تألیف اثر می پردازد که شاید باید گفت مختص خودش است. دست روی موضوعاتی از دین می گذارد که برخی از آن‌ها آشنا و برخی هم ناآشناست اما قلم هنرمند و دلنشین این نویسنده کاری می کند که مخاطب همان داستان آشنا را هم با ولع و هیجان خاصی دنبال کند. تازه‌ترین اثر این نویسنده یعنی کتاب سلام بر وحی هم در همین حال و هواست. داستانی آشنا از زندگی اهل بیت پیامبر اسلام. همان داستان عروف روزه داری امیرالمؤمنین و حضرت زهرا برای بهبودی بیماری فرزندشان!

شجاعی در این اثر داستانی خود با شناخت دقیق و درست از مخاطب روایت، با بیانی ساده و روان و استفاده از تصاویر روایی و جملات مألوف برای گروه سنی هدف، این واقعه تاریخی را بازآفرینی می کند و مخاطبش را مقابل قصه‌ای لطیف و آسمانی قرار می دهد. شجاعی به سیاق چند اثر قبلی خود در این کتاب هم از تصویرگری استفاده کرده است چون مخاطبان کتابش گروه سنی نوجوان است این اثر با تصویرگری‌هایی ویژه نیز همراه شده است.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب سلام بر وحی، مدینه در سکوتی سرد و سنگین فرو رفته است. اهالی مدینه، خسته از یک روز کار و تلاش، به خانه‌های خود رفته‌اند و آرام گرفته‌اند. ستاره‌ها آسمان را زینت داده‌اند. زمین از نور ملایم و کمرنگ ماه که مثل حریری نازک بر روی خانه‌های کوچک و گلی مدینه پهن شده، روشنی گرفته است. مدینه خاموش و ساکت است و تنها صدایی که در این وقت شب، به مدینه زندگی می بخشد، طنین گامهای استوار پیامبر است.

ایشان کم کم به خانه علی نزدیکتر می شود. پیامبر را دو نفر از یارانش همراهی می کنند. آنان نیز در اندیشه نگرانی پیامبر هستند. نه فقط آن دو، بلکه همه مسلمانان می‌دانند که پیامبر چقدر حسن و حسین را دوست دارد. همه می دانند که پیامبر از ناراحتی حسن و حسین ناراحت می شود و از خوشحالی آنها شادمان است. همه می دانند که عشق پیامبر به این دو، فقط محبت یک پدربزرگ به دو نوه زیبا و شیرین نیست. محبتی است خدایی، عشقی است پیامبرانه.

همه مسلمانان می دانند که از این کار پیامبر هم باید پیروی کنند و حسن و حسین را دوست بدارند. کتاب سلام بر وحی ماجرای دو پسر کوچک است که فرزندان دختر رسول خدا هستند و پیامبر آنها را بسیار دوست دارد. اما حسن(ع) و حسین (ع) بیمار شده‌اند و خانواده قرار است برای سلامتی‌شان روزه بگیرند.

بخشی از متن کتاب

با شنیدن صدای گرم و آشنای پیامبر هر دو چشم‌هایشان را یه زحمت باز می کنند، اما توان بلند شدن در خود نمی بینند. پیامبر نگران و مشتاق به سوی بسترشان می دود، آن‌ چنان که عبایش در میان پایش می پیچد، در کنار بستر زانو می زند و گونه‌هایشان را غرق بوسه می کند. چه شده عزیزان من؟ خدا بلا را از شما دور کند، خدا به شما سلامتی ببخشد. حسن و حسین دست‌هایشان را دور گردن پیامبر حلقه می کنند و او را در آغوش می فشرند…

نقد کتاب سلام بر وحی

کتاب سلام بر وحی در نثر خود داستانی که شاید پیش از این در قالب‌های متنوع شنیده شده باشد را چنان متفاوت و شیوا روایت کرده است که مخاطب ناخودآگاه با آهنگ جاری در متن آن همراه می شود و دل به متن می سپارد. کتاب در کنار این متن با تصویرگری فرهاد جمشیدی نیز همراه شده است.

خانواده سه روز روزه داری می کنند و در پایان هر روز مختصر افطار خود را نیز به مسکینی می بخشند و پس از روز سوم به دیدار پیامبر (ص) نائل می شوند و جبرئیل امین از جانب پروردگار بر آنها نازل شده و آیاتی از جانب خداوند بر پیامبر نازل می شود که در آن، این جمع «خوبان روزگار» معرفی می شوند و وعده حفاظت آنها از آسیب و جایگاه رفیع آنها در بهشت به آنها یادآوری می شود.

تعداد بازدید: 114 بار

Seyyed%20Mahdi%20Shojaee%20 %D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C%20%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%DB%8C 1

عنوان کتاب: سلام بر وحی

نویسنده: سیدمهدی شجاعی

تعداد صفحات کتاب: 26 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

استعداد اصلی دی والرا این است که با استفاده از سخنان خود تقریبا همه اطرافیانش را مجذوب کند. دی والرا به سیبیلوت می گوید او داستانی دارد که می تواند شغل روزنامه نگار را نجات دهد اما تنها در...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 210
کتاب، از ما می‌خواهد تا گربه را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم. اما چگونه؟ نویسنده در هر قدم همراه ما می‌آید و یک فلسفه شخصی را که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند، در اختیار ما قرار می‌دهد. این کتاب پر است از نقل...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 944

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *