نامه های عاشقانه یک پیامبر

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
نامه های عاشقانه (nbookcity.com)

دانلود کتاب نامه های عاشقانه یک پیامبر

کتاب نامه های عاشقانه یک پیامبر مجموعه‌ ای از نامه‌های جبران خلیل جبران به محبوبش ماری هکسل است.

 ماری‌ هسکل زنی بود که بیشترین تأثیر را در زندگی فرهنگی و هنری و حتی اقتصادی جبران داشته‌ است ولی معشوقه‌ای بود که هیچ گاه به وصال او نرسید. جبران خلیل جبران، نابغه مشهور لبنانی، موفق‌ترین نویسنده و هنرمند معاصر عرب، نه‌ تنها از پیشگامان ادبیات نوین عربی است، بلکه در جهان امروز و در ایران نیز بسیار پرآوازه و اثرگذار بوده است. مهم‌ترین و مشهورترین کتاب جبران «پیامبر» است.

خلاصه کتاب

دوری و جدایی باعث شده تا افراد دست به قلم شوند، از دلتنگی‌ها و محبت برای معشوق خود نامه بنویسند. نامه‌ها حس‌های واقعی و پاک را نشان می‌دهد، ثبت می‌شوند و حتی می‌تواند بعدها برای دیگران هم خواندنی باشند. نامه نوشتن برای معشوق و ابراز عشق و جدایی در ادبیات هم سابقه‌ای طولانی دارد. از نمونه‌های ماندگار این نامه‌های که به رمان های عاشقانه تبدیل شدند، می توان به توصیفات ناب «احمد شاملو» برای همسرش آیدا، نامه‌های «فرانتس کافکا» به نامزدش فلیسه و نامه‌های عاشقانه «جلال آل احمد» و «سیمین دانشور» اشاره کرد.

کتاب نامه های عاشقانه یک پیامبر مجموعه نامه‌های عاشقانه و عارفانه‌ای است که جبران خلیل جبران برای «ماری هسکل» دوست و معشوقه‌اش نوشت. جبران در سال 1904 با ماری هکسل که مدیر یک مدرسه‌ی آمریکایی بوده و در حمایت از یتیمان مستعد فعالیت می کرد، آشنا می شود که در روند زندگی جبران نقش فوق العاده و بسزایی داشته است. این آشنایی آغازگر یک دوستی همیشگی است که گاه به مرز عشق کشیده می شود و هرگز به ازدواج ختم نمی شود.

بخشی از متن کتاب

«ماری قشنگم! زندگی چیست؟ عشق ورزیدن. اگر عاشق نباشیم، برای زندگیِ خود توجیهی نداریم. کسانی که عاشق نیستند، از زندگیِ پُرمعنا محروم‌اند. باید خود را به باد و باران و ستاره سپرد. باید عاشقانه زیست. باید بر گونه‌ی گرمِ خورشید بوسه زد. بر رخساره‌ی خورشید‌ گونه‌ی تو بوسه می زنم، و شب بخیر می گویم. خلیل.»

«ماری عزیزم تمثیلی را که تازه تمام کرده‌ام، برایت می فرستم. بسیار کم و فقط به زبان عربی نوشته‌ام. می خواهم نصیحت‌ها و پیشنهادهای تو را بشنوم. من و دوستم در سایه معبدی، نابینایی را دیدیم. دوستم گفت: این دانا ترین مرد جهان است. نزدیک شدیم و پرسیدم: از کی نابینایید؟ از وقتی زاده شدم. گفتم: من یک ستاره شناسم. نابینا پاسخ داد: من نیز… آن‌گاه دستش را روی سینه‌اش گذاشت و گفت: از درون اینجا، همه خورشیدها و ستارگان را رصد می کنم.»

نقد کتاب نامه های عاشقانه یک پیامبر

بدون شک همه علاقمندان به شعر با جبران خلیل جبران و آوازه او آشنایی دارند. جبران کسی است که با ساده ترین واژه ها، دل انگیزترین جمله ها را می سازد، همانطور که در کتاب نامه های عاشقانه یک پیامبر نیز شاهد آن هستیم:

ماری محبوبم، تو را به خدا سوگند، چطورمی توانی گمان کنی من، از تو بیشتر  رنج دیده ام تا شادی؟ چه سبب شده این گونه بیندیشی؟ هیچ کس درست  نمی داند مرز بین دلشادی و  درد کجاست. اغلب می اندیشم جدایی آن ها از هم غیر ممکن است.  ماری، تو آن قدرشادی به من می بخشی که به گریه در می آیم، و آن قدر رنجم می دهی که به خنده می افتم.

تعداد بازدید: 1,097 بار

Kahlil%20Gibran%20 %D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%84%20%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب:نامه های عاشقانه 

جزو برترین مجموعه نامه ها

نویسنده: جبران خلیل جبران

مترجم: آزاده مسعودنیا

تعداد صفحات کتاب: 121 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

استرس پدیده ای است که همه انسان ها کم و بیش در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند. استرس یا فشار روانی دارای ابعاد خوش خیم و بدخیم است . استرس خوش خیم به آن میزان از استرس اطلاق می شود که باعث افزایش سطح فعالیت فرد در جهت نیل به اهدافش می گردد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 6070
اگر به پیروان خود کمک کنید تا عقاید خود را ابراز کنند، تعداد بیشتری از افراد به رهبری روی می‌آورند و پیشرفت واقعی هم همین‌جاست. یکی از کارهایی که رهبران توانمند انجام می‌دهند، اندازه‌گیری، نظارت و تعدیلِ پیشرفت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 208

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *