چطور با بچه ها حرف بزنیم تا به حرف هایمان گوش بدهند

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چطور با بچه ها حرف بزنیم تا به حرف هایمان گوش بدهند (nbookcity.com)

دانلود کتاب چطور با بچه ها حرف بزنیم

تمام والدین از خواندن کتاب چطور با بچه ها حرف بزنیم تا به حرف هایمان گوش بدهند لذت می برند و می توانند از محتوای عالی و کاربردی آن استفاده کنند.

با خواندن کتاب پیش رو که اثر مشترک ادل فابر و  الیان مازلیش است سؤالات زیادی از خودتان خواهید کرد. اصول جدیدی وجود دارد که جذب می کنید، مهارت‌ های جدیدی که به کار می برید، الگوهای جدیدی که می آموزید و الگوهایی قدیمی که حتی از آن‌ها خبر ندارید. با طبقه‌ بندی کردن و شکل دادن الگوها‌ی خودمان، گاهی دشوار است که جلوه‌ی تصویر بزرگ‌تر را مد نظر قرار دهیم.

خلاصه کتاب

رابطه بین والدین و فرزندان رابطه ای کاملا شخصی و خصوصی است. به نظرمی رسد درست نباشد که به والدین و فرزندانشان بگوییم که با یکدیگر باید چگونه حرف بزنند وچگونه ارتباط برقرار کنند . اما باید مهارت های برقراری ارتباط میان والدین و فرزندانشان به آنها یاد داد. نویسنده دراین کتاب تلاش کرده اطلاعات کافی در مورد نحوه ی تربیت فرزندنتان در اختیار شما قرار دهد .

با مطالعه این کتاب می توانید بارفتار منفی فرزندانتان کنار بیایید و به او یاد بدهید که چگونه خشم ،عصبانیت و نگرانی هایش را ابراز و کنترل کند ، فرزندانتان به همکاری بیشتر تشویق کنید و… این کتاب منبع خوبی برای آموزش خانواده ها برای آشنای چگونگی ارتباط با فرزندان می باشد. این کتاب به والدین کمک می‌کند تا با بهره‌ گیری از علم روز و تکنیک‌های روانشناسی، بدون تنش با کودکان خود گفتگو کنند.

گفتگو کردن یک اصل مهم برای برقراری ارتباط است. همین اصل مهم می‌تواند نقش بسیار پررنگی در تربیت فرزندان داشته باشد. والدین می‌توانند با یادگیری بهترین روش‌های گفتگو با فرزندان به آن‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های ارتباطی‌شان را تقویت کنند. علاوه بر این، گفتگوی سالم و سازنده بین والدین و فرزندان به آن‌ها کمک می‌کند تا از بروز بسیاری از مشکلات که در نتیجه‌ی عدم گفتگو به وجود می‌آید، جلوگیر کنند.

بخشی از متن کتاب

تاکنون، به احتمال زیاد فرزندان‌تان فرصت‌های بی‌شماری را به شما ارائه داده‌اند تا مهارت‌های گوش کردن را به عمل در آورید. وقتی مسأله‌ای بچه‌ها را آزار می‌دهد، بیشتر اوقات با صدای بلند و واضح آن را به ما می‌گویند. من می‌دانم که در خانه‌ی خودم هر روز با بچه‌ها مثل شبی در تئاتر می‌گذشت. یک اسباب‌بازی گم شده، موی خیلی کوتاه شده، خبری در مورد مدرسه، شلواری جدید که اندازه نبود، دعوا بین برادر و خواهر، همه‌ی این بحران‌ها می‌توانند به اندازه‌ی کافی گریه و هیجان را برای یک نمایش سه پرده‌ای غم‌انگیز شکل دهند. ما هرگز فاقد موضوع نبودیم…

وقتی فرزندم به من می گوید که من بی انصافم و مرا دوست ندارد ،از دست او عصبانی می شوم و نمیدانم باید چه عکس العملی نسبت به او نشان دهم . اگر از شنیدن چنین جملاتی نارحت می شوید ، به فرزندتان بگویید که از دست او نارحت شده اید و دوست ندارید این جملات را از زبان او بشنوید . به او بگویید که اگر از دست شما عصبانی است باید به نحو دیگری با شما حرف بزند تا شما نیز بتوانید به او کمک کنید.

نقد کتاب چطور با بچه ها حرف بزنیم

ادل فابر و الیان مازلیش تکنیک های جدید و شیرینی برای مشکلات روزمره ای که والدین با آن مواجه می‌شوند، دارند. آن ها بهترین تفکرات روانشناسی را با دانش عملی ترکیب می‌کنند تا به شما کمک کنند این ایده‌ها را امروز در خانه ی خود عملی کنید. مهم نیست که چقدر سخت تلاش می‌کنیم تا احساسات کودکانمان را درک کنیم و حس همکاریشان را تقویت کنیم، زمانی فرا خواهد رسید که اتفاقی می‌افتد و ما تمام کارها را درست انجام داده‌ایم و حرفهای درستی زدیم اما چیزی پیش نمی رود. دیر یا زود همه والدین با این سوال مواجه می‌شوند که تنبیه کنند یا نه؟

هر وقت این سوال در گروهی مطرح می‌شود من معمولا از آنها می‌پرسم: چرا؟ چرا تنبیه می کنیم؟ در اینجا چند جواب آمده است که والدین گفته‌اند. “اگر آنها را تنبیه نکنیم هر غلطی دلشان بخواهد، می‌کنند.” “اگر فرزندم را تنبیه نکنم، از کجا می فهمد که چه کاری نادرست است و دوباره ان را تکرار نکند؟” “من فرزندم را تنبیه می کنم چون این تنها چیزی است که او می فهمد.”

کتاب (چطور با بچه ها حرف بزنیم تا به حرف هایمان گوش بدهند) اطلاعات کافی در مورد نحوه ی تربیت فرزندانتان در اختیار شما قرار می دهد. این کتاب مورد استفاده ی والدین و افراد بسیاری در زمینه حوزه ی تربیت کودک قرار گرفته است و با استقبال چشمگیر آنها روبرو شده است.

تعداد بازدید: 248 بار

Adele%20Faber%20and%20Elaine%20Mazlish%20 %D8%A7%D8%AF%D9%84%20%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%D9%88%20%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%84%DB%8C%D8%B4

عنوان کتاب: چطور با بچه ها حرف بزنیم تا به حرف هایمان گوش بدهند

نویسندگان: ادل فابر و الیان مازلیش

مترجم: شیرین یزدانی

تعداد صفحات کتاب: 193 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 634
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 40997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *