تو حرف نداری

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
تو حرف نداری (nbookcity.com)

دانلود کتاب تو حرف نداری

کتاب تو حرف نداری در ژانر خودیاری و روانشناسی توسط متیو فیلیپ سید برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

اگر فکر می کنید که نمی توانید کاری را انجام دهید، احتمال اینکه اصلاً برای انجامش هیچ اقدامی هم نکنید خیلی زیاد است. اما اگر بفهمید واقعاً می توانید در ریاضیات، یا ورزش یا امتحان‌هایتان خوب عمل کنید چه؟ درحقیقت، اگر بتوانید در هر کاری که تمرکزتان را روی آن می گذارید و ذهنتان را برایش آماده می کنید، سرآمد باشید چه؟ این کتاب حتماً می تواند به شما در انجام این کارها کمک کند.

خلاصه کتاب

زیر سؤال بردن توانایی هایتان گاهی کاملا طبیعی است، اما افکار شما می توانند الگویی ایجاد کنند که مانعتان بشوند. آیا هیچ کدام از این عبارت ها برایتان آشناست؟

  • ما خانوادگی ریاضی مون افتضاحه.
  • حافظه‌م قدِ نخوده، واسه همین لغت های فرانسه رو یاد نمی گیرم.
  • معمولا کارها رو شروع می کنم ولی هیچ وقت تمومشون نمی کنم.
  • ترجیح می دهم بمیرم ولی جلوی جمع حرف نزنم.
  • همه علومشون از من بهتره؛ من اصلا نمی فهمم.
  • نقاشی؟ شوخی می کنی. من حتی چشم چشم دوابرو هم نمی تونم بکشم!
  • توی خانواده ی ما فقط خواهرم باهوشه.

اینجاست که این کتاب به درد می خورد. این کتاب راه و چاه معرکه بودن را نشان می دهد و هر آنچه را آدم های توی اوج، درمورد موفقیت می دانند بهتان می گوید. اگر دوستی دارید که ظاهرا بدون هیچ تلاشی، در امتحان هایش موفق می شود؛ یا برادری که تنیسش خیلی بهتر از شماست و می رود روی اعصابتان، یا فقط نمی دانید توی چه کاری بهترین هستید، کتاب تو حرف نداری را بخوانید.

بخشی از متن کتاب

چرا وقتی می خواهیم از خیابان رد بشویم، هر دو طرف را نگاه می کنیم؟ از کجا می دانید کجای زمین فوتبال بایستید تا دوستتان بدون اینکه تابلو باشد، بتواند توپ را بهتان پاس بدهد؟ دلیلش این است که قبلا این الگوها را دیده اید و یاد گرفته اید که میزان خطر را بسنجید. مثلا می دانید به نفعتان است که چند لحظه بیشتر سر خیابان منتظر بایستید و دو طرف را چک کنید، یا میدانید چقدر احتمال دارد دوستتان، یک بار هم که شده، توپ را درست پاس بدهد، نه اینکه مثل اسب افسارگسیخته، آن را شوت کند بیرون زمین.

ولی گاهی وقت ها هم تشخیص الگویمان زیادی خوب است. برای همین است که مردم فکر می کنند گاهی صورت حضرت مسیح را روی نان تست سوخته می بینند. یا ابری را می بینند و به نظرشان درست مثل آخرین مدل موی یک خواننده ی معروف می آید. پس همان طور که دیدید، ما همین حالا هم خیلی از کارهای پیچیده را عالی انجام می دهیم. راستش را بخواهید، همین حالا هم واقعا معرکه ایم. فقط باید این معرکه بودن را در کارهایی نشان بدهیم که دلمان می خواهد در آنها پیشرفت کنیم. واضح است که مهارتش را دارید، حالا فقط مانده…

نقد کتاب تو حرف نداری

کتاب تو حرف نداری اثریست که برای رده سنی ۷-۱۲ ساله نوشته شده است. ما آدمها، هر روز نسبت به قبل پیشرفت می کنیم. کمر همت به انجام هر کاری بستیم، از ورزش گرفته تا علم، تجربه کسب کردیم و حد مطلوب ها را بالا بردیم و برای رسیدن به همه ی اینها، از مغزمان استفاده کردیم. در مسابقات المپیک ۱۹۰۰، برندهی دوی صد متر، در عرض یازده ثانیه این عنوان را از آن خودش کرد. اما امروزه، به لطف قدرت تمرین، بچه های زیر پانزده سال مرتب این رکورد را در مسابقات قهرمانی ملی بین مدارس می شکنند.

خیلی وقت قبل تر، در قرن سیزدهم میلادی، دانشمندی انگلیسی به نام راجر بیکن ادعا کرد محال است کسی بتواند در کمتر از چهل سال، در ریاضیات مهارت پیدا کند. امروزه، محاسباتی که او از آنها حرف می زد، ابتدایی ترین چیزهایی است که در مدرسه می آموزیم. پس به لطف انعطاف پذیری عصبی در مغز، ما آدمها از همیشه بهتریم؛ ولی، هنوز هم باید تمرین کنید، خصوصا اگر بخواهید…

تعداد بازدید: 443 بار

Matthew%20Syed%20 %D9%85%D8%AA%DB%8C%D9%88%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF

عنوان کتاب: تو حرف نداری

یا چطور می توانیم در (تقریبا) همه چیز عالی باشیم

نویسنده: متیو فیلیپ سید

مترجم: هدا نژادحسینیان 

تعداد صفحات کتاب: 158 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب به سوی تمدن بزرگ ترسیم‌گر چشم اندازی است که غرب را نیز پشت سر می‌گذارد. شاه مبدا واقعی تلاش برای سازندگی ایران را 28 مرداد 1332 می‌داند. از نظر محمدرضا پهلوی پیشرفتهای سالهای پس از کودتا فاصله ایران با کشورهای غربی را کاهش داده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4270
گفت‌ وگو بخش مهمی از زندگی انسان محسوب می‌شود و در صورت استفاده‌ی صحیح از آن، می‌توانید گره از مشکلات بسیاری باز کنید و با دیگران به تعامل و ارتباطی مسالمت‌ آمیز برسید. همچنین...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 1983

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *