انعطاف پذیری

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
انعطاف پذیری (nbookcity.com)

دانلود کتاب انعطاف پذیری

کتاب انعطاف پذیری اثری ست مبتنی بر عقل و دلسوزی. راهنمایی زیبا برای کمک به تعادل، شادی و سلامت. هنگام خواندن این صفحات، به معنای واقعی کلمه، صداهای صادقانه و صریح ریک هانسون و فارست هانسون احساس می شود که ما را هدایت می کنند تا عاقل‌ تر و روشنفکرتر شویم.

یک ضرب‌ المثل قدیمی وجود دارد: «شما تبدیل به چیزی می‌ شوید که می‌ خورید.» این مطلب در مورد بدن شما درست است، اما در مورد خود شما – یعنی شخصیتی که هستید – به تدریج به چیزی تبدیل می‌ شوید که به آن توجه می‌ کنید. در این کتاب از طریق نمونه‌ها و تمرینات زیاد، چگونگی رسیدن به آرامش ذهن و بهینه‌ سازی فرصت‌ها برای برقراری ارتباط با دیگران را می‌ آموزیم.

کتاب انعطاف پذیری بر اساس علم مغز و روانشناسی مثبت است و گنجینه‌ای از بهترین شیوه‌های حفظ شادی پایدار و غیرقابل انکار است. این دقیقا همان چیزی است که ما از ریک هانسون انتظار داریم: یک کتاب عملی، تجربی، قابل خواندن و عمیقا عاقلانه.

خلاصه کتاب

تغییر ذهن برای بهتر شدن، به معنای تغییر مغز است. مغز به طور مداوم و با یادگیری از تجربیات، خود را تغییر می‌دهد. هنگامی که بارها و بارها یک «مدار» را در مغز خود می‌ سازید، آن را تقویت می‌کنید. یاد می‌ گیرید آرام‌تر یا مهربان‌تر باشید، همانطور که هر چیز دیگری را یاد می‌گیرید: از طریق تمرین مکرر. ما منابع روحی را در دو مرحله توسعه می‌دهیم. یک، باید آنچه را که می‌خواهیم رشد دهیم، تجربه کنیم، مانند احساس سپاس‌گزاری، دوست داشتن و یا اعتماد به نفس. دومین مورد که بسیار مهم است: ما باید این تجربه گذرا را به یک تغییر پایدار در سیستم عصبی تبدیل کنیم. در غیر این صورت هیچ بهبود، رشد و یادگیری‌ای وجود نخواهد داشت.

حقیقتا داشتن تجربه‌های مفید و لذت‌ بخش، کافی نیستند. این یک ضعف اساسی در روان‌شناسی مثبت‌نگر، آموزش منابع انسانی، مربیگری و روان‌درمانی است. مردم بسیاری از تجربیات مفید بر روی مغزشان را هدر می‌دهند. اما فقط با کمی تلاش، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا اثرات پایداری را ایجاد کنند. اگر چه ممکن است پیچیده به نظر بیاید، اما در واقع ساده و شهودی است. مغز از طریق شلیک نرون‌ها از پنج تا پنجاه بار در یک ثانیه، طوری عمل می‌کند که می‌توانید انعطاف‌پذیری و خوشبختی را چندین بار در روز افزایش دهید، هر بار در یک دقیقه یا کمتر. این یک تعمیر سریع نیست. شما باید بر روی مغز به همان شیوه‌ای کار کنید که بر روی یک عضله کار می‌کنید تا آن را تغییر دهید:

هر بار، مقداری تلاش کوچک که در طول زمان، بیشتر می‌شود. می‌ توانید به نتایج اعتماد کنید زیرا خودتان به دستش آورده‌اید. می ­توانید از کتاب انعطاف پذیری به روش­ های مختلف استفاده کنید. می ­توانید در هر ماه یک فصل جدید را برای یک سال رشد شخصیتان بخوانید. یا نیازی را که برای شما اهمیت زیادی دارد، انتخاب کنید، مانند ایمنی، و بر فصول مربوط به آن تمرکز کنید. این دوازده قدرت از یکدیگر پشتیبانی می­ کنند؛ مانند حلقه‌های زنجیری که با هم مرتبطند. از نظر شما بعضی از نقاط قوت برای‌تان مناسب‌تر خواهد بود، خوب است که به آن­ها برسید و آنچه را که بیشتر به شما می­ آموزد پیدا کنید. فصل 2، «آگاهی»، و فصل 3، «یادگیری»، شامل اصول و تکنیک­ های پایه ­ای است که بقیه موارد را پایه­ گذاری می­ کنند.

بخشی از متن کتاب

همه ما نیازهایی داریم. طبیعی است که اگر برآورده نشوند، احساس تنش، نگرانی، ناامیدی و صدمه دیدن داشته باشید و احساس خوشبختی کمتری را تجربه کنید. هرقدر که انعطاف­ پذیری بیشتری داشته باشید، بهتر قادر به پاسخگویی به نیازهای خود در برابر چالش‌های زندگی هستید و نتیجه آن، خوشبختی بیشتر خواهد بود. هر انسان دارای سه نیاز اساسی است: ایمنی، رضایت و ارتباط؛ که از گذشته‌ی تاریخ تکاملی‌مان نشات گرفته‌اند. در حالی که شرایط ما در طول دویست هزار سال گذشته به شدت تغییر کرده است، مغزمان تا حد زیادی یکسان باقی مانده است.

ماشین عصبی که اجداد ما را قادر به برآورده کردن نیاز خود به ایمنی از طریق یافتن پناهگاه، نیاز به رضایت از طریق به دست آوردن غذا و نیاز به ارتباط از طریق پیوند با دیگران، می­ ساخت، امروزه همچنان در مغز ما زنده است. ما به چهار روش اصلی با نیازهایمان مواجه می­ شویم: شناخت آنچه درست است، تامین منابع، تنظیم کردن افکار، احساسات و اعمال، و ارتباط ماهرانه با دیگران و جهان وسیع پیرامون. استفاده از این چهار راه برای پاسخگویی به نیازهای سه گانه ­ی مشترکمان، به دوازده قدرت درونی اساسی می‌ رسد.

نقد کتاب انعطاف پذیری

در هرج و مرج ناشی از نااطمینانی و سختی، یک فرد آرام در یک اتاق می‌ تواند تمام تفاوت‌ها را ایجاد کند و ریک هانسون به ما نشان می‌دهد که چگونه آن شخص باشیم. انعطاف پذیری از روش‌های بسیار قابل دسترس برای غلبه بر سوگیری منفی مغز و یافتن راهی به شادابی است. این کتاب یک منبع بی‌ شمار و هدیه‌ای برای سلامتی است.

کتاب انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا منابع روانشناختی را به روش گام به گام توسعه دهید، مانند قدم زدن در یک مسیر. با افزایش این نقاط قوت و انعطاف ­پذیری (تاب آوری) بیشتر، احساس اضطراب و تحریک، ناامیدی، محرومیت، تنهایی، آسیب و ناراحتی کمتری خواهید داشت. و هنگامی که امواج زندگی به سوی شما می ­آیند، آنها را با صلح، محبت و عشق بیشتری در وجودتان، پذیرا خواهید بود.

تعداد بازدید: 316 بار

Rick%20Hanson%20 %D8%B1%DB%8C%DA%A9%20%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: انعطاف پذیری

پرورش استقامت، آرامش و شادی 

نویسنده: دکتر ریک هانسون (به همراه فارست هانسون)

مترجم: ناهید ملکی

تعداد صفحات کتاب: 277 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 20 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *