شادی بی دلیل

شادی بی دلیل (nbookcity.com)

دانلود کتاب شادی بی دلیل

حقیقت این است که لازم نیست برای راضی و شاد بودن چیز بیشتری نسبت به آنچه الان داریم به دست بیاوریم. مارسی شیموف، در کتاب خوشحالی بی دلیل برنامه ای بسیار خاص و بی نظیر برای بالا بردن نقطه ی اوج  شادی ارائه کرده است.

او آخرین یافته های روان شناسی را نیز که شامل ابزارهایی قوی و روش هایی بسیار موثر برای مثبت اندیشی است، در قالب داستان هایی حقیقی از زندگی افراد در این کتاب آورده است. این کتاب شامل هفت مرحله ی بسیار ساده ولی موثر برای دستیابی به خوشحالی و خوشبختی است و باعث می شود که شما به آسانی به شادی بی حد و مرزی در زندگی تان دست یابید.

آموزش های این کتاب:

  • کشف الگوی شادی واقعی
  • راه کارهای قدم به قدم برای بالا بردن سطح شادی
  • به کارگیری عادات شادکامی در زندگی روزمره
  • حفظ شادی بی دلیل تا آخر عمر

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب شادی بی دلیل با عرضه راهکارهایی به شما کمک می‌ کند تا خود واقعی‌ تان را که رها از ترس و غم و سرشار از نور و شادی است، بشناسید. مارسی شیموف نخست کشف الگوی شادی واقعی و تمرین شادی را بررسی کرده و سپس قدم به قدم نشان داده‌ که چگونه سطح شادی خود را بالا ببرید و طی هفت گام رسیدن به شادی بی‌دلیل را بیان کرده‌اند. در پایان نیز به چگونگی شاد بودن پایدار و بدون نیاز به پیدا کردن شانس پرداخته‌اند.

واقعیت این است که خوشبختی به قدری جذاب، به قدری الزامی و به قدری وسوسه انگیز است که خواه متوجه آن بشوید خواه آن را حس نکنید، هر کاری انجام می دهید به این منظور است که خودتان را شاد و خوشبخت کنید. خوشبختی آخرین جام زندگی بشر نامیده شده است؛ تا بوده چنین بوده است. ارسطو آن را مقصد تمام اهداف نامیده است.

طبق علم روانشناسی، فراتر از خلق و خوی مثبت، خوشبختی نوعی رفاه است که شامل یک زندگی خوب و با احساس و رضایتی عمیق می‌ شود. احساس مثبت بودن و رضایت مندی، برای سلامتی قلب، سیستم ایمنی بدن، سطح التهاب و فشار خون مفید است. ما برای آن‌ که یک زندگی شاد همراه با احساس خوشبختی داشته باشیم، بهتر است روابط پایدار، کار هدفمند و زندگی مطابق با ارزش‌های خودمان را پیش‌ رو بگیریم. از این رو خواندن کتاب شادی بی دلیل (همراه صد مصاحبه با افراد شاد:راندا برن،اپرا…) را به همه کتاب دوستان عزیز توصیه می کنیم.

معرفی نویسنده

مارسی شیموف از پیشوایان معروف و محبوب تحول شخصیت، متخصص روش‌های شاد زیستن و رضایت از زندگی و یکی از برجسته‌ترین سخنرانان انگیزه‌ بخش آمریکا است و تاکنون با سخنرانی‌ هایش بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا تأثیر مثبت گذاشته است. او در بیست سال گذشته، به خاطر ارائه روش‌های ساده و کارآمد برای تحقق هدف‌های شخصی و موفقیت‌های حرفه‌ای، مورد تحسین و استقبال زیادی قرار گرفته است. مارسی یکی از نویسندگان پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی است و از جمله در نوشتن «سوپ جوجه برای روح زن» و شش عنوان دیگر از این مجموعه، همکاری داشته است.

خانم مارسی شیموف تاکنون سمینارهای متعددی در مورد تقویت و پرورش شخصیت برگزار کرده است و حضور فعالی در شرکت‌های بزرگ تجاری، انجمن‌های بانوان و سازمان‌های حرفه‌ای و غیرانتفاعی دارد. او دارای مدرک فوق‌ لیسانس در رشته رفتارِ سازمانی است و دوره یکساله کنترل استرس را نیز گذرانده است. مارسی یکی از پایه‌ گذاران و اعضاء کمیته اجرایی انجمن پیشوایان دگرگون‌سازی است که به بیش از ده میلیون نفر خدمت رسانی می‌کند. مارسی زندگی‌اش را وقف این هدف کرده است که به انسان‌ها کمک کند توانمندتر و شادتر زندگی کنند. کتاب شادی بی دلیل یکی از همین فعالیت های اخیر او به شمار می رود.

بخشی از متن کتاب

اقامت من در دهکده هیمالیایی هدف زندگی ام را شفاف و مشخص کرد: می خواستم بی آنکه از زندگی عادی ام دست بکشم، راهی پیدا کنم تا هر جا که باشم و به هر کاری که مشغول باشم، آن نوع شادی و رضایت را احساس کنم. چه بسا شما هم به همین دلیل این کتاب را انتخاب کرده اید. این خاصیت تغییرناپذیرِ آدمیزاد است که هر که باشد و هر جا که باشد، خواستار شادی و رضایت از زندگی است. شاید شما در حال حاضر کاملاً خوشحال و راضی باشید و فقط بخواهید میزان این شادکامی را یکی دو درجه بالاتر ببرید.

شاید هم به شدت احساس بدبختی می کنید و تعجب می کنید از این که اطرافیانتان می توانند خوشی هایی در زندگی شان پیدا کنند. شاید هم به رویاهایتان دست یافته اید، اما هنوز هم نوعی احساس تهی بودنِ درونی با شماست که هیچ عامل بیرونی آن را پر نمی کند. خبر خوبی برایتان دارم؛ مهم نیست از کجا شروع کنید. در هر مرحله ای که باشید، کتاب شادی بی دلیل راه و رسم شادتر بودن را به شما نشان می دهد. برای این منظور نیازی نیست که ژِن تان شاد باشد، بلیط بخت آزمایی تان برنده شود، یا به یک قدیس وارسته و بی نیاز تبدیل شوید. وقتی این کتاب را تا آخر بخوانید، می دانید چه کنید که تا آخر عمر در یک حالت رضامندی و شادی حقیقی به سر ببرید.

سخن نویسنده در مورد کتاب

من از بچگی غمگین بودم و برای همین، از سال های اولیه نوجوانی جستجویی را آغاز کردم که ابتدا جنبه شخصی داشت و بعدها به جستجویی حرفه ای تبدیل شد و سی و پنج سال طول کشید تا بالاخره به یافته های شگفت انگیزی ختم شد که در این کتاب می خوانید. در این سال ها، من در تک تک سمینارهای نوسازی و دگرگون سازی شخصیت که زیر این گنبد کبود برگزار می شد، شرکت کردم. سال های زیادی را صرف مطالعه و تدریس اصول موفقیت کردم. زمانی رسید که دلایل متعددی برای خوشحالی داشتم: نفر اول فهرست پرفروش ترین نویسنده های نیویورک تایمز بودم.

در سرتاسر مملکت به عنوان سخنران انگیزه بخش، معروف و مورد تحسین بودم و روی زندگی میلیون ها نفر تاثیر مثبت گذاشته بودم؛ اما اینها آن حس رضایتی را که می خواستم، برایم به ارمغان نمی آورد. وقتی دور و برم را نگاه کردم، متوجه شدم خوشحال ترین و خوشبخت ترین آدم هایی که می شناسم، موفق ترین و معروف ترین آدم ها نیستند. بعضی از آنها متاهل بودند، بعضی مجرد. بعضی از آنها خیلی پولدار بودند، بعضی ها آه در بساط نداشتند. بعضی از آنها حتی با بیماری های سخت دست و پنجه نرم می کردند.

به این نتیجه رسیدم که برای چیزهایی که آدم ها را خوشحال می کند، هیچ حساب و کتاب و ترتیب معینی وجود ندارد. از اینجا بود که این سوال بدیهی و ساده برایم پیش آمد: کسی می تواند بی دلیل راضی و شاد باشد؟ تصمیم گرفتم جواب این سوال را پیدا کنم. برای این منظور با تعداد زیادی متخصص و کارشناس مصاحبه کردم و تحقیقات را از حوزه روانشناسی « تفکر مثبت » شروع کردم؛ یعنی بررسی علمی ویژگی های مثبتی که باعث می شود آدم ها از یک زندگی پرمعنی، هدفمند و توام با کامیابی بهره مند شوند. حاصل این جستجو اطلاعات جالب، شگفت انگیز و مفیدی بود که زندگی مرا عوض کرد و یقین دارم زندگی شما را هم تغییر خواهد داد.

نقد کتاب شادی بی دلیل

متخصصین و کارشناسان شما را تشویق می کنند چیزهایی را در زندگی تان پیدا کنید که باعث شادی شما بشوند و بیشتر به آن کارها بپردازید. این کار هیچ اشکالی ندارد، اما شادی واقعی و پایدار را برایتان به همراه نمی آورد. کتاب  شادی بی دلیل با رویکردی کاملاً متفاوت، روش هایی را به شما نشان می دهد که مدام آن شادی عمیق و درونی را که در عمق وجودتان نهفته است، احساس کنید؛ نوعی شادی که از مرز دلیل و واسطه فراتر رفته و برای همیشه در وجودتان جاگیر شده است.

تعداد بازدید: 857 بار

Marci%20Shimoff%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%B4%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%81

عنوان کتاب: شادی بی دلیل

(راز خوشبختی بی قید و شرط ، بدون دلیل خوشحال باش ، خوشحالی بی دلیل)

هفت گام ساده و موثر برای اینکه بی‌اعتنا به شرایط بیرون از درون شاد باشیم

نویسنده: مارسی شیموف (مارسی شایماف)

مترجم: شهره نورصالحی

تعداد صفحات کتاب: 153 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

کتاب من چگونه اروین یالوم شدم آخرین و شخصی ترین کتاب اروین یالوم می باشد که توسط اعظم خرام ترجمه گردیده است. اروین یالوم متولد ۱۹۳۱ در آمریکا می باشد، او را پایه گذار روانشناسی اگزیستانسیال می دانند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1564
کتابی است برای زنان، که می‌تواند به شما کمک کند تا در امور مالی‌تان زنی موفق و مستقل باشید. اگر قصد داشته باشید زندگی خود را تغییر دهید و اشتباه رایج خود را در امور مالی کنار بگذارید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 308

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *