راز شاد زیستن

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
راز شاد زیستن (nbookcity.com)

دانلود کتاب راز شاد زیستن

کتاب راز شاد زیستن، جدیدترین اثر اندرو متیوس، چندین سال پیاپی در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار داشته.

این کتاب، در ایران نیز با استقبال کم‌نظیر خوانندگان روبه‌رو شده و به‌تازگی چهاردهمین چاپ آن روانه بازار کتاب شده است. شاید بتوان گفت که کتاب حاضر چکیده‌ای از موفق‌ترین آثار روانشناسی در دو دهه گذشته است و نویسنده توانسته است که مجموعه‌ای از پیچیده‌ترین قوانین انتزاعی ذهن و روان آدمی را در قالب ساده‌ترین و کاربردی‌ترین اصول به مخاطبان خود عرضه کند.

برخلاف بسیاری از نویسندگان کتاب‌های عرصه روانشناسی که فقط به نوشتن صورت مسئله اکتفا می‌کنند اندرو متیوس راه و راز شاد زیستن را نیز به خوانندگانش می‌آموزد و این، هنر متیوس است. هنری که او و آثارش را از دیگران متمایز ساخته است.

مروری بر فصل های کتاب

فصل اول:

• ذهن شامل دو بخش ضمیر هوشیار و ضمیر ناهشیار است.
• هرگز تصور نکنید که تغییر به آسانی حاصل می‌شود، بلکه هر تغییری یک مبارزه بزرگ را می‌طلبد.
• فقر نتیجه افکار فقیرانه است، به‌طوری‌که به جرات می‌توان گفت افرادی فقیر با فقرا معاشرت می‌کنند و در مقابل افراد ثروتمند با افرادی غنی  همچون خود معاشرت می‌کنند. افراد غنی ابتدا پس‌انداز کرده و سپس سرمایه اندوخته خود را به کار می‌گیرند، اما افراد فقیر ابتدا خرج می‌کنند و سپس به فکر نقشه‌های بعدی می‌افتند.

فصل دوم:

• دست به کارهایی بزنید که دوست دارید، به عنوان مثال به یک دوست قدیمی زنگ زده و با او قرار ملاقات بگذارید، ورزش و تفریح کنید.
• اگر قصد کنار گذاشتن گذشته را دارید پس باید این کار را از بخشیدن دیگران آغاز کنید.
• بدیهی است که جسم سالم به ذهنی سالم نیاز دارد، پس خود را ببخشید و از عذاب گناه خود را رها کنید.
• اگر قصد شاد زیستن را دارید، بدانید که در وهله اول باید بر روی لحظه حال تمرکز کرده و در همین لحظه زندگی کنید.
• برای شاد زیستن به دنبال خوبی‌ها و زیبایی‌های جهان بروید و چشم خود را بر روی تمام زشتی‌ها ببندید، گویی که هیچ مشکلی در عالم وجود ندارد.

فصل سوم:

• برای رسیدن به بیان مثبت در وهله اول باید از جملات مثبت استفاده کنید، هر روز این جملات را برای خود تکرار و تمرین کنید تا ذهن شما به آن‌ها عادت کند.
• از قدرت واژه‌ها غافل نمانید، همواره از واژه‌های مثبت و خوب استفاده کنید، واژه‌ها جادو می‌کنند.
• به هر چیزی که فکر کنید، در نهایت به همان خواهید رسید، در واقع داشته‌های شما نتیجه افکار و خواسته‌های شما است.

فصل چهارم:

• هر انسانی در زندگی خود به هدف نیاز دارد. از هدف داشتن در زندگی به دنبال دستاورد آن نباشید، بلکه به آنچه که در نهایت برای شما انجام می‌دهد، فکر کنید.
• عالم هستی عادل است، هر آنچه که امروز برداشت می‌کنید، حاصل کاشته‌های دیروز شما است.
• به هر چه فکر کنید، به همان می‌رسید. اگر بگویید می‌توانم پس می‌توانید و اگر بگویید نمی‌توانم پس نمی‌توانید.
• اهداف خود را بر روی کاغذی بنویسید و مدام آن را برای خود تکرار کنید. اهداف شما همچون ارابه‌ای هستند که به روی آن نشسته و فراتر از آنچه در حال حاضر هستید، می‌روید.

فصل پنجم:

• عشق چیزی نیست جز احترام قائل بودن برای خود و دیگران.
• گذشته‌های سخت و اشتباهات گذشته خود را همانند زباله‌ها به دور بیندازید و از خود دور کنید.
• همان طوری که در کودکی مصر بودید که زمین مسطح است و بعدها خلاف آن برای شما ثابت شد، اکنون هم حرف‌ها را بشنوید و استدلال کنید.
• گاهی لازم است که خیلی چیزها مانند زمین خوردن و دوباره بلند شدن، گریه و خنده، کوشش و تلاش و… را از دنیای بچه‌ها آموخت.

فصل ششم:

• یک درخت با تمام بزرگی‌اش از یک‌ دانه شروع شده و رشد کرده است، بنابراین برای آغاز یک کار از قدم‌های کوچک شروع کنید.
• در هر نقطه‌ای که قرار دارید به آن نقطه به چشم نقطه آغاز خود نگاه کنید. تلاش بیشتر امروز، سازنده فردای متفاوت شماست.

معرفی نویسنده

اندرو متیوس نویسنده کتاب راز شاد زیستن تاکنون ۸ کتاب نوشته است. آثار او به ۴۳ زبان دنیا ترجمه شده است و میلیون‌ها نفر کتاب‌های او را خوانده‌اند. او یکی از شناخته‌ شده‌ترین سخنرانان انگیزشی دنیا است: متیوس، بر اساس سایت شخصی خودش، تاکنون در بیش از ۵۰۰ سمینار سخنرانی کرده است.

مخاطبان او در این سمینارها بیشتر کارمندان و مدیران شرکت‌های مختلف هستند و می‌توان گفت دستاوردهای آنان از این سمینارها بسیار بیش از آن بوده است که صرفا برای موفقیت در شرکت‌ نیاز دارند. الهام بخش اصلی این نویسندۀ استرالیایی ۶۲ ساله، روانشناسی مثبت مارتین سلیگمن، روان‌شناس برجسته آمریکایی است.

سلیگمن، با مطالعه احساس رضایت در افراد، به این نتیجه رسید که پیش از اینکه شغل، روابط، یا هر چیز دیگری موجب رضایت افراد شاد بشود، آنها خوشحال بوده‌اند. با این رویکرد، اندرو متیوس مدام خواند و نوشت و کتاب‌هایش هم با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

خلاصه کتاب راز شاد زیستن

افراد شاد به خودی خود و از روی شانس شاد نیستند بلکه آنها عادت‌ها و باورهایی دارند که توسط آن عادات و باورها شاد می‌شوند. هیچ انسانی بدون داشتن افکار، عادات و باورهای شاد کننده نمی‌تواند برای مدت زیادی شاد بماند و اما افراد شاد چه عادت‌هایی دارند که آنها را شاداب نگه می‌دارد؟ در این کتاب، راز شاد زیستن و شاد ماندن افراد شاداب برای شما آشکار می شود.

راز شاد زیستن این است که زندگی خود را با هیچ‌کس مقایسه نکنید! این راز را می‌توان به عنوان مهم‌ترین راز شادی در تمام دنیا و برای تمامی اشخاص دانست. تمام کسانی که دائم زندگی خود را با دیگران مقایسه می‌کنند جزو کسانی هستند که معمولا زندگی‌های غمناکی دارند. شما می‌توانید جزو این دسته از افراد نباشید!

کتاب راز شاد زیستن، یک راهنمای شغلی نیست فلسفه‌ای درباره زندگی است که می‌گوید: شما فقط یک‌بار زندگی می‌کنید بنابراین عمر خود رابه انجام کارهایی بگذرانید که دوستشان دارید.

بخشی از متن کتاب

بعضی‌ها استعداد عجیبی برای حادثه‌سازی دارند و تمام زندگی آن‌ها به افتادن از نردبام، زمین خوردن از روی دوچرخه، پرت شدن از روی درخت، برق گرفتگی، تصادفات رانندگی و … می‌گذرد. دوست بیست و چند ساله‌ای دارم که از شانزده سالگی تاکنون پنج ماشین نو را از دور خارج کرده است. او می‌گفت: «هربار که ماشین نو می‌خریدم، انگار ماشین‌های دیگر برای کوبیدن به من باهم کورس می‌گذاشتند. وقتی این حادثه پنج بار تکرار شد، دیگر تصمیم گرفتم به خاطر نجات جانم از خریدن ماشین نو صرف‌نظر کنم.» …

فرض بر این است که همه‌ی با به دنبال کسب الگوهای خوب هستیم، اما االگوهای دیگر چه می‌شوند؟ بنابراین باید از خود بپرسیم: «این الگوهای پوسیده چه زمانی تغییر خواهند کرد؟ چه زمانی از میان خواهند رفت؟ پاسخ این است: «وقتی ما تغییر کنیم، زندگی هم تغییر می‌کند.» تغییر هرگز به‌آسانی میسر نمی‌شود. تغییر الگوها همیشه کار ساده‌ای نیست، اما همیشه امکان‌پذیر است. در هر مرحله‌ای که باشید، می‌توانید به آن‌چه می‌خواهید دست پیدا کنید.

در جایی از کتاب راز شاد زیستن می‌خوانیم: «افکار ما انسان‌ها مانند ابرهاى پنهانى است که خودشان از بین مى‌روند و نتایجى را براى ما به بار مى‌آورند.» این جمله نکته محوری کتاب است. ضمیر ناخودآگاه انسان مسبب و مسئول بسیاری از رفتارهای ما است. حتما شما هم متوجه شده‌اید که برخی از رفتارهای کهنه و خطاها به‌صورت مرتب در زندگی شما تکرار می‌شوند.

متیوس در راز شاد زیستن بارها به ضمیر ناخودآگاه و نحوه کارکرد ذهن رجوع می‌کند. نحوه شکل‌گیری ضمیر ناخودآگاه روند بسیار پیچیده‌ای است که نحوه عمل و افکار ما نیز در آن نقش دارد. حتما شنیده‌اید که دیدگاه شما درمورد خودتان به افکارتان بازمی‌گردد. چگونگی اندیشیدن درباره خود، شکست‌ها و موفقیت‌ها، تصویری را در ذهن ما شکل می‌دهد و زندگی ما نیز بر اساس آن به پیش می‌رود.

نقد کتاب راز شاد زیستن

کتاب راز شاد زیستن، دستورالعمل‌ هایی کوچک برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی است. کتابی که می‌تواند اندوه‌بارترین زندگی‌ها را متحول کند. پذیرفتن اصول ارائه شده در این کتاب و التزام عملی به راهکارهای پیشنهادی آن، زندگی شاد و احساس آرام‌بخش خوشبختی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

شادی و چگونگی دستیابی به آن مضمون اصلی کتاب راز شاد زیستن است. تمام کسانی که آرزوی شاد زیستن را دارند و به دنبال کتابی می‌گردند تا با بیانی ساده، مسیر رسیدن به شاد زیستن را به آن‌ها بیاموزد این کتاب را مفید خواهند یافت.

استفاده از مثال‌های واقعی در کتاب راز شاد زیستن باعث می‌شود خواننده راهکارهای عنوان شده را به خوبی درک کند. برای مثال یکی از این مثال‌های خواندنی شرح زندگی خولیو ایگلسیاس است که بر اثر حادثه‌ی رانندگی صدمه جدی می‌بیند.

متیوس می‌نویسد: «هیچ چیز در دنیا نیست که بتواند جایگزین پافشاری گردد، ذوق و استعداد هم نمی‌تواند؛ تحصیلات نیز نمی‌تواند؛ دنیا پر از تحصیل‌ کرده‌های منزوی است. تنها پافشاری و عزم است که حرف آخر را می‌زند. پافشاری یک راز است. رازی که انسان‌های موفق به خوبی از آن آگاهند. تاریخ بشریت مملو از نمونه‌های بارز پافشاری است.

بدون شک کتاب راز شاد زیستن یکی از بهترین آثار روانشناسی و خودپروری است و خواندنش را به همگان توصیه می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 8,736 بار

Andrew%20Matthews%20 %D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%20%D9%85%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%B3

عنوان کتاب: راز شاد زیستن

یکی از پرفروش ترین کتاب های سال در زمینه روانشناسی

نویسنده: اندرو متیوس

مترجم: وحید افضلی راد

تعداد صفحات کتاب: 158 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.38 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

تئوری انتخاب به زبان ساده معتقد است که انسان ها رفتارهای خودشان را انتخاب می کنند و دلیل اصلی انتخاب هر رفتار ارضای یک یا چند نیاز ژنتیکی و ذاتی است. البته ممکن است گاهی ما به انتخاب رفتارهای موثر یا ناموثر (مثل افسردگی) دست بزنیم.
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 9214
هنگامی که یک رویا به طور صحیح تفسیر می شود، هم چنانکه شرایطی که رویا به آن اشاره دارد روشن می شود، رویا بین بارقه ای از بصیرت، یک تجربه « آهان» را در وجود خود احساس می کند. رویا بین به طور شهودی شناختی را دریافت نموده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1073

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *