و کسی نماند جز ما

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
و کسی نماند جز ما (nbookcity.com)

دانلود کتاب و کسی نماند جز ما

کتاب و کسی نماند جز ما، نوشته کالین هوور، بهترین رمان عاشقانه سال 2016 معرفی شده است.

کتاب و شخصیت پردازی آن به زندگی شخصی مادر نویسنده اشاره می کند و سختی هایی که در راه زندگی و بزرگ نمودن فرزندانش داشته و حتی جایی که از عشق و علاقه های خود می گذرد تا بتواند فرزندانش را حفظ کند، نویسنده کتاب در خصوص کتاب چنین می گوید:

«قبل از نوشتن این کتاب برای مادرم احتمال زیادی قائل بودم. حالا که به انتهایش رسیدم و توانستم قسمتی از درد و جدالی را واکاوی کنم که پشت سر گذاشت تا به جایی که امروز هست، رسید، فقط یک حرف برای گفتن بهش دارم: می خوام وقتی بزرگ شدم مثل تو بشم.»

خلاصه کتاب

کتاب و کسی نماند جز ما، یک داستان خوب در مورد زن ها و چالشی که در ارتباطشان با دوست پسر یا همسرشان ممکن است مواجه بشوند: خشونت! نکته ی مثبت در این داستان غیر قابل پیش بینی بودن و روایت های عجیب و غریب نیست، بلکه نمایشی از روتین زندگی های ماست که ممکن است برای هر کسی در هر مرحله ای اتفاق بیفتد. خواندن این داستان را نه تنها به خانم ها بلکه به آقایان هم پیشنهاد می کنیم.

لازم به ذکر است که عنوان اصلی کتاب، It ends with us می باشد که معنی لغوی آن با ما تمام می شود است ولی متاسفانه ناشران محترم هم اسم اصلی و هم طرح کتاب را به دلخواه خود عوض کرده اند! در داستان کتاب و کسی نماند جز ما، لیلی، هیچ وقت زندگی ساده ای نداشته، اما این موضوع هرگز او را از تلاش برای رسیدن به زندگی مطلوبش، بازنداشته است.

او مسیری طولانی را از محله ی کودکی اش در مین طی کرده و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به بوستون نقل مکان کرده و کار و تجارت خودش را راه انداخته است. پس از ملاقات با یک جراح مغز و اعصاب جذاب به نام رایل کینکید، همه چیز در زندگی لیلی، رویایی و فوق العاده جلوه می کند. رایل، قاطع، یک دنده، گاهی اوقات خودرأی و همچنین، حساس و نابغه است و با لیلی بسیار خوب رفتار می کند.

لیلی، نمی تواند فکر رایل را از سرش بیرون کند، درحالی که رایل از روابط عاطفی بیزار است. با این که رایل، قانون نداشتن رابطه ی عاطفی را به خاطر لیلی کنار می گذارد، اما لیلی نمی تواند در مورد علت اصلی وجود این بیزاری و نفرت از روابط عاشقانه در ذهن رایل، کنجکاوی نکند.

کتاب و کسی نماند جز ما، با ترکیب یک داستان عاشقانه ی جذاب و کاراکترهای بسیار ملموس و قابل همذات پنداری، رمانی گیراست که برای مدت ها در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.

بخشی از متن کتاب

«وقتی خوشحالی خیلی زیبا میشی.» وای! امروز! عالیه! داریم از پله ها می ریم بالا سمت آپارتمان من که رایل کمر منو میگیره و منو می چسبونه به دیوار. شروع می کنه به بوسیدن من، همون جا وسط راهرو زیرلب می گم: «بی تابم» میخنده و با هر دو دستش منو میگیره. «نوچ. این لباس یه سره س. باید این رو به عنوان لباس کارت بپوشی.» دوباره منو بوس میکنه و این کارو ادامه میده تا یه نفر از کنارمون رد میشه، از پله ها میره پایین.

وقتی از بین ما می گذره، زیرلب میگه: «چه په سره های قشنگی، برو اینز برد؟» رایل سرشو تکون میده. بدون این که بهش نگاه کنه، جواب میده: «سه هیچ.»  اون میگه: «خوبه.» وقتی میره، از رایل فاصله می گیرم. «قضیه ی این یه سره چیه؟ همه ی مردای بوستون اینو میدونن؟» رایل میخنده و میگه: «شراب رایگان. لیلی، موضوع شراب رایگانه.» منو از پله ها می کشونه بالا و تا وارد خونه میشیم، لوسی پشت میز آشپزخونه ایستاده و جعبه ی وسایلش رو با نوار چسب می‌بنده.

یه جعبه ی دیگه هم هست که هنوز درش رو با چسب نبسته و قسم میخورم کاسه ای ازش بیرون زده که از یکی از شعبه های فروشگاه هم گودزه خریده بودم. گفت تا هفته ی بعد همه ی وسایلش رو می بره؛ ولی حسم میگه خیلی راحت بعضی از وسایل منم میبره. سر تا پای رایل رو برانداز می کنه، میگه: «شما؟»

رایل کینکید. دوست پسر لیلی هستم.» دوست پسر لیلی. شنیدی؟ دوست پسر. اولین باره که اینو تأیید می کنه و با اطمینان کامل این حرف رو می گه. میرم تو آشپزخونه. یه بطری شراب و دو گیلاس برمیدارم. «دوست پسر من، آره؟» وقتی دارم شراب رو میریزم، رایل می آد پشت سرم و دستاشو دور کمرم حلقه می کنه. «اوهوم. دوست پسر شما.»

نقد کتاب و کسی نماند جز ما

داستان کتاب و کسی نماند جز ما درباره افرادی است که گذشته دردناکی داشتند و این گذشته باعث تاثیر در زندگی فعلی شان شده. به گونه ای که از زندگی عادی محرومند و بدون آنکه بخواهند، عزیزانشان را فدای خشونتی ناخواسته می کنند.

قهرمان داستان، زنی است که وقتی صاحب فرزند می شود، باید میان دوراهی ماندن و رفتن، آنی را برگزیند که به صلاح فرزندش و همسری است که به او عشق می ورزد. کتاب پیش رو عاشقانه ای قشنگ و دلنشین است. فراز و فرود خوبی دارد.

داستان پردازی اش عالی است، به قدری عالی و روان که انگار در ذهنتان فیلمی پخش می شود. داستان آموزنده ای هم دارد (داستان در مورد خشونت های خانگی که به خانم ها روا می شود است) و چقدر احساسات لی لی خوب بیان شده با پایانی شیرینی!

اگر به داستان های عاشقانه علاقه‌مند هستید و یا آثار کالین هوور را دنبال می کنید، بدون شک از خواندن کتاب و کسی نماند جز ما لذت خواهید برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,198 بار

Colleen%20Hoover%20 %DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D9%88%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: ما تمامش می کنیم

(و کسی نماند جز ما ، با ما تمام می شود)

برنده ی جایزه ی بهترین کتاب عاشقانه ی گودریدز سال 2016

جز برترین رمان های عاشقانه

جزو برترین رمان های قرن 21

نویسنده: کالین هوور

مترجم: آرتمیس مسعودی

تعداد صفحات کتاب: 305 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.38 مگابایت

نوع فایل: (ZIP) PDF

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

نوشته‌های مشابه

فئودور داستایوفسکی در کتاب دوست خانواده، اتفاقاتی را که در دهکدۀ استپانچیکوو برای خانواده عمویش اتفاق می افتد را بازگو می کند. دهکدۀ استپانچیکوو که در ایران به نام دوست خانواده  مشهور است اثری از نویسنده مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه است.
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 1987
هوور قصد انتشار این رمان را نداشت اما به دلیل استقبال اطرافیانش این کار را انجام دارد و نتیجه، بیش از حد انتظار خوب بود. «اسیر سرنوشت» در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و از هر طرف نقدهای مثبت گرفت.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 421

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *