چه کسی تغییر را کشت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چه کسی تغییر را کشت (nbookcity.com)

دانلود کتاب چه کسی تغییر را کشت

کن بلانچارد، یکی از معروفترین کارشناسان رهبری در جهان است. او 60 کتاب، از جمله کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ را با همکاری جود هوکسترا و پت زیگارمی نوشته است.

آثار او به بیش از 40 زبان ترجمه شده و مجموع فروش آن‌ها بیش از 21 میلیون نسخه است. در سال 2005 در تالار مشاهیر آمازون، کتاب‌های بلانچارد به عنوان یکی از 25 نویسندگان پرفروش در تمام دوران فعالیت خود شناخته شد. نویسندگان حوزه موفقیت در کسب‌ و کار و زندگی در کتاب پیش رو از موضوع مهمی در زمینه رهبری حرف می‌زنند: تغییر و مدیریت کردن آن.

خلاصه کتاب

کتاب چه کسی تغییر را کشت، تمام ‌دانشی را که برای مدیریت تغییرات بنیادین و به‌ویژه تغییرات ناب بدان نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانشی که به کمک آن خواهید توانست یک تغییر بنیادین ناب را از همان آغاز به‌درستی با کارکنان خود به مشارکت بگذارید، به یک ضرورت مبدل کنید، تعهد همگانی برای حفظ و پیشبرد آن را فراهم آورید و زیرساخت‌ها و منابع انسانی و مالی لازم برای تحقق آن را تدارک بینید.

این کتاب در قالب یک داستان جنایی، کارآگاهی به نام «مک نالی» به همراه دستیارش «آنا»، در پی یافتن قاتل «تغییر» در سازمان، عوامل مختلفی را در نقش مظنون به‌پای میز محاکمه می‌کشاند و با به‌کارگیری صنعت تشخص آدم نمایی، به ترسیم و تفهیم نقش‌ها و قصورات هر یک از عوامل سیزده‌گانه در فرهنگ، تعهد، حمایت، تیم رهبری تغییر، ارتباطات، ضرورت، آینده‌نگری، برنامه، مربی، انگیزش، مدیریت عملکرد، پاسخگویی و بودجه و همچنین در پس‌زمینه داستان، ترس، در به قتل رسیدن شخصی به‌نام «تغییر» پرداخته و هر یک از آن‌ها را به شیوه‌ای هوشمندانه و جذاب به کنج اتهام می‌کشاند، در پایان نیز همه این مظنون‌ها، به‌عنوان متهمین پرونده شناسایی و معرفی می‌گردند.

مدیریت کردن تغییر در سازمان یا مجموعه زیر دست شما کار راحتی نیست. این کار مستلزم تعهد، رهبری قوی و رغبت به کار کردن از طریق مقاومت است افزون بر این در پیداکردن حس شوخ‌طبعی و تلطیف فضا و یک راهکار موثر هم هست. نویسندگان این کتاب در پس یک داستان پلیسی پرکشش، هیجان انگیز و پر از بینش‌های بزرگ ،درس‌های مهمی را درباره تغییر و مدیریت کردن آن آموزش می‌دهند. در این داستان تغییر یک قربانی است و مظنونین عواملی مثل فرهنگ، تعهد، مدیرت، مسئولیت، بودجه، پاداش، مربی، حمایت و تمامی عواملی هستند که ممکن است باعث شوند یک تغییر سازمانی به شکست بیانجامد. با خواندن اثر جذاب و عبرت آموز چه کسی تغییر را کشت نکات مهمی درباره رهبری تغییر بیاموزید.

بخشی از متن کتاب

در یک شب توفانی خودروی چهاردر تیره‌رنگ کارآگاه مایک مک‌نالی جلوی در سازمان اوج ترمز کرد. تنها نور آبی که روی کاپوت حرکت می‌کرد به‌طور ترسناکی با جرقه‌های رعد و برق که از فاصله‌ی دور دیده می‌شد مغایرت داشت. مک‌نالی از خودرو پیاده شد، خاکستر روی بارانی‌اش را پاک کرد و آخرین پُک را به سیگار ارزانش زد. این سومین مورد قتل او در این ماه بود، که نام خانوادگی همه‌ی آ‌ن‌ها یکی بود: تغییر. درواقع، عمری بود که رسیدگی به تلفات ناشی از تغییر، کارش شده بود.

طی سال‌ها الگویی واضح از مرگ‌ها به‌دست آمده بود. تغییر به سازمانی با درجه‌های گوناگون مقبولیت معرفی می‌شد. تا آن‌جا که بتوان تشخیص داد تغییر به‌تدریج وارد سازمان می‌شود و سپس، بدون اخطار، مرده، و اغلب بدون آسیبی ظاهری پیدا می‌شد. همیشه شواهد ناکافی بود و هیچ ‌وقت یک گناهکار تنها شناسایی نشده بود. این بار مک‌نالی مصمم بود قاتل را بگیرد. او سیگارش را خاموش کرد، دفتر یادداشتش را از جیبش درآورد و آهسته به سمت در رفت.

مک‌نالی از زیر نوار زردرنگ رد نشوید پلیس عبور کرد و وارد سالن کنفرانس شد. فضای اتاق از فعالیت به همهمه افتاده بود. یک عکاس از زوایای مختلف از متوفی عکس می‌گرفت، و افراد به صورت گروه‌های دو و سه نفری درباره‌ی آنچه اتفاق افتاده بود، اظهارنظر می‌کردند. در آن سوی اتاق، جسد تغییر روی میز کنفرانس افتاده بود. درست نزدیک دست راست او لیوانی واژگون شده بود. روی میز هنوز از آبی که از لیوان جاری شده بود، خیس بود. مردی که برای مک‌نالی ناشناس بود، نزد او آمد و یادداشت تاشده‌ای داد و گفت: «پزشک قانونی از من خواست این را به شما بدهم.»

نقد کتاب چه کسی تغییر را کشت

دکتر کن بلانچارد از طریق داستانی پلیسی و جذب می آموزد چگونه به سوالات و نگرانی های افرادی که از آنها خواسته شده تغییر کنند رسیدگی کنیم و با روشی مناسب بر نگرانی ها و مشکلات موجود فائق آییم. این راهنمای گام به گام و عملی، شما را یاری می کند تا متوجه شوید آیا تغییراتی به جا و موثر ایجاد کرده اید یا خیر؛ همچنین بهترین راهکارها را برای رسیدن به تغییر دلخواه به شما می آموزد.

کتاب چه کسی تغییر را کشت برای تمام افرادی که در رکود اقتصاد امروز با بحران مواجهند، سودمند است؛ و ابزاری فوق العاده مفید برای توسعه ی توانمندی های مدیریتی و بهبود چشمگیر نتایج به شمار می آید. هر شرکتی به تغییراتی نیاز دارد که بتواند در محیط رقابتی به حیات خود ادامه دهد. اما بیشتر تغییرات نیمه تمام می‌مانند یا به نتایج مورد نظر نمی‌رسند یا ناکام می‌مانند. تغیراتی که به تعبیر کن بلانچارد کشته شده‌اند. اما چرا؟!

کتاب چه کسی تغییر را کشت؟” نه تنها نشان می دهد که یک تغییر چگونه و تحت چه شرایطی ناکام خواهند ماند بلکه نشان می‌دهد چگونه تغییرات را می‌توان با موفقیت به پیش برد.

تعداد بازدید: 207 بار

Ken%20Blanchard%20 %DA%A9%D9%86%20%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%86%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AF 2

عنوان کتاب: چه کسی تغییر را کشت

حل کردن معمای رهبری افراد از طریق تغییر

نویسندگان: کن بلانچارد ، جود هوکسترا و پت زیگارمی

مترجم: مهین خالصی

تعداد صفحات کتاب: 94 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را بدست...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1047
زنی که در کودکی توسط خاله اش با دنیایی خارج از دنیای خاله زنکی زنان آن دوره آشنا می شود و هنرمند می شود سپس خاله اش را از دست می دهد و برای فرار از دست اولین دیو زندگیش یعنی پدرش...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 4042

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *