فارغ التحصیلی جیک مون

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
فارغ التحصیلی جیک مون (nbookcity.com)

دانلود کتاب فارغ التحصیلی جیک مون

باربارا پارک تلاش كرده در کتاب فارغ التحصیلی جیک مون به روابط انسانی و رسيدن به درک متقابل، نگاهی دقيق و موشکافانه بيندازد.

در اين کتاب، نه تنها وضعيت سخت يک بيمار آلزايمری، که مهم‌تر از آن وضع سخت هم‌ پاهای اين بيمار را برای مخاطب به تصوير می کشد. رمان پیش رو، تلاش کرده فقط يک نمونه از اين‌ دسته هم‌پاها و مشکلاتشان را برای مخاطب به تصوير بکشد.

خلاصه کتاب

کتاب فارغ التحصیلی جیک مون با اتفاقی تکان‌ دهنده آغاز می شود؛ یعنی روزی که «جیک مون» با دوتا از همکلاسی‌هایش در راه مدرسه، پدربزرگش را در حال وارسی سطل زباله‌ی بزرگ سر خیابان می بینند. دوستان جيک مشغول مسخره‌ كردن پيرمرد زباله‌ گرد می شوند، اما جيک از فرط خجالت و نداشتن شهامت کافي براي پذيرش وضعيتی که پدربزرگ «اِسکِلی» دارد، اصلاً به روی خودش نمی آورد که پيرمرد کثيفی که سطل آشغال را دنبال هيچی می گردد، پدربزرگش است.

بخشی از متن کتاب

بعد از ظهر روزی که اسکلی را در زباله دان بزرگ محوطه ی مدرسه دیدم، خانم راسل بود که به دادش رسید. مضحک است که وقتی سعی می کنی به چیزی فکر نکنی، خیلی بیشتر از قبل به آن فکر می کنی. هنوز هم جزئیات ماجرا به وضوح در ذهنم مانده است. به عنوان مثال، هنوز لحن تمسخرآمیز در صدای آن دو بچه را هنگام هوار کشیدن و توهین به اسکلی به یاد دارم. همین طور دست تکان دادن پدربزرگم برای آن دوتا بچه، تا وقتی که راهشان را کشیدند و رفتند و از نبش خیابان دور شدند. پس از آن ماجرا، خیلی طول نکشید که دربان مدرسه، اسكلی را دید و دوان دوان به سراغش رفت تا کمکش کند.

آن مرد سر اسکلی داد نکشید. فقط با ایما و اشاره به او گفت که بیاید بیرون. ولی گاهی پدربزرگ خیلی لجباز و سرسخت می شود، و اصلا از جایش جنب نخورد. هنوز داشتم با خودم کلنجار می رفتم بلکه خودم را مجبور کنم برای کمک بروم سراغش که دربان مدرسه گردنبند پزشکی و هویت اسکلی را دور گردنش دید و با تلفن همراهش شمارهی ما را گرفت. خانه ی ما فقط چند ساختمان آن طرف تر از مدرسه است و خانم راسل در کمتر از پنج دقیقه خودش را رساند.

نمی توانم برایتان بگویم زمانی که خانم راسل را دیدم که سراسیمه و با سرعت تمام خودش را رساند، چه قدر خیالم راحت شد. درست همان حسی است که وقتی در پایان برخی از فیلم های وسترن قدیمی نیروهای سواره نظام از راه می رسند و بقیه را نجات می دهند، تجربه می کنی. جدی می گویم. از دید من، در صورتی که حین دویدن او، شرنایی هم نواخته می شد، کاملا به این فضا می آمد. با توجه به سرعت خیلی بالای خانم راسل، فکر کردم شاید بخواهد خودش را بالا بکشد و برود بالای سطل زباله، ولی همین که چشم اسکلی به او افتاد…

نقد کتاب فارغ التحصیلی جیک مون

جیک راوی نوجوان کتاب فارغ التحصیلی جیک مون تجربیات خودش را از زندگی روزمره و اتفاقات عجیب اطرافش با خواننده به اشتراک می‌گذارد. او از مادربزرگ و همکلاسی و خانواده‌اش خاطرات طنز تعریف می کند. اوج رفتار پدربزرگ هم در مراسم فارغ ‎التحصیلی جیک است که تقریبا همه چیز به هم می خورد؛ ولی جیک با افتخار از این آزمایش بیرون می آید.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات داستانی و والدینی که دوست دارند برای فرزندانشان قصه بخوانند، مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

تعداد بازدید: 207 بار

Barbara%20Park%20 %D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9

عنوان کتاب: فارغ التحصیلی جیک مون

نویسنده: باربارا پارک

مترجم: شقایق قندهاری

تعداد صفحات کتاب: 117 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این کتاب، شخصیت‌ها با قطع ارتباط از واقعیت بیرونی شناخته می‌شوند و غربت و از خودبیگانگی‌شان سخريه و تناقض نمایی تلخی را تشکیل می‌دهد. گویی روایت روانشناسی جامعه‌ای است که مدرنیته...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 139
سعی کنید با بهره‌گیری از روش‌هایی که در این کتاب معرفی شده است بیشترین خیر ممکن را برسانید، تغییری در دنیا حاصل کنید، و به بقیه‌ی فعالانِ عرصه‌ی دیگر دوستی موثر بپیوندید. رفتار و ارزش‌های مطلوبِ فعالان جنبش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 589

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *