جادوی فکر بزرگ

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
جادوی فکر بزرگ (nbookcity.com)

دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ روشهای عملی به شما می‌ دهد، نه وعده‌های تو خالی.

دکتر دیوید جوزف شوارتز برنامه‌ای طراحی شده برای زیستن بر اساس مقیاسی بزرگ در کار، خانواده و زندگی اجتماعی به شما ارائه می‌دهد. او در کتاب خود ثابت می کند که شما به هوشی سرشار یا استعدادی درخشان نیاز ندارید تا به آدمی بسیار بزرگ در میان افراد تبدیل شوید؛ بلکه به عادت بزرگ فکر کردن و عمل کردن نیاز دارید. در تمام فصل‌های کتاب حاضر، ده‌ها تئوری علمی و عملی، روش و قاعده‌ی کلی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نیروی عظیم بزرگ‌اندیشی را در خود تقویت کنید. در سایه‌ی چنین نیرویی، موفقیت، شادکامی و خشنودی را که همیشه در جستجوی آن بوده‌اید، به دست می‌آورید.

دیوید جوزف شوارتز سعی کرده که هریک از تکنیک‌ها را با مددگیری از تجارب و شواهد زندگی افراد و ترسیم حالات واقعی آن‌ها به گونه‌ای قابل فهم ارائه کند. شما نه تنها درمی‌یابید که چه باید بکنید، بلکه از همه مهم‌تر کشف می‌کنید که چگونه هر قاعده‌ی کلی را در موقعیت‌های عملی و در رویارویی با مشکلات به کار بندید. پس اینجا، کارهایی را که این کتاب برایتان انجام می‌دهد ملاحظه می‌کنید و امکان می‌یابید تا «با الهام از نیروی ایمان، خود را به سوی موفقیت سوق دهید»، «به پیروزی خود ایمان پیدا کنید و آن را به چنگ آورید»، «بی‌اعتقادی و نیروی ویرانگر حاصل از آن را نابود کنید»، «بر محیط کار خود مسلط شوید» و… .

خلاصه کتاب

«به هرچه فکر کنید محقق خواهد شد» این جمله‌ای است که بارها از روانشناسان شنیده و در کتابهای روانشناسی خوانده‌ایم. با توجه به این جمله که توجیه علمی نیز دارد «فکر بزرگ» داشته باشید تا اتفاق‌های بزرگ در زندگی شما رخ دهد. کتابی که درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد با عنوان «جادوی فکر بزرگ»  در جهان بیش از ۳٫۵ میلیون نسخه فروش داشته و یکی از برترین کتب روانشناسی و موفقیت در زندگی است.

تفکرات دکتر شوارتز که برگرفته از منابع عالی، اصیل، بهترین و بزرگترین مغزهای متفکری که تاکنون بر روی کره زمین زیسته‌اند برگرفته شده و اعتقاد بر این دارد که موفقیت افراد بیش از آنکه به میزان هوش آن‌ها بستگی داشته باشد به میزان تفکر آن‌ها بستگی دارد.

شخصیت شما تابع اندیشه های شماست

بسیاری از رفتارهای انسانی آشکارا گیج کننده اند. آیا تاکنون از خود پرسیده اید که چرا فروشنده ای به یک مشتری توجه می کند و با جمله «بله قربان! چه فرمایشی دارید؟» از او استقبال می کند در حالی که مشتری دیگری را کاملا نادیده می گیرد؟ یا چرا مردی در نهایت احترام با یک خانم رفتار می کند در حالی که در برخورد با یک خانم دیگر چنین رفتاری را ندارد؟ با چرا کارمندی در انجام دستورات یکی از مدیران، بیش از سایر مقامهای مافوق خود کو شاست؟ و خلاصه چرا خود شما به مطالبی که یک نفر می گوید دقیقا توجه می کنید، ولی به حرفهای دیگری نه؟

به اطراف خود نگاه کنید. متوجه می شوید که با بعضی از آدمها فقط به صورت «هی، مکل» یا «هي، جيم» برخورد می شود، در حالی که با بعضی دیگر یا عبارت محترمانه و پرطنین «بله، قربان! رفتار می شود. دقت کنید! در می یابید که بعضی از مردم، در انسان تحسین، ادب و اعتماد بر می انگیزند، در حالی که بعضی دیگر چنین نیستند. اگر دقیقتر نگاه کنید خواهید دید کسانی که جلب اعتماد بیشتری می کنند، موفق ترین ها هستند.

پاسخ این معما چیست؟

آن را می توان در یک کلام خلاصه کرد: شیوه تفکر. تفکر موجب چنین تفاوت هایی است دیگران همان چیزی را در ما می بینند که ما در خود می بینیم. با ما همان گونه برخورد می کنند که فکر می کنیم باید برخورد کنند. تفکر چنین تأثیری دارد کسی که در ضمیرش خود را کمتر از دیگران می پندارد، قابلیت های حقیقی اش در پرده می ماند؛ زیرا افکار، هادی اعمال است۔ اگر انسانی احساس حقارت کند، بر همان سياف عمل خواهد کرد و هیچ ترفند یا نقابی قادر نیست این احساس ریشه دار را برای مدت طولانی پنهان نگاه دارد. فردی که احساس می کند کسی نیست، واقعاً کسی نیست.

از سوی دیگر، آدمی که عميقاً معتقد است برای کاری ساخته شده است برای همان کار ساخته شده است. برای آنکه تشخص داشته باشیم، باید فکر کنیم که متشخص هستیم. اگر چنین فکر کنیم، دیگران هم اینگونه فکر خواهند کرد. منطق این رفتار را از نظر می گذرانیم:فکر شما عمل شما را تعیین می کند. عمل شما هم متقابلا تعیین کنندهٔ:  واکنشی است که دیگران نسبت به شما نشان می دهند.

بخشی از متن کتاب

جلب احترام نیز مانند دیگر مواردی که در برنامه فردی شما برای حصول موفقیت وجود دارد، اساسا راحت حاصل می شود. نخستین مرحله برای جلب احترام دیگران آن است که فکر کنید قابل احترام هستید. هرچه بیشتر برای خود احترام قائل شوید، در نظر دیگران محترم تر خواهید شد. این اصل را آزمایش کنید. آیا خود شما برای افراد ولگرد احترام خاصی قائلید؟ مسلماً نه؛ زیرا آن بیچاره ها هم برای خودشان ارزشی قائل نیستند. آنها به خود اجازه داده اند که براثر فقدان احترام به نفس، نابود شوند. احترام به نفس از طریق رفتاهای ما نمود پیدا می کند.

اکنون بیایید نوجه خود را روی راه های بخصوصی معطوف کنیم که باعث افزایش احترام به نفس در ما و جلب احترام دیگران می شود. خودتان را متشخص جلوه دهید: این روش کمک می کند که برای خودتان ارزش بیشتری قائل شوید. این یک قانون است. یادتان باشد که ظاهر شما ناخواسته «حرف می زند»؛ پس مواظب باشید که چیزهای خوبی راجع به شما بگوید. هیچ وقت بدرن حصول اطمینان از داشتن ظاهری که می خواهید داشته باشید، از خانه بیرون نیایید. یکی از جالب ترین شعارهای تبلیغاتی که مختص شرکت آمریکایی پوشاک مردانه و پسرانه است، این است:

«خوب لباس بپوشید و الا برایتان گران تمام می شود.» شایسته است که این شعار در تمام ادارات، اتاق های انتظار، اتاق های خواب، دفاتر و کلاس های درس به دیوار زده شود. در یکی از پیام های تبلیغاتی پلیس چنین می خوانیم: معمولا می شود بچه های شرور را فقط از روی ظاهرشان شناسایی کرد. گرچه غیرمنصفانه است، ولی صحت دارد. امروزه داوری مردم درباره یک جوان فقط بر مبنای ظاهر اوست. وقتی به پسری انگ بزنند، مشکل بتوان نگرشی را که نسبت به او پیدا شده است تغییر داد. به پسرتان نگاه کنید. او را از دیدگاه آموزگارش، از دید همسایگانتان ببینید.

آیا ظاهر او و لباس هایی که می پوشد در دیگران سوء تعبیر ایجاد نمی کند؟ آیا مطمئنید که ظاهرش غلط انداز نیست و لباس هایی که می پوشد مناسب است؟ البته، این آگهی در وحله نخست به کودکان اشاره دارد. ولی می توان آن را به بزرگترها هم تعمیم داد. در جمله ای که با او را از دیدگاه شروع شده است، خودتان را جایگزین او کنید؛ رئیستان را جایگزین آموزگارش و همکارانتان را جایگزین همسایگانتان و جمله را از مجدد بخوانید. خودتان را از دیدگاه رئیستان و از دید همکارانتان ببینید. تمیز بودن هزینه بسیار کمی در بر دارد. این شعار را در عمل پیاده کنید. آن را این گونه معنی کنید:

خوب لباس بپوشید؛ زیرا همیشه به صرفه است. به باد داشته باشید خودتان را در خور توجه جلوه دهید؛ زیرا کمک می کند که افکار در خور توجهی داشته باشید. از پوشش تن به عنوان وسیله ای برای ارتقاء شخصیت خود و ایجاد اعتماد به نفس استفاده کنید. استاد روانشناسی پیری دارم که همیشه در آخرین دقایقی که شاگردانش برای امتحانات نهایی آماده می شدند به آنها نصیحت می کرد: «بهترین لباس هایتان را در این امتحان مهم بپوشید. کراوات نو بزنید. لباس هایتان اتو شده باشد. کفش ها را واکس بزنید. ظاهر خوبی جور کنید؛ چون کمک می کند خوب فکر کنید.»

نقد کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ به ما روش‌هایی بسیار کاربردی را معرفی می کند و این وعده‌ها کاملاً قابل دسترسی و عمل کردن هستند. این کتاب می‌تواند بهترین برنامه را برای اینکه بیشترین استفاده از کار، ازدواج، زندگی شخصی و جامعه‌ی خودمان ببریم برایمان طراحی کند. دیوید جی. شوارتز ثابت می‌کند که ما برای رسیدن به موفقیت نیاز نداریم حتماً روشنفکر یا بسیار باهوش باشیم، تنها نیاز داریم اندیشه و رفتارهایی را یاد بگیریم تا ما را به آن جایگاه برساند و این چیزی است که کتاب جادوی فکر بزرگ به‌خاطرش نوشته شده است.

کتاب حاضر یکی از ارزشمندترین کتاب‌هایی است که تا الان در زمینه موفقیت به چاپ رسیده است. در مورد اهمیت این کتاب همین که بدانیم تاکنون بیش از شش میلیون نسخه چاپی از آن در سراسر دنیا فروخته شده کافی است و بسیاری از بزرگان موفقیت، رشد فردی، در آثار خودشان از این کتاب فوق‌العاده نام برده‌اند. این کتاب دقیقا همان کتابی است که می‌تواند به ما بگوید نباید قدرتمندی و قابلیت‌های خودمان را بی‌ارزش بگیریم. در بسیاری از مقالات از انسان به عنوان اشرف مخلوقات یاد می‌کنند و شکی نیست که می‌تواند به اهداف متعالی و ارزشمندی که در سرش دارد، دست پیدا کند.

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید جوزف شوارتز لذت ببرید.

تعداد بازدید: 9,850 بار

David J. Schwartz %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF %D8%AC%D9%88%D8%B2%D9%81 %D8%B4%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B2

عنوان کتاب: جادوی فکر بزرگ

این کتاب با نام های «سلام بر آرزوها» و «قدرت ژرف اندیشی» نیز به چاپ رسیده است.

نویسنده:  دیوید جوزف شوارتز

مترجم: ژنا بخت آو

تعداد صفحات کتاب: 319 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.46 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این رمان، با داستان‌ هایی که فرانکی از جنگ در رادیو روایت می‌کند و با آوارگان و پناهنده‌های جنگی در سرتاسر اروپا همراه می‌شویم، با آیریس همراه می‌شویم و می‌بینیم در آن سال‌ها چقدر نامه‌ها می‌توانستند زندگی‌...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 212
داشتن و نداشتن، داستان یک ناخدای قایق ماهیگیری به نام هری مورگان در فلوریدا را روایت می کند. رمان، هری را ذاتا شخصیت خوبی معرفی می کند که به خاطر شرایط سخت اقتصادی که خارج از کنترل او هستند، مجبور به ورود به بازار سیاه و جابه جا کردن کالای قاچاق بین کوبا و فلوریدا شده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2161

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *