قدرت مثبت اندیشی

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
قدرت مثبت اندیشی (nbookcity.com)

دانلود کتاب قدرت مثبت اندیشی

کتاب قدرت مثبت اندیشی به ما یاد می دهد چگونه در شرایط سخت آرامش خاطر داشته باشیم.

آرامش خاطر نه به معنی فرار از زندگی به سکوت و آرامش ؛ بلکه به معنی رسیدن به مرکز قدرتی که از آن انرژی محرک برای زندگی مفید فردی و اجتماعی نشئت می گیرد. این کتاب مثبت اندیشی را به ما می آموزد نه برای این که وسیله ای باشد که با آن به شهرت، ثروت یا قدرت برسیم ؛ بلکه این شیوه تفکر را به عنوان کاربرد عملی ایمان و توکل بر خدا برای غلبه بر شکست و رسیدن به ارزش های سازنده در زندگی در اختیار ما می گذارد.

کتاب قدرت مثبت اندیشی شیوه زندگی سخت توام با انضباط را آموزش می دهد اما در عین حال به کسی که بر خودش و شرایط دشوار این دنیا پیروز می شود شادی و لذت عمیقی هدیه می کند.

در فصل چهارم کتاب می خوانیم:

قدرت دعا را امتحان کنید: در یک دفتر کار بر فراز خیابان های شهر دو مرد مشغول گفت وگوی جدی بودند. یکی از آن دو، در کار و زندگی خصوصی اش دچار بحران شده بود و در اتاق بالا و پایین می رفت. بعد با ناامیدی نشست و سرش را در دست گرفت. وجودش پر از یاس بود. به سراغ مرد دیگر آمده بود تا از راهنمایی هایش استفاده کند چون همه او را مرد بسیار فهمیده ای می دانستند. آنها تمام جنبه های مسئله را بررسی کردند اما ظاهرا به راه حلی نمی توانستند برسند. در نتیجه ناامیدی آن مرد پریشان بیشتر شد. آهی کشید و گفت: «فکر می کنم هیچ قدرتی روی کره زمین نمی تواند مرا نجات بدهد.»

مرد دیگر فکری کرد و گفت: «من به این مسئله این طور نگاه نمی کنم. اشتباه می کنی که می گویی هیچ قدرتی نیست که تو را نجات بدهد. من شخصا معتقدم که هر مسئله ای راه حلی دارد. قدرتی هست که می تواند کمکت کند.» بعد با صدای آهسته پرسید: «چرا از قدرت دعا استفاده نمی کنی؟» آن مرد ناامید که حیرت کرده بود گفت: «البته من به دعا اعتقاد دارم ولی شاید بلد نیستم چطور دعا کنم. تو درباره دعا مثل یک راه حل عمل صحبت می کنی که می تواند یک مشکل کاری را برطرف کند. هیچ وقت این طور درباره دعا فکر نکرده بودم. اما دوست دارم دعا را امتحان کنی البته اگر راهش را به من نشان بدهی.»

او از روش های عملی دعا استفاده کرد و به موقع خود به پاسخش رسید. اوضاع به نحو رضایت بخشی عوض شد. منظورم این نیست که دیگر مشکلی نداشت. در واقع دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما عاقبت مشکلش را حل کرد. حالا چنان به قدرت دعا اعتقاد پیدا کرده که می گوید: «اگر دعا بکنیم هر مشکلی را می توان حل کرد و خوب هم حل کرد.» کسانی که در علم پزشکی مهارت دارند اغلب در درمان بیماران از دعا استفاده می کنند. ناتوانی، فشار عصبی، و مشکلاتی از این نوع ممکن است در اثر عدم هماهنگی درونی به وجود بیایند.

جالب توجه است که بدانیم چگونه دعا عملکرد هماهنگ روح و جسم را دوباره برقرار می کند. یکی از دوستانم که فیزیوتراپیست است هنگام ماساژ دادن یک بیمار عصبی به او گفت: «همین طور که دارم به جسمت که معبد روح توست آرامش می دهم، خداوند از طریق انگشتان من بر روح تو تأثیر می گذارد. همین طور که روی جسمت کار می کنم از تو می خواهم که دعا کنی خداوند درونت را آرام کند.» این حرف برای بیمار تازگی داشت اما بر حسب اتفاق در حالت پذیرنده ای قرار داشت و سعی کرد افکار آرامش بخشی را از ذهن بگذراند. از تأثیر آرامش بخش این افکار شگفت زده شد.

جک اسمیت گرداننده یک باشگاه بدن سازی است که افراد سرشناسی مشتری دائمی آن هستند. او به خاصیت درمانی دعا اعتقاد دارد و آن را به کار می برد. او زمانی بوکسور حرفه ای بود و بعد راننده کامیون شد، بعد از آن راننده تاکسی شد و عاقبت باشگاه بدن سازی خود را راه انداخت. او می گوید وقتی مشتری های دائمی اش را برای سستی عضلات معاینه می کند، آنها را نیز از لحاظ ضعف روحی هم معاینه می کند زیرا اعتقاد دارد: «شما نمی توانید جسم فرد را سالم کنید مگر اینکه اول روحش را سالم کرده باشید.» روزی والتر هیستون، هنرپیشه معروف، در کنار میز جک اسمیت نشسته بود. متوجه تابلو بزرگی روی دیوار شد که بامداد این حروف را روی آن نوشته بودند: د. م. ق. آ.ب. آ. ن. م. با تعجب پرسید:

«معنای این حروف چیست؟»

اسمیت خندید و گفت: «آنها مخفف این کلمات هستند: دعاهای مؤثر قدرت هایی را آزاد می کنند که به وسیله آنها نتایج مثبت به دست می آید.» دهان هیستون از تعجب باز ماند. او گفت: «راستش اصلا انتظار نداشتم در باشگاه بدن سازی چنین چیزهایی بشنوم.» اسمیت گفت: «من از روش هایی مثل این استفاده می کنم تا کنجکاوی مردم تحریک شود. از من می پرسند این حروف چه معنایی دارند. این سؤال به من فرصت می دهد به آنها بگویم که اعتقاد دارم دعاهای مؤثر همیشه نتیجه می دهند.»

جک اسمیت که به مردم کمک می کند تا آنها تناسب اندام داشته باشند اعتقاد دارد که دعا، اگر نه بیشتر، به اندازه ورزش، حمام سونا و ماساژ اهمیت دارد. دعا جزئی از فرایند آزادسازی قدرت است. امروزه مردم بیشتر از گذشته دعا می کنند زیرا فهمیده اند که نقش مؤثری در کارایی آنها دارد. دعا به انسان کمک می کند از نیروهایش بهره برداری کند  و از توانش به گونه ای استفاده کند که به شکل دیگری ممکن نیست.

نقد کتاب قدرت مثبت اندیشی

کتاب قدرت مثبت اندیشی، اثری نوشته ی نورمن وینسنت پیل است که توانسته با ارائه ی مفاهیمی الهام بخش، زندگی مردان و زنان بسیاری را در سراسر جهان تغییر دهد. پیل در این کتاب بسیار موفق و جریان ساز، به تأثیر و نیروی ایمان در زندگی می پردازد.

مخاطب می تواند با استفاده از تکنیک های شرح داده شده در این اثر، به زندگی خود روح تازه ای ببخشد و انگیزه ی لازم برای رسیدن به امیدها و آرزوهایش را بیابد. اگر دوست دارید یاد بگیرید که چگونه به خود و کارهایتان ایمان داشته باشید، قدرت های نهفته در وجودتان را کشف کنید، اضطراب های روزمره را کنار بگذارید و آرامش گم شده در زندگی تان را دوباره پیدا کنید، این کتاب می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

کتاب قدرت مثبت اندیشی، فرمول ایمان و مثبت اندیشی را در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 29,498 بار

Norman Vincent Peale %D9%86%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%86 %D9%88%DB%8C%D9%86%D8%B3%D9%86%D8%AA %D9%BE%DB%8C%D9%84

عنوان کتاب: قدرت مثبت اندیشی

(مثبت درمانی و نیروی بیکران تفکر مثبت)

نویسنده: نورمن وینسنت پیل

مترجم: اسماعیل حسینی

تعداد صفحات کتاب: 215 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.41 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتابی شورانگیز، جذاب و سرشار از بینش دقیقاً همان چیزی که از پل بلوم، یکی از بهترین نویسندگان جهان و یکی از عمیق ترین متفکران در زمینه رفتار انسان انتظار دارید. خواندن استدلال او در مورد اینکه چرا...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 266
داستان با آشنایی دو شخصیت اصلی داستان یعنی لوون و جرمی آغاز می‌شود. «لوئن» نویسنده ای درون گرا و نه چندان موفق است که به تازگی مادرش را از دست داده. از نظر مالی در وضعیت بدی قرار دارد. زندگی همینقدر کسل کننده ادامه دارد تا...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1451

8 پاسخ

  1. عالی هستین عالی بهترین سایتی که دیدم برای اولین بار همین سایته ممنون بابت بودنتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *