جوجه اردک زشت درون

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
جوجه اردک زشت درون (nbookcity.com)

دانلود کتاب جوجه اردک زشت درون

کتاب جوجه اردک زشت درون ، کتابی برای خودشناسی و ایجاد تغییرات مثبت است.

کتاب مذکور اثر دبی فورد درباره برداشتن نقاب از بخشی از وجود شماست که روابط تان را تخریب و روحتان را خراب می کند و شما را از رسیدن به رویاها و آرزوهایتان باز می دارد. همان بخشی از وجودتان که روان شناس مشهور کارل گوستاو یونگ آن را سایه نامگذاری کرده است.

دبی فورد در این کتاب توضیح می‌دهد که مشکلات قدیمی ما را به نیمه‌ی تاریک‌مان راهنمایی می‌کنند. نیمه‌ تاریک ما همان احساسات و ویژگی‌هایی است که از آن ها بیشترین هراس را داریم. در این کتاب راهنمای روشنگر، دبی‌فورد توضیح می‌دهد که چگونه ما نیمه‌ تاریک خود را پنهان یا انکار می‌کنیم. این ویژگی‌ها را در خود نمی‌پذیریم و به خود اجازه نمی‌دهیم تا به شکلی واقعی و حقیقی زندگی کنیم. در این کتاب او نشان می‌دهد که شناخت و پذیرش این به اصطلاح ضعف‌هایمان ممکن است و در حقیقت این ویژگی‌ها شاید آن‌قدر مهم باشند که موجب آشکار شدن توانایی‌های پنهان‌مان شوند.

در صفحه 53 کتاب می خوانیم:

یکی از شاگردانم از پدرش نفرت دارد، چون پدرش فردی خسیس بوده است. هالی تلاش کرده بود در تمام دوران بزرگسالی اش با خریدن هدایای گران قیمت برای افراد خانواده خسیس نباشد. او خیلی وقت ها دوستانش را به شام دعوت می کند و هزینه ی شام آنها را می پردازد. هالی از این واقعیت خوشحال است که فردی بخشنده است. هنگامی که به او گفتم باید ویژگی خسیس بودن را در خودش بپذیرد تا بتواند پدرش را ببخشد و این احساس را رها کند، او در مقابل این کار مقاومت می کرد. مدت چند هفته درباره ی زندگی هالی با او بحث می کردم. هالی به این نکته اشاره می کرد که فردی بخشنده و دست و دلباز است. سپس روزی هالی از سوپر مارکت با من تماس گرفت. او متوجه شده بود که یک ساعت است در حال مقایسه ی قیمت های محصولی است تا بتواند از ولخرجی جلوگیری کند. این نکته او را شگفت زده کرده بود که می توانست بدون فکر کردن و تردید ۵۰۰ دلار را خرج خریدن پیراهنی کند، اما نمی خواست برای خریدن یک بسته دستمال کاغذی ۲۰ سنت بیشتر بپردازد. ناگهان چیزی در ذهن هالی زنگ زد. او متوجه شد که مثل پدرش خسیس است. فقط نوع خسیس بودن او با پدرش تفاوت دارد. سود کشف این بخش از وجودش موجب شد اشک در چشمهایش جمع شود. مقدار زیادی از انرژی هالی به این دلیل تلف شده بود که مثل پدرش نباشد. او سالها بود که خسیس بودنش را پنهان کرده بود و ناگهان متوجه شده بود که این ویژگی مثل روز روشن در او خودنمایی می کند.

 

پس از مدتی هالی توانست هدیه ی خسیس بودن را کشف کند. «خسیس» بودن تبدیل به آن بخش از هالی شد که دوست داشت برای آینده اش برنامه ریزی کند و برای دوران بازنشستگی اش سرمایه گذاری کند. تا آن زمان که هالی نتوانسته بود پولی پس انداز کند، چون دانما تلاش می کرد مثل پدرش نباشد. به این شکل او توانست پدرش را به طور کامل بپذیرد که همین مسئله موجب شد رابطه ی آنها نسبت به قبل بهتر شود.

آزادی یعنی بتوانید در هر لحظه از زندگی تان هر کسی که می خواهید باشید. اگر قرار است به گونه ای رفتار کنید که کسی نباشید که دوست ندارید در دام گرفتار شده اید. در این حالت آزادی تان را محدود کرده اید و دیگر وجودتان کامل نخواهد بود. اگر نمی توانید تنبل باشید، نمی توانید کاملا آزاد باشید. اگر هنگامی که اتفاقی ناراحت کننده رخ می دهد نمی توانید خشمگین باشید، نمی توانید آزاد باشید. اگر برای بده و بستان با کسی رفتاری خلاف رفتار او را در پیش می گیرید، از خودتان سوال کنید چرا؟ اگر گروهی خاص از افراد دائما شما را ناراحت می کنند، مواردی را که با این گروه شباهت دارید پیدا کنید. تنها ویژگی های منفی مان را روی افراد فرافکنی نمی کنیم؛ فرافکنی برای ویژگی های مثبت نیز صورت می گیرد. بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنم نبوغ، خلاقیت، اقتدار و موفقیت خود را فرافکنی می کنند. اگر می خواهید مثل دیگران باشید، دلیلش توانایی درون است که قابلیت مانند آنها شدن را دارید. اگر شیفته ی افرادی خاص می شوید و زمان و پولتان را صرف مطالعه درباره ی زندگی آنها می کنید، به دنبال ویژگی هایی در آنها باشید که دوستشان دارید و این ویژگی ها را درون خود جستجو کنید.

 

شما شایستگی دارید که هرچه را می بینید و دوست دارید، داشته باشید. تنها تفاوت میان شما و افرادی که تحسین می کنید این است که آنها یکی از ویژگی هایی که آرزویش را دارید از خود نشان می دهند و احتمالا آرزوی شما را هم برآورده کرده اند. هنگامی که با تمام ظرفیت زندگی نمی کنید، فرافکنی ویژگی های مثبتتان روی افرادی که با تمام ظرفیتشان زندگی می کنند، کار راحت تری است. هنگامی که از همه ی توان و ظرفیت خود استفاده می کنید و به آرزوها و اهداف تان می رسید، علاقه ی کمتری به آنچه دیگران انجام می دهند، خواهید داشت. همه ی ما نیاز داریم قهرمان های خود باشیم. تنها راه این کار باز پس گرفتن بخش هایی از خودمان است که آنها را در دیگران جستجو می کنیم؛ بخش هایی از خودمان که آنها را به دیگران داده ایم …

مروری بر کتاب

کتاب جوجه اردک زشت درون به قلم دبی فورد، به شما نشان می‌دهد که چطور نیمه‌ی تاریک خود و یا به اصطلاح ضعف‌هایتان را شناسایی کرده و برای رفع این نیمه‌ی تاریک تلاش کنید. داشتن یک زندگى یکپارچه و بدون گسستگى امری مهم تلقی می‌شود. این بدین معنی است که در مرحله‌ى اولیه ویژگى‌هاى خود را به درستی شناسایى کنید و سپس با درآمیختن آن‌ها و ایجاد هماهنگی میان ویژگى‌های مثبت و منفى، زندگى کامل و ایده‌آلی داشته باشید.

کتاب جوجه اردک زشت درون را با دقت مطالعه کنید. آن را یک‌بار بخوانید و سپس دوباره آن را بخوانید و بالاخره براى بار سوم نیز آن را مطالعه کنید و حتما تمرین‌هاى طرح شده در آن را انجام دهید.

تعداد بازدید: 7,486 بار

Debbie%20Ford%20 %D8%AF%D8%A8%DB%8C%20%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF

عنوان کتاب: جوجه اردک زشت درون

جوجه اردک زشت درون به قویی زیبا تبدیل خواهد شد

نویسنده: دبی فورد

مترجم: فرشید قهرمانی

تعداد صفحات کتاب: 171 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

درون مایه‌ی اصلی این کتاب نژاد پرستی در جامعه‌ی آمریکا، ناعدالتی و احساس تعلق خاطر است. نژادپرستی در کشور آمریکا تاریخ دیرینه‌ای دارد و همیشه یکی از اصلی‌ترین موضوعات داستان‌های نویسندگان آمریکایی مانند تونی ماریسون...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 586
کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان نوشته‌ی جان گاتمن، جولی شوارتز گاتمن ، داگلاس آبرامز و راشل کارلتون آبرامز است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی موفقیت و سبک زندگی با موضوع خانواده و همسرداری است. جان گاتمن و همکارانش در این کتاب از آنچه خواسته‌ی واقعی زنان است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 5480

2 پاسخ

  1. ممنونم واقعا سایت تون بی نظیره…

    اگر امکانش هست کتاب پاکسازی ضمیر از دبی فورد رو در سایت قرار بدید. تشکر

    1. سلام ممنون از حضور و داگرمی شما.
      این کتاب امشب در سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *