راهنمای مردان برای شناخت زنان

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
راهنمای مردان برای شناخت زنان (nbookcity.com)

دانلود کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان نوشته‌ی جان گاتمن، جولی شوارتز گاتمن، داگلاس آبرامز و راشل کارلتون آبرامز است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی موفقیت و سبک زندگی با موضوع خانواده و همسرداری است.

جان گاتمن و همکارانش در این کتاب از آنچه خواسته‌ی واقعی زنان است رمزگشایی علمی کرده‌ اند. اگرچه تعداد روانشناسان، کتاب‌های روانشناسی، تبلیغات رسانه و غیره در حال افزایش است اما در سال‌های اخیر آمار طلاق، خیانت و والدین بد سرپرست نیز روز به روز در حال بیشتر شدن است.

یکی از نکاتی که روانشناسان خانواده در مطالعات خود به آن رسیده‌اند این است که زن و مرد قبل از ازدواج باید آگاهی و شناخت کافی و دقیق از یکدیگر پیدا کنند تا بعد از ازدواج با مشکلات جدی و در نهایت طلاق و خیانت مواجه نشوند. دکتر جان گاتمن نویسنده کتاب‌های پرفروشی در زمینه روان‌شناسی خانواده به همراه همسر روان‌شناس و همکاران خبره خود در این کتاب به ریزترین سوالات شما درباره زنان پاسخ می‌دهند تا در بازی عشق و زندگی مشترک همیشه برنده باشید.

چکیده کتاب

در طول تاریخ، زن و مرد به‌عنوان دو جنس مکمل از ناشناخته‌ترین و مرموزترین پدیده‌های هستی به شمار رفته‌اند و می‌روند. وقتی پای ارتباط و ازدواج به میان می‌آید، این سردرگمی بیشتر می‌شود. آمار روزافزون طلاق، خیانت، والدین بدسرپرست و مواردی از این دست، نشان از آن دارد که باید زن و مرد و رابطه آن‌ها را کمی علمی‌تر شناسایی کرد. متفکران و جامعه‌شناسان، طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی می‌دانند و بالا رفتن آن ‌را نشانه‌ بارز اختلال در اصول اخلاقی و به‌هم‌خوردن آرامش خانواده و دگرگونی در هنجارهای اجتماعی محسوب می‌کنند. متأسفانه بسیاری از طلاق‌ها در هیچ جایی ثبت نمی‌شوند، زیرا در گروه طلاق عاطفی قرار می‌گیرند.

طلاق پنهان یا عاطفی به معنای زندگی زیر یک سقف بدون همدلی و علاقه متقابل است. این شیوه‌ زندگی اثراتی جبران‌ناپذیر بر رفتارهای فردی و اجتماعی فرزندان و جامعه‌پذیری آن‌ها دارد و تهدیدی بزرگ برای جامعه آینده است. طلاق دلایل زیادی دارد که یکی از شایع‌ترین آن‌ها که ابتدا به خیانت سپس به ‌جدایی منجر می‌شود، نداشتن رابطه جنسی صمیمانه و دوسویه است. این مسئله بیشتر به دلیل نشناختن تفاوت‌های زن و مرد و نبود آگاهی از خواسته‌های طرفین است. از سویی، ترس از تعهد و جدایی پس از ازدواج باعث بروز پدیده‌های اجتماعی بسیار جدیدی به نام ازدواج سفید شده است؛ پدیده‌ای که نه با قوانین و نه با ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی تطبیق ندارد. راه‌حل چیست؟

تمام روان‌شناسان بر این باور هستند که بالا بردن آگاهی و شناخت جنس مکمل قبل از ازدواج، بهترین روش برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی است. خوشبختانه در مورد شناخت مردان کتاب‌های زیادی وجود دارد؛ اما زنان به علت پیچیدگی‌های فراوان همیشه جزء اسرار بوده‌اند. به‌طورقطع اگر پسران جوان ما خواسته‌های دختران را بدانند، روحیات آن‌ها را بشناسند،‌تفاوت‌های ذهنی، کلامی و بدنی خود را با زنان بفهمند، می‌توانند با درایت به‌سوی زندگی مشترک گام بردارند و در رابطه زناشویی خود عشقی ماندگار را رقم بزنند.

بخش هایی از متن کتاب

اگر قابل اعتماد بودن را ایجاد امنیت جسمی و روانی تعریف کنیم، روش ایجاد این امنیت در گفت‌وگو از طریق خوب شنیدن و علاقه نشان دادن است. قطعا اگر در اولین قرار با این نگرش پیش نرویم، شکست خواهیم خورد. باید طرف مقابل را در مرکز توجه قرار دهید. نزدیک شدن به یک خانم به‌صورت یک‌طرفه و بدون در نظر گرفتن او، راه به جایی نمی‌برد. شاید برخی خانم‌ها برای وقت گذرانی به شما نزدیک شوند؛ اما قطعا شما را جزء همان دسته از مردانی قرار خواهند داد که همه خوب می‌شناسیم.

شما می‌توانید تعهد را به‌ عنوان تمایل به داشتن رابطه‌ای ماندگار و انجام هرآنچه برای دوام آن لازم است، تعریف کنید. وقتی شما متعهد باشید، یعنی اعلام می‌کنید که «این زن برای من است، این سفر من است و این مسیر و جاده پیش روی من است.» وقتی شما همان زن مطلوب را پیدا کردید، او را گرامی می‌دارید و قدردانی خود را بابت اینکه چیزهایی خوب به زندگی‌تان اضافه کرده است، اعلام می‌کنید و هرگز رابطه خود با او را با شرایطی که در رابطه نبود و کارهایی که در مجردی می‌توانستید انجام دهید، قیاس نمی‌کنید. تعهد چیزی فراتر از اعتماد و وفاداری است. تعهد یک سفر حماسی است، سفری که فقط یک قهرمان از پس آن برمی‌آید.

شما تصمیم می‌گیرید این سفر را بروید و ممکن است این سفر، پرخطر باشد. شما با خودتان و دیگران به این نقطه نظر می‌رسید که این رابطه و این زن همانی است که من را به خواسته‌هایم می‌رساند. پس در قبال این رابطه در بدترین و بهترین شرایط احساس تعهد و دین خواهید داشت. شما توافق می‌کنید با این زن یک زندگی مشترک بسازید، او را به خاطر هرآنچه هست دوست بدارید و او را به‌سوی بهتر شدن سوق دهید و حمایت کنید.

نقد کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان

کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان  یک رمزگشایی علمی از آنچه خواسته واقعی زنان است، می باشد. نتایج تازه ترین آزمایش های “جان گاتمن”، متخصص مشهور روابط عاشقانه، حقیقتی شگفت انگیز را آشکار ساخته است: مردها رابطه را می سازند یا آن را تخریب می کنند. این کتاب اثری است بر مبنای چهل سال تحقیق و تفحص و یک “رمزگشایی علمی از آنچه خواسته واقعی زنان است” که نشان می دهد چطور می توان توجه آن ها را به خود جلب کرد، آنان را راضی نگه داشت و یک زندگی مشترک کاملا موفق برای یک عمر تشکیل داد. برای اولین بار در کل تاریخ، یک جواب علمی برای این سوال دیرینه پیدا شده: زنان واقعا چه چیزی را در مردان خواستارند؟

تعداد بازدید: 5,484 بار

John%20M.%20Gottman%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%85.%20%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: راهنمای مردان برای شناخت زنان

نویسندگان: پرفسور جان گاتمن، دکتر جولی شوارتز گاتمن، داگلاس آبرامز

مترجم: فاطمه باغستانی

تعداد صفحات کتاب: 243 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

دو جوان باوجود امکانات و رفاه متوسط درباره‌ی احساس خوشبختی و رضایت واقعی دچار تردید شده‌اند و در پی یافتن معنی و مفهوم با اصالت آن هستند. نویسنده این داستان‌ها را از زبان این شخصیت‌...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 238
اگر در جستجوی یک کتاب انگیزشی و الهام‌بخش هستید که برگرفته متن زندگی واقعی افراد باشد، کتاب به خودت اعتماد کن را از دست ندهید. این اثر به تمامی علاقمندان کتاب‌های خودیاری توصیه می‌شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 476

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *