سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار (nbookcity.com)

دانلود کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

در کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار که پس از انتشار وارد لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز شد، آنجلا داکورث، به تمام افرادی که به دنبال موفقیت هستند، نشان می‌دهد که رمز موفقیت به اندازه‌ ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد مرتبط نیست.

او این مفهوم را «سرسختی» نامیده است. سرسختی به معنای اهمیت دادن بیش از اندازه به چیزی‌ست که نمی‌خواهید آن را کنار بگذارید تا زمانی که بالاخره به هدفتان برسید. شما باید صرف نظر از اینکه هدفتان چیست، به اهدافتان پایبند باشید. اشتیاق و پشتکار دو مولفه‌ی اولیه برای سرسختی است.

به عقیده آنجلا داکورث در کتاب سرسختی، آن‌هایی که در کارشان موفق‌تر می‌شوند، در برابرِ موانع نیز، مقاومت می‌کنند. آن‌ها، موانع را به چشم شکست نمی‌بینند. در حقیقت، آن‌هایی که موفق‌اند، نه تنها عزم راسخ؛ بلکه جهتی مشخص دارند، آن‌ها می‌دانند که می‌خواهند به کجا برسند.

خلاصه کتاب

آنجلا داکورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به عنوان دختری که همواره عبارت «تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌ شنیده ولی اکنون یک فرد موفق و پیشرو در زمینه روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌ و کار، نشان داده است که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است. او در این کتاب، خواننده را همراه خود به وضعیت‌هایی شدیدا چالش‌برانگیز، نظیر دوره‌های آموزش ویژه نظامی، آموزش مدارس با شرایط بسیار بد، آزمون‌های ملی و … برده و نشان می‌دهد که چگونه با ارزیابی هزاران مصاحبه با افراد موفق در زمینه‌های مختلف، به این راز موفقیت پی برده است.

کتاب سرسختی با هدف آموزش پشتکار و تلاش نوشته شده است. در این کتاب، مخاطب با مفهوم واقعی پشتکار، ارزش آن و شیوه درست سرسخت‌بودن آشنا می‌شود. خواننده متوجه خواهد شد که پشتکار یک شاخص یادگرفتنی است و اگر کسی در گذشته به‌راحتی از اهدافش دست کشیده است، می‌تواند دوباره شروع کند و یک فرد با پشتکار خوب بشود. همچنین می‌تواند این مهارت را به دیگران آموزش دهد.آنجلا کتاب سرسختی را بر اساس پژوهش‌های علمی نوشته است. همین امر باعث بهبود کیفیت کتاب شده است.

نویسنده در بخشی از کتابش، به نتایج عملی پژوهش‌هایش اشاره می‌کند و از آنها مانند مثالی برای تفهیم بهتر مسئله در ذهن مخاطبش استفاده می‌کند؛ برای نمونه او می‌گوید: «موفقیت ارتباط چندانی با برونگرایی، بشاشیت یا شوخ‌طبعی نداشت و همه افراد بسیار موفق، در مدرسه، نمرات بالایی نگرفته بودند. در عوض، چیزی که قطعا افراد موفق را از بقیه انسان‌ها جدا می‌کرد، مجموعه‌ای از چهار شاخص بود. جالب بود که همین چهار عامل ده نفر اول فهرست را از ده نفر آخر و افراد ابرموفق را از افرادی متمایز می‌کرد که فقط موفق بودند. کاکس این ویژگی‌ها را کنار هم گذاشت و آن را “تداوم انگیزه” نامید.»

برخی از بینش‌های ارزشمند کتاب:

•    چرا هر تلاش شما برای رسیدن به اهدف، در نهایت دو برابر ارزشمند است
•    چگونه صرف نظر از هوش و موقعیت، می‌توان «سرسختی» را آموخت
•    چگونه علایق مادام‌العمر شکل می‌گیرند
•    کدام یک برای کودکان بهتر است؛ یک آغوش گرم و یا استانداردهای سخت‌گیرانه
•    و …
ضمن آموزنده، سرگرم‌کننده و حتی تغییر دهنده زندگی بودن، سرسختی، کتابی است که نشان می‌دهد زمانی که در شرایط چالشی و سقوط هستید، در ذهن شما چه می‌گذرد و چه چیزی باعث ایجاد تمایز می‌شود. چیزی که استعداد و یا شانس نیست، بلکه قدرت اشتیاق و پشتکار فرد است!

بخشی از متن کتاب

نویسنده، این فصل را با تعریف واژه‌ی امید شروع می‌کند. امید، یعنی انتظار نسبت به اینکه فردا، روزِ بهتری خواهد بود. امید، چیزی است که به هیچ مسئولیتی نیاز ندارد و فردی که امید دارد، باری روی شانه‌هایش نیست. او توضیح می‌دهد افرادی که سرسخت هستند، به همین راحتی عقب‌نشینی نمی‌کنند و منفعلانه، منتظر نمی‌نشینند که موقعیت‌شان خودش بهبود پیدا کند. آن‌ها هرکاری که می‌توانند، برای بهبودِ فعالانه‌یِ آینده‌شان انجام می‌دهند. از آنجایی که این کتاب در مورد سرسختی است، اجازه بدهید از این منظر به امید نگاه کنیم. یک فردِ سرسخت، به خاطر اینکه انتظار دارد تلاش‌هایش آینده‌ را تحت‌تاثیر قرار دهد، امیدوار است؛ یعنی، شما بار مسئولیت را به دوش می‌پذیرید.

فرد سرسخت، روی شانس حساب باز نمی‌کند. او بر می‌خیزد و به صورت فعالانه‌ برای تغییر زندگی‌اش سعی می‌کند. نویسنده، موضوع خوشبینی در برابر بدبینی را پیش می‌کشد. او توضیح می‌دهد که افراد خوش‌بین، به همان اندازه‌ی همتایانِ بدبینِ خود، احتمال دارد با موقعیت بد با روبه‌رو شوند. با این حال، چیزی که آن‌ها را متفاوت می‌سازد، شیوه‌ی توضیح موقعیت فعلی‌شان است. فرد خوش‌بین، به دنبال دلایل موقتی برای توضیح موقعیت منفی‌اش است. در حالی که فرد بدبین، به دنبال علتی دائمی برای سرزنش موقعیت منفی‌ خود می‌گردد.

نقد کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

ترکیبِ اشتیاق و پشتکار، به عنوان سرسختی شناخته می‌شود. افراد زیادی اشتیاق را به عنوان احساسات شدید یا علاقه‌مندی وافر تعریف می‌کنند. با این حال، زمانی که نوبت به سرسختی می‌رسد، اشتیاق، به عنوان ثبات در طول زمان تعریف می‌شود. اشتیاق یک منوّر نیست، بلکه بیشتر شبیه یک قطب‌نماست که به شما خط سیر را نشان می‌دهد و شما را به جایی که باید بروید هدایت می‌کند. احتمالاً زمان می‌برد تا بفهمید اشتیاق حقیقی شما چیست.

هرچقدر سرسخت‌تر باشید، شادتر خواهید بود و اگرچه سرسختی خصلت مهمی است، با این حال نمی‌توانید آن را مهم‌ترین ویژگی انسانی در نظر بگیرید، زیرا ویژگی‌های مهمتر دیگری نیز وجود دارد. تحقیقات ثابت کرد که سرسختی، مستقیماً با موفقیت و رفاه ارتباط دارد.آنچه در پایان اهمیت دارد، نبوغ نیست، بلکه سرسختی است و سرسختی، همان قدرت و پشتکاری است که در وجود همه‌ی انسان‌هاست. pdf کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار از همین صفحه برای کاربران vip شهرکتاب قابل دانلود و مطالعه می باشد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 2,773 بار

Angela%20Duckworth%20 %D8%A2%D9%86%D8%AC%D9%84%D8%A7%20%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AB

عنوان کتاب: سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

پرفروش ترین نیویورک تایمز

نویسنده: آنجلا داکورث

مترجم: سیده سمانه (سیمین) سیدی

تعداد صفحات کتاب: 474 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب خودت را جمع‌ و‌ جور کن به شما نشان می‌دهد که چطور اهدافتان را تعیین کنید، چطور از دغدغه‌های کوچک و موانع بزرگ عبور کنید تا به آن اهداف برسید و سپس چطور هدف‌های بعدی بزرگ‌تری را تصور کنید و به آن‌ها برسید؛ اهدافی که حتی تا به‌ حال به ذهن‌تان هم خطور نکرده‌اند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 975

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *