هفت قانون معنوی موفقیت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
هفت قانون معنوی موفقیت (nbookcity.com)

دانلود کتاب هفت قانون معنوی موفقیت

کتاب هفت قانون معنوی موفقیت، طرحی عمیق برای هدایت زندگی در بالاترین و جامع‌ ترین سطح به ویژه برای کسانی که در تلاش‌اند زندگی موثری بوجود آورند، ارائه می‌دهد.

دکتر دیپاک چوپرا، نویسنده این کتاب، پزشکی متبحر است که تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او که به ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده و به فروش رفته است.

بخشی از متن 

حداقل تلاش زمانی شکل می‌گیرد که رفتارهایتان برانگیخته از عشق باشند، چون عشق موجب انسجام طبیعت می‌شود. وقتی می‌خواهید بر دیگران قدرت و کنترل داشته باشید، انرژی‌تان را تلف می‌کنید. هنگامی که برای خودتان در جستجوی پول یا قدرت هستید، به جای آن که در زمان حال از شادی‌ لذت ببرید، انرژی‌تان را صرف توهم شادی‌ می‌کنید. هنگامی که فقط به خاطر سود شخصی در جستجوی پول هستید، انرژیِ جاری به سوی خودتان را قطع می‌کنید و مانع از بیان آگاهی طبیعت می‌شوید.

اما هنگامی که رفتارتان با عشق برانگیخته می‌شود، هیچ‌ انرژی‌ای تلف نمی‌شود. هنگامی که رفتارتان برانگیخته از عشق باشد، انرژی‌تان مضاعف و انباشته می‌شود و انرژی مازادی که انباشته شده است، مانند ثروتی بیکران، برای خلق آنچه می‌خواهید مصرف می‌شود.

خلاصه کتاب 

گرچه عنوان کتاب هفت قانون معنوی موفقیت است، اما می‌توان آن را «هفت قانون معنوی زندگی» خواند، چون طبیعت از این اصول برای خلق ماهیت مادی آنچه که می‌بینیم، می‌شنویم، می‌چشیم و مزه یا لمس می‌کنیم، بهره می‌برد. موفقیت در زندگی را می‌توان جریان پیوستۀ شادی و درک تدریجی اهداف باارزش نامید. موفقیت، توانایی تحقق بخشیدن به آرزوهای‌تان با تلاشی اندک است و موفقیت شامل ثروتمند شدن در مرحله‌ای است که همیشه نیازمند تلاش بسیار بوده و اغلب به بهای آسیب رساندن به دیگران تمام می‌شده است.

برای موفق شدن و بهره‌مندی از فراوانی، به روش معنوی‌تری نیازمندیم که به مفهوم جریان یافتن تمام موهبت‌های نیکو به سوی شماست. با درک و ممارست در قانون معنوی، خود را با طبیعت هماهنگ می‌کنیم و با فراغت، شادی و عشق خلق می‌کنیم. موفقیت، جوانب زیادی دارد: ثروت مادی فقط جزئی از آن است. مضاف بر این که موفقیت، خود سفر است نه مقصد. فراوانی مادی با تمام جلوه‌هایش، از مواردی است که این سفر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. موفقیت همچنین شامل سلامتی، انرژی و اشتیاق به زندگی، روابط موفقیت‌آمیز، آزادی خلاق، ثبات عاطفی و روانی، حس رفاه و آرامش ذهن است.

بریده هایی از متن

  • اگر به شما توهین کنم، می‌رنجیدید. اگر شما را تحسین کنم، به احتمال بسیار زیاد خوشحال می‌شوید، یا چاپلوسی می‌کنید. اما به این نکته فکر کنید: اینها همه انتخاب هستند. می‌توانستم شما را برنجانم و به شما توهین کنم اما شما نرنجید. می‌توانستم شما را تحسین کنم اما شما به خود نبالید.
  • گواتما بودا، بنیانگذار بودائیسم می‌گوید: هستی ما همانند ابرهای پاییزی ناپایدار است مشاهدهٔ مرگ و زندگی موجودات، همچون نگاه کردن به حرکات رقص است زندگی همانند آذرخشی در آسمان است که همچون سیلابی از سراشیبی کوه فرو می‌ریزد لحظه‌ای مکث کردیم تا با یکدیگر مواجه شویم، یکدیگر را ببینیم، دوست بداریم و با یکدیگر سهیم شویم این لحظه، لحظه‌ای باارزش، اما گذراست. لحظه‌ای است در ابدیت چنانچه با عشق، سبک‌دلی و محبت با یکدیگر سهیم شویم، برای یکدیگر فراوانی و لذت به ارمغان می‌آوریم و سپس، این لحظه باارزش خواهد بود.
  • دانای فرزانه بدون گذشتن، می‌داند بدون نظاره کردن، می‌بیند و بدون انجام کاری، نائل می‌شود.
  • اگر نیاز به دفاع از دیدگاه‌تان را رها کنید، به انرژی فراوانی دست پیدا می‌کنید، که قبلاً هدر می‌داده‌اید.
  • هر بار که با فردی ستمگر، عذاب‌دهنده، معلم، دوست یا دشمن (اینها همگی یک معنی دارند) برخورد کردید، به خودتان یادآوری کنید که این لحظه همان طور است که باید باشد.
  • ما موجوداتی معنوی هستیم که گاه تجارب انسانی داریم.
  • موفقیت، جوانب زیادی دارد: ثروت مادی فقط جزئی از آن است. مضاف بر این که موفقیت، خود سفر است نه مقصد. فراوانی مادی با تمام جلوه‌هایش، از مواردی است که این سفر را لذتبخش‌تر می‌کند. موفقیت همچنین شامل سلامتی، انرژی و اشتیاق به زندگی، روابط موفقیت‌آمیز، آزادی خلاق، ثبات عاطفی و روانی، حس رفاه و آرامش ذهن است.
  • علی‌رغم این همه، بدون پرورش بذر الوهیت در درون‌مان، موفق نخواهیم بود. در واقع، ما الوهیتی پنهان هستیم و الهه‌ها و خدایان درون وجودمان در تلاش‌اند تا به شکل مادی متجلی شوند. بنابراین موفقیت واقعی، تجربه‌ای معجزه‌آسا و آشکار کردن الوهیت درون‌مان است.
  • می‌دانم که پذیرش مسئولیت به مفهوم مقصر دانستن کسی یا چیزی به خاطر شرایطم نیست، (و این بخش شامل خودم می‌شود.

هفت قانون معنوی موفقیت از دید دیپاک چوپرا:

  1. «قانون”دارما” یا غایت حیات»
  2. «قانون توانایی مطلق»
  3. «قانون بخشایش»
  4. «قانون “کارما” یا علت و معلول»
  5. «قانون کمترین تلاش»
  6. «قانون قصد و آرزو»
  7. «قانون عدم دلبستگی»

سخن پایانی

با توجه به استقبال بی‌سابقهٔ عموم از کتاب هفت قانون معنوی موفقیت ، دکتر چوپرا از همهٔ جهانیان خواسته که به‌منظور ایجاد یگانگی در آگهی جمعی سیارهٔ زمین، هرروز هفته را به ترتیب، به یکی از قانون‌های زیر اختصاص دهند: شنبه: قانون دارما یا غایت حیات، یکشنبه: قانون توانائی مطلق، دوشنبه: قانون بخشایش، سه‌شنبه: قانون کارما یا علت و معلول، چهارشنبه: قانون کمترین تلاش، پنج‌شنبه: قانون قصد و آرزو، جمعه: قانون عدم دل‌بستگی.
دیپاک چوپرا در کتاب هفت قانون معنوی موفقیت ابتدا دربارهی لزوم اعتقاد به قانون معنوی سخن میگوید: در دنیایی که امروزه تا این حد ماشینی و دیجیتال شده است لازم است انسانها به بخش معنوی روح خود بپردازند تا بتوانند از آن برای رسیدن به موفقیت و آرزوهایشان استفاده کنند.
دیپاک چوپرا قبل از توضیح قوانین موفقیت، درباره چیستی قانون حرف میزند. او مفهوم قانون را به این شکل بیان میکند: «قانون فرآیندی است که طی آن نامتجلی متجلی و ناظر، منظور میشود. فرآیندی که طی آن نظارهگر منظره میشود و رؤیابین رویای خود را متجلی میسازد. دیپاک چوپرا موفقیت را «گسترش مدام شادمانی و تحقق فزاینده هدف‌های ارزشمند» تعریف می‌کند. او معتقد است که موفقیت توانایی برآورده سازی آرزوها به‌ آسانی است

تعداد بازدید: 1,833 بار

Deepak%20Chopra%20 %D8%AF%DB%8C%D9%BE%D8%A7%DA%A9%20%DA%86%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%A7 2

عنوان کتاب: هفت قانون معنوی موفقیت

نویسنده: دیپاک چوپرا

مترجم: گیتی خوشدل

تعداد صفحات کتاب: 92 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.34 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 75
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 58 دقیقه قبل
تعداد بازدید: 9507

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *