به خودت اعتماد کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
به خودت اعتماد کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب به خودت اعتماد کن

کتاب به خودت اعتماد کن داستان هایی را روایت می کند که برخلاف بسیاری از کتاب‌های انگیزشی، تصویر موفقیت چهره‌های افسانه‌ای در آن‌ها روایت نشده است!

بلکه انسان های معمولی که حتی مورد ظلم و اجحاف در جامعه قرار گرفته‌اند، با خودباوری و عزت نفس دوباره به سوی موفقیت برمی خیزند. در حقیقت اگر ما به جای منفی نگری فقط روی این موضوع تمرکز کنیم که چطور می توانیم از اشتباهات‌مان درس بگیریم و در آینده عملکرد بهتری داشته باشیم، آن گاه حرکتی رو به‌ جلو خواهیم داشت و پیشرفت می کنیم.

سخن هیدر موناهان با مخاطب

کتاب به خودت اعتماد کن ، داستان زندگی من است، ولی با زندگینامه‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید فرق دارد. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌هاست. این داستان‌ها، داستان‌هایی مسحورکننده که در آنها من به‌عنوان فردی موفق به‌تصویر کشیده شده باشم نیستند. اصلاً این‌طور نیست. درواقع بسیاری از این داستان‌ها موجب خجالت من هستند و مرور آنها خیلی برایم دردناک بوده، ولی در بازگوکردن تک‌تک آنها هدفی نهفته است. هر داستان حاوی درسی‌ست که من آموخته‌ام-درسی که به من کمک کرده تا به‌عنوان یک انسان، و به‌عنوان یک زن، رشد کنم.

خلاصه کتاب

بسیاری از آدم ها در حرفهٔ، تمامِ مدت برای اینکه از هر نظر بی نقص باشند به خودشان فشار زیادی می آورند. همیشه باید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند، کارشان را به بهترین نحو انجام دهند، بیشترین فروش را داشته باشند و همه را تحت تأثیر قرار دهند. آنان خیلی نسبت به خودشان سخت‌ گیر هستند. اما نویسنده کتاب به خودت اعتماد کن چشمان ما را به روی این واقعیت باز می کند که افراد دیگر ممکن است به‌ ظاهر و از بیرون بی نقص به‌ نظر بیایند، ولی هر کسی درگیری های خودش را دارد.

همهٔ ما، هم روزهای خوب داریم و هم روزهای بد. ما نمی توانیم تمامِ مدت خودمان را به‌ خاطر این موضوع سرزنش کنیم. تمامِ کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از اشتباهاتمان درس بگیریم و از آنچه یاد گرفته‌ایم در جهت پیشرفت خودمان در آینده استفاده کنیم. چیزهایی که ما خودمان را به‌ خاطر آنها سرزنش می کنیم چیزهایی هستند که اصلاً برای دیگران اهمیتی ندارند و متوجه‌شان نشده‌اند. این کتاب به شما کمک می کند با حقیقت دیگران و خودتان رو به‌ رو شوید و بتوانید در حوزه کاری خودتان بدون احساس فشار موفق شوید.

کتاب به خودت اعتماد کن در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع اعتماد به نفس و عزت نفس در زنان قرار می گیرد. هیدر در ابتدای کتاب ذکر کرده است که مطالب این کتاب تجربه‌های واقعی اوست که در زندگی خود داشته است. تجربه‌ها و داستان‌هایی که بسیاری از آن‌ها اگرچه دردناک و حتی خجالت‌آور هستند اما تک تک آن‌ها باعث رشد موناهان به عنوان یک زن موفق شده است. در واقع این کتاب توضیح می دهد که مسیر مشخص و یک شکلی برای رسیدن به موفقیت برای همه وجود ندارد. چرا که افراد با نگرش‌های متفاوت خود مسیرهای متفاوتی را برای رسیدن به موفقیت طی می‌کنند؛ اما ابزارها و تکنیک‌ها می توانند شبیه هم باشند.

بخشی از متن کتاب

من از دوران کودکی‌ام خاطرات خیلی زیادی ندارم. آن خاطراتی هم که دارم خیلی خوشایند نیستند به‌همین‌خاطر وقتی جوان‌تر بودم آنها را به دست فراموشی سپردم. سرکوب‌کردن خاطرات راهی‌ست برای محافظت از خودمان در مقابل چیزی که دلمان نمی‌خواهد با آن روبه‌رو شویم. این یکی از روش‌هایی بود که من برای کنارآمدن با دوران سختی که در کودکی داشتم از آن استفاده می‌کردم تا اینکه آن‌قدر قوی شدم که توانستم مستقیماً با آن کنار بیایم. یکی از خاطراتی که دارم برمی‌گردد به زمانی‌که کلاس چهارم بودم. داشتم از مدرسه به خانه برمی‌گشتم و یکی از پسرهای کلاسمان جلوی تمام بچه‌های دیگری که در خیابان ما زندگی می‌کردند مرا به باد تمسخر گرفته بود.

این اتفاق هفته‌ها بود که داشت می‌افتاد و من حالم از آن به‌هم می‌خورد به‌همین‌خاطر هم تصمیم گرفتم جلوی آن پسر بایستم. وقتی این کار را کردم او به صورت من ضربه‌ای زد. درواقع به صورتم مشت محکمی کوبید. تنها چیزی که به‌ خاطر می‌آورم این است که صورتم داغ شد. بعد شروع کردم به گریه‌کردن. هیچ‌کس هیچ‌ کاری نکرد. در آن لحظه احساس ترس و تنهایی مطلق می‌کردم. تمام مسیر را تا خانه دویدم و به هیچ‌کس هم نگفتم چه‌ اتفاقی برایم افتاده است. دیگر دلم نمی‌خواست با این مشکل روبه‌رو شوم. فقط دلم می‌خواست از آن فرار کنم. آن لحظه تأثیر زیادی در زندگی من گذاشت؛ همان روز تصمیم گرفتم دیگر از خودم دفاع نکنم چون دلم نمی‌خواست دوباره چنین اتفاقی برایم بیفتد.

من هرگز از کسی تقاضای کمک نکردم و مشکلاتم را در دل خودم نگه داشتم. هرچه بیشتر خودم را از دیگران دور می‌کردم بیشتر فکر می‌کردم که دارم کار درستی انجام می‌دهم. چیزی که آن‌زمان نمی‌دانستم این بود که بلایی که آن پسر سرم آورد فقط به‌خاطر تنهایی‌ام بود. من از آن اتفاق درس اشتباهی گرفتم چون درواقع دفاع از خودم، همان‌طور که آن روز انجامش داده بودم، کار درستی بود. متأسفانه آن فکر اشتباه تا وقتی بیست سالم شد همراهم بود. از سکوت در عذاب بودم. این مسئله باعث می‌شد احساس طردشدن و تنهایی داشته باشم. من به افراد دیگر اعتماد نداشتم.

نقد کتاب به خودت اعتماد کن

نداشتن آرامش اولین و شاید بزرگترین لطمه‌ای است که به خاطر نداشتن دوره اعتماد به نفس دچار آن می شوید. خُب وقتی خوشبختی در داشتن آرامش معنا پیدا می‌کند، یعنی باید به کل از حس خوشبختی خداحافظی کنید. چندبار شده که در جمع دوستان یا همکاران نظرات و انتقادهایی را شنیده باشید و دلتان شکسته باشد؟ چند بار از ذهن‌تان گذشته که کاش من هم شبیه فلانی بودم تا همه دوستم داشتند؟ کاش قیافه یا تیپ فلان شخص مال من بود، وااای که چه می‌شد؟ اما یک لحظه مکث کنید، ببینید این ای کاش‌ها با شما چه کرده، زندگی را چقدر برایتان سخت کرده، وقت آن نشده که به چیزی که هستید اعتماد کنید؟

این کتاب شامل درس‌ها و تمرین‌هایی است که مبنای آن تجربه‌های زنی است که با وجود شکست‌ها و مشکلات توانسته اعتماد به نفس خود را تقویت کند و در مسیر دلخواه خود در زندگی قدم بگذارد. کتاب به خودت اعتماد کن را از جهاتی می توان به همه افرادی که همه‌ی تلاش خود را می‌کنند تا در زندگی بی‌نقص و تمام عیار باشند هم معرفی کرد.

چرا که سخت‌ گیری بیش از حد نسبت به خود برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در نهایت افراد را با کنار گذاشتن خود واقعی‌شان رو به رو می‌کند؛ اما نباید فراموش کرد که بسیاری از افراد تنها از بیرون بی‌نقص به نظر می‌آیند و همه افراد مشکلات خود را دارند. هیدر موناهان در این کتاب به ما می‌آموزد که چطور از اشتباهات گذشته درس بگیریم و با قدرت به سمت آینده حرکت کنیم.

تعداد بازدید: 476 بار

Heather%20Monahan%20 %D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: به خودت اعتماد کن

نویسنده: هیدر موناهان

مترجم: زهرا جهانفریان

تعداد صفحات کتاب: 158 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی درباره‌ی بی‌ خیالی نیست؛ بلکه اتفاقاً درباره‌ی توجهِ بیش از حد به اهداف و ارزش‌های کلیدی و بی‌خیالی و بی‌توجهی نسبت به حاشیه‌های دیگر است.اگر بیش از حد نسبت به اطرافیان و کارهای خود حساس هستید و نمی‌توانید توجه خود را تنها به امور ضروری ...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 15109
برای شفای کودک درون مهم است که منتقد درونی‌تان را خاموش کنید و همزمان با شنیدن صدای کودک درون حرف او را هم گوش دهید. همه این صداها شایسته شنیده شدن هستند و با گوش...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 250

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *