مردان مریخی زنان ونوسی

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
مردان مریخی زنان ونوسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی توضیح می‌ دهد که زنان و مردان به رغم وجود تفاوت‌ ها می‌ توانند شیوه‌ هایی را بیاموزند تا به رابطه‌ی عاشقانه و صمیمی دست یابند.

به همین منظور دکتر جان گری، شیوه‌ها و راهکارهای جدیدی را برای کم کردن تنش‌ها در روابط زناشویی و به وجود آوردن عشق و علاقه در این کتاب بیان می‌کند. این اثر یکی از کامل‌ ترین کتاب‌ های راهنمای روابط زناشویی و عاطفی بین زوجین در دنیاست.

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی نوشتۀ جان گری، یکی از پرفروش‌ترین کتب چند سال اخیر در زمینه‌ی روابط زناشویی و شناخت جنس مخالف بوده که به 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

خلاصه کتاب

تصور کنید مرد‌ها از سیاره مریخ و زن ها از سیاره ونوس آمده‌اند. سال ها پیش روزی از روزها وقتی مریخی ها پشت تلسکوپ نشسته بودند و سایر سیارات را رسد می کردند، ونوس را کشف کردند. با دیدن ونوسی ها احساسی در آنان بیدار شد که قبلا هرگز آن را تجربه نکرده‌ بودند.

مریخی‌ها به ونوسی‌ها دل باختند و چندی بعد با سفینه‌ای که اختراع کردند راهی ونوس شدند و ونوسی‌ها با آغوشی باز از مریخی‌ها استقبال کردند.

نویسنده کتاب مردان مریخی زنان ونوسی معتقد است مردان و زنان آنان سال ها در کنار هم زندگی کردند و به مرور زمان از یاد بردند که از دو سیاره مختلف آمده‌اند و با هم تفاوت‌های زیادی دارند و این تفاوت‌های آنهاست که آنها را به هم جذب می کند.

اما همین تفاوت‌ها به وجود آورنده مشکلات است مشکلاتی که امروزه در زندگی زناشویی به کررات دیده می شود. اما جان گری می گوید اگر ما یادمان نرود که مردان از مریخ و زنان از ونوس هستند و با هم تفاوت دارند به راحتی می توانیم با این مشکلات کنار بیاییم و یکدیگر را درک کنیم.

وی در کتاب مردان مریخی زنان ونوسی، به شرح تفاوت ها و ارائه راه حل برای مشکلات پرداخته و می گوید وقتی زن ومرد تفاوت هایشان را بشناسند و آن‌ها را رعایت کنند عشق شکوفا می شود.

بخشی از متن کتاب

مرد زمانی که قصد خریدن اتومبیل و یا برنامه‌ریزی و تحقق مسافرتی هیجان‌انگیز را انجام می‌دهد که بسیار مهم هستند، انتظار دارد که در نگاه زنش امتیاز و شرایطی داشته باشد. او به کارهایی شبیه به باز کردن درب اتومبیل، خرید یک دسته گل و یا رفتار محبت‌آمیز چندان اهمیت و ارزشی قائل نیست.

مرد باور دارد که با به کارگیری درست از زمان، انرژی و توجه خود، می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد، این فرمول چندان کارساز نیست، زیرا دیدگاه‌های زنان در نگاه مردان متفاوت از محاسبات مردان است. زن زمانی که امتیازبندی لازم را می‌کند، برای هر نوع عشقی در قالب هدایای بزرگ و کوچک امتیاز مساوی می‌دهد و آن را ارج می‌نهد.

حال آن که مرد برای هر کدام از هدایای زندگی خود امتیازات متفاوتی قایل است. برای هدیه کوچک یک می‌دهد و برای هدایای بزرگ امتیازات زیادی تا شماره ۳۰ را قایل می‌شود. مرد به دلیل عدم آگاهی به این که زنان امتیازبندی خاصی دارند و به هر چیز امتیاز یکسانی می‌دهند، از اینرو تمام انرژی خودش را برای کسب امتیازات بیشتر صرف می‌نماید و یک یا دو هدیه بزرگ می‌خرد.

زن وقتی امتیازبندی می‌نماید، ارمغان محبت و عشق او هر اندازه کوچک هم بوده باشد، یک امتیاز برای آن قایل می‌شود. در نگاه زن هر نوع هدیه‌ای دارای امتیاز یکسانی است. (ص43 کتاب مردان مریخی زنان ونوسی)

مرد به خاطر این که واقف به نحوه امتیازبندی زن نیست، چیزهای بزرگ را به تصور خود شایسته امتیاز بزرگ دانسته و برای چیزهای کوچکتر امتیاز پایین‌تری در نظر می‌گیرد. به طوری که نمی‌داند امتیاز خریدن یک دسته گل با امتیاز پرداخت کرایه خانه در نگاه زن یکسان است.

بخش دیگری از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

زن‌ها باید به‌ خاطر داشته باشند که انتقاد از مردها و یا دادن توصیه‌های ناخواسته به آن‌ها، به ویژه زمانی که آن‌ها کار اشتباهی انجام داده‌اند باعث می‌شود مرد احساس‌ کند موجودی دوست‌ نداشتنی است و تحت کنترل قرار گرفته‌ است.

اگر قرار باشد مرد از اشتباهاتش پند بگیرد، به پذیرش زن بیشتر از توصیه‌های او احتیاج دارد. وقتی مرد احساس کند که زن نمی‌خواهد او را اصلاح کند، به احتمال زیاد متقاضی توصیه و راهنمایی او می‌شود.

برداشت هایی از کتاب

جان گری در کتاب مردان مریخی زنان ونوسی در عصر نوین، رابطه مبتنی بر عشق را به جای رابطه مبتنی برای انجام وظیفه به شما می‌شناساند. این کتاب نیازهای عاطفی مردان و زنان را بررسی می کند.

برای داشتن زندگی مشترک فارغ از هرگونه گله و شکایت، درک این دیدگاه جدید امری ضروری است، زیرا اگر بدانید مهمترین خواسته همسر شما چیست، تمام توان خود را به کار خواهید بست تا به گونه‌ای از او حمایت کنید.

بسیاری از کسانی که کتاب مردان مریخی زنان ونوسی پیش رو را نخوانده‌اند، به‌ اشتباه تصور کرده‌اند، مفهوم این عنوان این است که ما آن قدر با یکدیگر تفاوت داریم که هرگز نمی توانیم یکدیگر را درک کنیم، در حالی‌ که واقعیت این‌ گونه نیست.

ما وقتی با تفاوت هایی رو به‌ رو می شویم که به هر دوی ما مربوط است، اگر بتوانیم برداشت درست و منطقی از آن‌ها داشته باشیم،‌ یعنی برداشتی که برای هر دوی ما قابل درک باشد، در این صورت تعامل و ارتباط بهتر شکل می گیرد.

فهرست مطالب

  • مردان مریخی زنان ونوسی
  • شناخت تفاوت ها
  • برقراری ارتباط
  • همکاری بیشتر
  • در خود فرو می‌روند
  • تصدیق و تایید
  • توجه و درک

نقد کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

جان گری، مردان مریخی زنان ونوسی را 25 سال قبل نوشت و تا امروز جزء پرفروشترین کتاب‌ها بوده است. در جهان تحولاتی بزرگ روی داده است و این تحولات پیامدهای مهمی در روابط ما ایجاد کرده است. سرعت روز افزون تغییر در محیط کار و زندگی موجب افزایش استرس زنان و مردان شده است.

در این مدت میلیون‌ها زن وارد محیط کار شده‌اند و مسئولیت‌های بیشتری نیز بر عهده مردان قرار گرفته است. این تغییرات بر روابط زوج‌ها نیز تأثیر گذاشته است. برای آنکه روابط ما همچنان رضایت‌ بخش باشد، شرایط دیگری باید لحاظ شود. زن و مرد در محیط خانواده به حمایت عاطفی جدید نیاز دارند تا هر یک برای رشد توانایی‌های خود فرصت بیشتری داشته باشند.

گذشت آن روزگاری که زنان ملزم به اطاعت و فرمان‌ برداری بودند، تحت تکفل مردان قرار داشتند و مردان بار تأمین زندگی خانواده را به‌ تنهایی بر دوش می‌ کشیدند.

کتاب های پیشنهادی

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

عنوان کتاب: مردان مریخی زنان ونوسی

راهنمای روابط زناشویی

نویسنده: جان گری

مترجمان: لوئیز عندلیب و اشرف عدیلی

تعداد صفحات کتاب: 354 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.9 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

این کتاب را نوشته‌ام تا به آن‌ها کمک کنم که خودشان را از این کمبود اعتماد به نفس ظالمانه رها کنند و به این ترتیب این امکان را به آن‌ها بدهم تا از دورِ باطل شکست خارج شوند. امیدوارم که آن‌ها با خواندن این کتاب، یاد بگیرند که خودشان را...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 8526
بیشتر کسب و کارهای تازه و استارتاپ‌ها به دنبال ساخت دنیایی جدید هستند. زیرا امکانات و گسترش فناوری در جهان زیرساخت‌های خوبی برای پیشرفت فراهم کرده‌اند. کتاب، می‌کوشد روش تازه‌ای را برای خواندن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 388

4 پاسخ

  1. خیلی خوبه عالی
    مرسی که کتاب ها رو برامون آپلود میکنید تا استفاده کنیم

  2. بینهایت ازتون سپاسگزارم
    در پناه الله شاد و سالم و سعادتمند باشید❤️🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *