چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی دانست جان گری(nbookcity.com)

دانلود کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست

جان گری در مقدمه کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست می نویسند:

آخر هفته در سفر بودم. شب شده بود، می خواستم بخوابم که کسی در زد؛ در را باز کردم و دیدم یکی از زنانی که آن روز در سمینار من شرکت کرده بود، پشت در اتاق هتل ایستاده است. در سمینار چند باری او را دیده بودم؛ قیافه ی جذابی داشت. وقتی در را باز کردم سریع وارد اتاق شد و بدون این که چیزی بگوید به چشمان من خیره شد و گفت:

می‌خواهم با تو ازدواج کنم. (نسخه انگلیسی کتاب یه چیز دیگه گفته :/ ) زبانم بند آمده بود. نمی دانستم چه چیزی باید بگویم. گفت: من تو را دوست دارم. نمی دانستم باید چه جوابی به او بدهم. شوکه شده بودم، می ترسیدم.  به خودم گفتم: من مردی متأهل هستم و از زندگی ام کاملا راضی ام، همسرم را هم دوست دارم. آن مهمان ناخوانده خیلی وراجی کرد تا مرا به این کار راضی کند.

با خودم کلنجار می رفتم تا از دام او فرار کنم، ولی خیلی سخت بود. بالاخره تصمیم خود را گرفتم و جواب محکمی به او دادم. او به طرف من دوید (شما هم یاد سریال یوزارسیف افتادین؟‌:/ ) و دوباره پیشنهاد خودش را مطرح کرد. زمان به شدت کند می‌گذشت. فضای نامناسبی بر اتاق حاکم شده بود. وقتی آن زن به من نزدیک شد، یکباره به یاد همسرم «بونی» افتادم و خودم را به عقب کشیدم… 

خلاصه کتاب

بروز عشق شاید خودآگاه نباشد اما یک زندگی عاشقانه کاملا آگاهانه ممکن است. کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست سعی دارد روش‌های این زندگی را یاد دهد. این کتاب به خواننده یاد می‌دهد مردان و زنان به چه چیزهایی نیاز دارند و در رابطه به دنبال چه چیزهایی هستند.

زمانی که این نیاز متقابل رفع شود زندگی زیباتر شده و افراد می‌توانند به رویاهایشان برای یک زندگی عاشقانه نزدیک شوند. خواندن این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند یک زندگی عاشقانه را تجربه کنند توصیه می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

از همسرتان انتظاری بجا داشته باشید: این وضعیت درست مثل حالتی است که مردی سراغ همسرش میرود و او را نوازش می کند. مردها نمی توانند انتظار داشته باشند که همسرانشان همیشه از آنها با روی باز استقبال کنند. اگر در این شرایط مرد از دست همسرش عصبانی نشود و از او فاصله بگیرد، مطمئنا همسرش نیز علاقه مند می شود تا با شوهرش مهربان تر باشد.

به همین صورت وقتی مردی به غار تنهایی اش پناه می برد، هر قدر همسرش او را راحت بگذارد و این مسئله را قبول کند و در عین حال به شوهرش بفهماند که مشتاقانه منتظر است تا او با درددل کند، مرد نیز با اشتیاق بیشتری برای حرف زدن با همسرش وقت خواهد گذاشت. 

قوانین ناگفته ی ارتباطات میان زن و شوهر: وقتی زنی می خواهد با کسی حرف بزند و درد دل کند، منتظر می ماند تا نوبتش برسد و حرف خودش را بزند. این رفتار زنها نشان دهنده ی ادب و نزاکت آنهاست. زنها معمولا یا منتظر می مانند تا حرف طرف مقابل تمام شود و بعد حرف بزنند و یا این که منتظر می مانند تا طرف مقابل، از آنها سؤالی بپرسد و آنها جواب دهند…

نقد کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست

کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست پژوهشی روان‌شناختی در زمینه راهکارهای داشتن ارتباط صمیمی بین زن و شوهر و یک زندگی عاشقانه بین آنان است. در این نوشتار برخی از مهارت‌های مربوط به زندگی زناشویی و چگونی ارتباط صحیح بین و زن و مرد در زندگی مشترک آموزش داده شده و عوامل تقویت و ضعف پیوند عاطفی بین آنان، مورد بحث و بررسی روانشناختی قرار گرفته است.

نویسنده نخست به خواسته‌ها و نیازهای مشترک زن و مرد در زندگی مشترکشان اشاره نموده و پاسخ صحیح دادن به این قبیل از نیازها را از بایسته‌های مهم زندگی عنوان کرده است. جان گری در ادامه به وظایف و مسئولیت‌های زن و شوهر در زندگی اشاره نموده و با توجه به تفاوت‌های آنان نسبت به هم، چگونگی ارتباط بین آنان و رسیدن به فهم و عملکرد مشترک در خانواده را بررسی نموده است.

وی در این زمینه توصیه‌هایی به زنان و مردان نموده و از آنان خواسته است که به حرف‌های یکدیگر خوب گوش فرا دهند، حقایق زندگی را بپذیرند، نیازهای یکدیگر را شناسایی کرده و پوشش دهند، به یکدیگر کمک کنند، نسبت به هم عشق بورزند و یک رابطه صمیمی مستمر در زندگی ایجاد نمایند.

کتاب‌های پیشنهادی

کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی دانست

عنوان کتاب: چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی دانست

مهارت های ارتباطی پیشرفته برای داشتن یک زندگی عاشقانه

نویسنده: جان گری

مترجم: شیرین یزدانی

تعداد صفحات کتاب: 674 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 39.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

بسیاری از روانشناسان معتقدند که بحث، نشانه ای از یک رابطه سالم است و بحث های سالم نشان می دهد که شما مایل به حل کردن مشکلات خود هستید و برای متوقف شدن آن بحث می کنید . کتاب چرا زن و شوهرها اختلاف دارند؟ اثری از جان گری، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی کتاب...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *