زندگی جهان و همه چیز

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
زندگی، جهان و همه چیز (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی جهان و همه چیز

کتاب زندگی جهان و همه چیز جزء کتاب های است که دارای پایه علمی مناسب برای همه سنین است.

اکنون بیش از چهل سال از انتشار این کتاب می گذرد. از آن زمان تا کنون، ساعت های دیجیتال با گوشی های هوشمند و دستیاران مجازی جایگزین شده اند، و حتی دیگر آن ها را نیز اختراعاتی شگفت انگیز به حساب نمی آوریم. با این حال، تم ها و موضوعات پرداخت شده در این اثر، به هیچ وجه قدیمی و از مد افتاده نشده اند. همزمان با تخریب زیست بوم ها برای ساختن جاده های بیشتر، احتمال خودمختار شدن هوش مصنوعی و تهدید کردن انسان ها، و تغییر نگرش های پیوسته ی ما نسبت به ماهیت و چگونگی ساز و کار جهان هستی، داستان های خلق شده توسط داگلاس آدامز و سوررئالیسم منحصر به فرد او، همچنان به زندگی خود ادامه می دهند.

خلاصه کتاب

زندگی جهان و همه چیز مانند جلدهای اول و دوم رمانی است علمی-تخیلی و طنزآمیز. این رمان داستان آرتور دنت و دوستانش را در سفرهای فضایی و زمانی نقل می کند و سعی آن‌ها را در نجات دادن جهان از ربات‌های سیاره‌ی کریکت و البته برخی وقت‌ها ماجرای فرار آن‌ها را از این مسئولیت نشان می دهد. داگلاس آدامز پیش بینی های درست زیادی درباره ی علم، تکنولوژی، و استفاده های سازنده و مخرب آن ها داشت. به عنوان نمونه خود «راهنما» را در نظر بگیرید: یک صفحه ی الکترونیکی سه در چهار اینچی با دسترسی به یک انبار اطلاعاتی وسیع و قابل جست و جو.

یا «ماهی بابِل»، موجودی بیگانه که قادر به ترجمه ی زبان های مختلف در لحظه است. «آدامز» اما به همین میزان، با دنیای تکنولوژی و جنبه های مختلف آن شوخی می کرد. به عنوان مثال، او به خاطر مشکلات ناشی از وجود پسوورد های متعدد، در داستانش کارتی خیالی را به وجود می آورد که همه ی آن ها را در خود دارد؛ و کارت خیلی سریع به سرقت می رود.  بسیاری از اختراعات دیگر نیز به شکل هایی کاملا آشنا در مسیر اشتباه قرار می گیرند. مثلا هوش مصنوعی با «شخصیت های واقعی افراد» برنامه ریزی می شود، و نتیجه چیزی نیست جز ربات هایی پارانوید و درهایی که به شکل آزاردهنده ای خوشحال هستند!

یک دستگاه نوشیدنی‌ساز عجیب، مایعی را تولید می کند که «تقریبا، اما نه کاملا، تماما متفاوت با چایی» است. رادیویی وجود دارد که با سنسورهای پیشرفته ی تشخیص حرکت، کنترل می شود و شنوندگان را مجبور می کند برای اجتناب از تغییر موج، کاملا بی حرکت بشینند. «آدامز» می گوید: «تکنولوژی، واژه ای است که چیزی را توصیف می کند که هنوز کار نمی کند.» خواندن کتاب زندگی جهان و همه چیز برای همه کسانی که ۲ جلد قبلی این مجموعه را خوانده اند لذت بخش خواهد بود.

بخشی از متن کتاب

روزی که آرتور و فورد کاملاً اتفاقی از یه نوسان در فضازمان به بیرون پرت شدند و محکم افتادند روی چمنِ مقدسِ ورزشگاهِ لُردز کریکت گراوند، روزی بود بسیاربسیار زیبا. صدای تشویقِ تماشاچی ها به آسمون می رفت. البته تماشاچی ها برای آرتور و فورد دست نمی زدند اما هر دو به حکم غریزه تعظیم غرایی کردند و چه شانسی آوردند که این کار رو کردند، چون توپِ کوچیک، سنگین و قرمزرنگی که مردم برای پرتاب اون دست زده بودند به فاصله ی چند میلیمتری از بالای سرِ آرتور گذشت. یه نفر تو جمعیت بی هوش شد.

آرتور و فورد خودشون رو پرت کردند روی زمین، همه چیز دورِ سرشون می چرخید. آرتور پرسید « این دیگه چی بود؟ » فورد پاسخ داد « یه چیزِ قرمز. » « ما کجاییم؟ » « روی یه چیزِ سبز. » آرتور گفت « توصیفِ رنگ الآن به دردم نمی خوره. فرم رو توصیف کن. » تشویق پُرسروصدای تماشاچی ها جای خودش رو به نفس حبس کردن های جمعیتِ شگفت زده داد. تماشاچی ها نمی دونستند که می خوان اون چیزی رو که جلوِ چشم هاشون می دیدند باور کنند یا نه.

صدایی پرسید « ببینم، این مبل مالِ شماست؟ » فورد پچ پچ کرد، « این دیگه چی بود؟ » آرتور به بالای سرش نگاه کرد. گفت « یه چیز آبی. » فورد پرسید « رنگش مهم نیست، فرم و شکلش چه جوری بود؟ » آرتور دوباره نگاه کرد. ابروهاش رو درهم کشید و گفت « شکلش به یه افسرِ پلیس می خوره. » آرتور و فورد چند لحظه تکون نخوردند و با نگاهی خبیث به اطراف نگاه کردند. اون چیزِ آبی رنگی که شکلش به یه افسر پلیس می خورد با انگشت زد روی شونه هاشون. گفت « بلند شید ببینم. راه بیفتید. » این کلمات آرتور رو مثل برق تکون دادند. از جاش پرید…

نقد کتاب زندگی جهان و همه چیز

زندگی جهان و همه چیز سومین جلد از مجموعه پنج جلدی «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها». مجموعه‌ی فانتزی و پست مدرنی که در آن داگلاس آدامز با بیان طنز به زندگی، جهان، سیاست، آدم‌ها و همه چیز طعنه می زند. کتابی که تک تک کلمات و عباراتش با دقت و وسواس خاصی انتخاب شده اند و مفهوم خاصی را می رسانند.

در این کتاب دغدغه های بشر با وقایع عجیب و غریب و گاهی با دستگاه تله پورت(!) به هم ارتباط پیدا می کنند. و نویسنده، جهانی رو به ما نشان می دهد که با وجود گستردگی اش، برای ماروین، با این همه توانایی خسته کننده است. البته در قسمت هایی از کتاب ممکنِ از دست شخصیت ها کمی عصبانی شوید. همچنین روند داستان در میانه کتاب کمی کند می شود اما جذابیت و دلنشینی قسمت های پایانی باعث می شود این جلد به اندازه دو جلد قبلی دوست داشتنی باشد. در کل، بخوانید و به گونه ای دیگر به جهان بنگرید و لذت ببرید.

تعداد بازدید: 361 بار

Douglas%20Adams%20 %D8%AF%D8%A7%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3%20%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%B2

عنوان کتاب: زندگی، جهان و همه چیز

کتاب سوم از مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها

جز برترین داستان های سفر در زمان

نویسنده: داگلاس آدامز

مترجم: آرش سرکوهی

تعداد صفحات کتاب: 208 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب به برگشتن آدام آرنت به زمین پس از سفر عجیب و مهیج خود به فضا است. آدام که وسیله‌ی خاصی را از این سفر با خود به همراه ندارد، هنوز نمی‌تواند سفر خود را باور کند. او که پیش از این از نابودی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 360
رمان با حادثه‌ای آغاز می شود که برای ساکنان کره زمین مهم ترین رخداد اما در رمان حادثه‌ای فرعی است. وگون‌ها که یکی از نژادهای کهکشان هستند، سیاره زمین را برای احداث یک بزرگراه بین کهکشانی نابود می کنند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1971

2 پاسخ

  1. فایل دانلود شده قابل باز شدن نیست
    همه آثار داگلاس آدامز و تعداد دیگری همین مشکل را دارند.
    در صورت امکان بررسی کنید

    1. با سلام. همانطور که در صفحه راهنمای کاربر اشاره کرده ایم برای باز کردن فایل ها با پسوند rar باید از آخرین ورژن برنامه Winrar استفاده کنید. لینک دانلود رایگان این برنامه هم برای ویندوز و هم گوشی در صفحه راهنمای کاربر قرار گرفته است لطفا پس از نصب آخرین ورژن وینرار فایلهایی که دانلود کرده اید را بررسی کنید. در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکلی در مورد کتاب ها با کمال میل در خدمتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *