خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی (nbookcity.com)

دانلود کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی چهارمین جلد از مجموعه پنج جلدی‌ راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها است.

کتاب های این مجموعه را می توان شاهکار نویسنده آن یعنی داگلاس آدامز نامید. کتاب هایی که در 50 سال گذشته همیشه مورد توجه مردم دنیا بوده است. آماری در سال 2005 منتشر شد که اعلام کرد این مجموعه به بیش از سی زبان در سراسر جهان ترجمه شده و به روش‌های مختلف از روی آن‌ها اقتباس شده است.

خلاصه کتاب

آرتور دنت اکنون به زمین بازگشته و به جز حوله ای کهنه و کیسه ای پلاستیکی، چیزی ندارد که از سفر طولانی و عجیبش در فضا و زمان به دیگران نشان دهد. او حتی آماده است باور کند که هشت سال گذشته، فقط زاده ی تخیلات و توهماتش بوده است. اما یک تنگ ماهی کادوپیچ شده به همراه نوشته ای کدگذاری شده، ناپدید شدن اسرارآمیز دلفین های کره ی زمین و پیدا شدن نسخه ای آسیب دیده از کتاب «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها» که به او تعلق داشته، همگی باعث می شوند آرتور شک کند که اتفاقی ماورایی در حال وقوع است.

فقط خدا می داند این اتفاقات چه معنایی دارند. خوشبختانه، خدا پیامی نهایی را برای توضیح همه چیز کنار گذاشته اما چون این پیام، صدها سال نوری با زمین فاصله دارد، آرتور برای پیدا کردن آن باید راهی سفری به نقاط دوردست فضا شود. اما این همه ی ماجرا نیست…

در کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون… آرتور دنت، قهرمان این مجموعه، بعد از اینکه در جلد اول و دوم و سوم با اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی در کهکشان رو به رو می شود حالا به کره زمین باز‌می‌گردد؛ به زمینی که آرتور نابودی آن را به چشم خود دیده اما همچنان وجود دارد. 8 سال قبل او دیده که زمین به طور کامل نابود شده و سفینه‌ها در آسمان معلق‌اند؛ اما آرتور باید سر از راز بزرگی در آورد.

بخشی از متن کتاب

هیچ‌کس اون دور و بر نبود تا فرود سفینه رو ببینه جز چند تا چارپای خیلی ابله که اصلاً نمی‌دونستن به فرود آمدن سفینه چه واکنشی نشون بدن. حیوون‌های نازنین اصلاً نمی‌دونستن که باید به این رخداد واکنش نشون بدن یا اون رو بخورند یا هر کار دیگه. برای همین اون کاری رو کردند که همیشه می کردند: دررفتند و سعی کردند پشت سر هم قایم بشن، کاری که هیچ وقت در اون موفق نمی شدند. سفینه‌ی فضایی که انگار تعادلش رو بر یه اشعه‌ی نور حفظ می کرد، از میون ابرها پایین اومد. از دور نمی‌شد سفینه رو دید. صاعقه‌ها و ابرهای توفانی افقِ دید رو محدود می کردند؛ اما سفینه از نزدیک عجیب و زیبا بود. سفینه‌ای خاکستری رنگ، خوش فُرم و کوچیک.

البته که آدمیزاد از اندازه و فُرم نژادهای ساکنان سیاره‌ها و ستاره‌های مختلف اطلاعی نداره؛ اما اگه آدم به نتایج گزارش آخرین همه پرسیِ کهکشانی به عنوان معیاری نسبتاً مناسب برای میانگین‌های آماری نگاه می‌کرد، احتمالاً به این نتیجه می‌رسید که این سفینه شش سرنشین داشت. این نتیجه‌گیری تصادفاً کاملاً درست بود. البته آدم احتمالاً بدون نتایجِ همه‌ پرسی کهکشانی هم به همین نتیجه می رسید. این همه‌ پرسی مثل همه‌ی همه‌ پرسی‌های دیگه کلی هزینه داشت و حاوی هیچ اطلاعات جدیدی برای هیچ کس نبود جز این که هر ساکن کهکشان دو ممیز چهار تا پا داره و حیوون خونگیش یه کفتاره.

واضح و مبرهنه که این اطلاعات اصلاًوابداً درست نیست. برای همین آخرسر نتایجِ همه‌پرسی کهکشانی رو انداختند دور. سفینه آهسته از میون بارون به سمت پایین حرکت کرد. نور ضعیف چراغ‌های سفینه که هنگام فرود روشن می‌شدند، از منشور قطره‌های بارون می‌گذشتند و سفینه رو در هاله‌ای از رنگ‌های رنگین‌کمان می‌پوشوندن. صدای ضعیف سفینه به زمزمه‌ای آروم شباهت داشت. هر چی سفینه به سطح زمین نزدیک‌تر می شد طنین زمزمه هم قوی‌تر و بم‌تر می شد. زمزمه در ارتفاع بیست سانتیِ زمین به ضربانی قوی بدل شد. سفینه بالاخره بر زمین نشست و صدا قطع شد.

نقد کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

داگلاس آدامز در نگارش کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی از زبان محاوره استفاده کرده و طنز ظریفی به کار برده که در کنار حس و حال علمی تخیلی بودن آن لذت مطالعه را برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این ژانر دو چندان می کند. امروزه ژانر علمی-ت خیلی یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین ژانرهای ادبی میان نوجوانان است؛ بنابراین نوجوانان می توانند بزرگترین دسته‌ی خوانندگان این کتاب را تشکیل دهند.

تعداد بازدید: 360 بار

Douglas%20Adams%20 %D8%AF%D8%A7%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3%20%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%B2

عنوان کتاب: خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

کتاب چهارم از مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها

جز برترین داستان های سفر در زمان

جزو برترین کتاب های کمدی سیاه

نویسنده: داگلاس آدامز

مترجم: آرش سرکوهی

تعداد صفحات کتاب: 176 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

آدامز در این اثر با نقل داستانیِ ماجراهایی که در فضای بین‌کهکشانی و سیاره‌هایی دور از کرهٔ زمین رخ می‌دهند، زمین، زمان، قدرت، مراجع و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 361
ماجرای رسیدن آرتور و همسفرانش به رستوران آخر جهان، دیدار آن ها با مردی که دنیا را اداره می کند و تفسیر طنز آمیز رمان از تاریخ کره ی زمین، از شیرین ترین، پُر معنا ترین و موفق ترین خط های داستانی جلد دوم مجموعه اند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 382

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *