رستوران آخر جهان

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رستوران آخر جهان (nbookcity.com)

دانلود کتاب رستوران آخر جهان

کتاب رستوران آخر جهان مانند جلد اول این مجموعه، رمانی علمی – تخیلی و طنزآمیز است.

این رمان سفر کهکشانی پرماجرای آرتور دنت، مردی از طبقه متوسط جامعه انگلستان و نقش ناخواسته او را در یافتن معنای زندگی روایت کرده است و با نقل داستانی ماجراهایی که در فضای بین کهکشانی و سیاره‌ای رخ می دهند، زمین و زمان، قدرت و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی کنایی و طنز توصیف کرده است.

خلاصه کتاب

کتاب رستوران آخر جهان جلد دوم مجموعه ی پنج جلدی راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها است. ماجرای رسیدن آرتور و همسفرانش به رستوران آخر جهان، دیدار آن ها با مردی که دنیا را اداره می کند و تفسیر طنز آمیز رمان از تاریخ کره ی زمین، از شیرین ترین، پُر معنا ترین و موفق ترین خط های داستانی جلد دوم مجموعه اند.

رمان 5جلدی راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها، که برخی منتقدان آن را از درخشان ترین طنزها و زیباترین آثار پُست مدرن معاصر ارزیابی می کنند، از پُر فروش ترین کتاب های دهه ی 80 و 90 میلادی بود، جوایز فراوانی را از آنِ خود کرده و تاکنون به ده ها زبان ترجمه شده است. نویسنده در کنار یک داستان علمی تخیلی با رویکرد طنز به طرح فلسفه‌ای برای هستی و زندگی می پردازد، جزو کتاب‌هایی ست که باید پیش از مرگ خواند.

داستان کتاب رستوران آخر جهان دقیقا از همان‌ نقطه‌ای آغاز می شود که کتاب پیشین مجموعه تمام شده است. داستان این کتاب ابتدا با خلاصه‌ای از آنچه در کتاب پیشین گذشته است آغاز می شود، داگلاس آدامز بعد از این یادآوری درباره‌ی کشتی وگان می نویسد، کشتی وگان وسیله‌ای است که شخصیت‌های داستان با آن تصادف کرده‌اند و درنتیجه به فضا پرتاب شده اند. از این نقطه ماجراهای جدید کتاب پیش رو آغاز می شود.

معرفی نویسنده

داگلاس نوئل آدامز، زاده ی 11 مارس 1952 و درگذشته ی 11 می 2001، ، نویسنده ی انگلیسی بود.آدامز در کمبریج به دنیا آمد و اولین آثارش در مدرسه به چاپ رسیدند. او در سال 1974 مدرک کارشناسی اش را در رشته ی ادبیات انگلیسی دریافت کرد. آدامز پس از فارغ التحصیلی به لندن بازگشت و وارد عرصه ی نویسندگی برای برنامه های تلویزیونی و رادیویی شد. با گذشت زمان، حوزه ی فعالیت او گسترش یافت و به نویسنده ای شناخته شده و پرطرفدار تبدیل شد. داگلاس آدامز سرانجام در سن 49 سالگی بر اثر حمله قلبی چشم از جهان فرو بست.

بخشی از متن کتاب

حقیقت اینه که یه وگون برای عذاب دادن دیگرون حتی یه لحظه هم تردید نمی کنه. وگونها موجوداتی کند ذهن و لجوج اند و مغزشون از حلزون هم کوچکتره و اصولا برای فکر کردن ساخته نشده اند. اگه آدم بدن وگونها رو کالبد شکافی کنه می بینه که مغزشون در واقع به کبد پر از چربیه که شکلش رو عوض کرده و افتاده تو یه جای اشتباه. مثبت ترین چیزی که میشه درباره وگون ها گفت اینه که میدونن از چی کیف می کنند. البته وگونها بیش از همه از آزار دادن مردم کیف می کنند…

یه تئوری خیلی معروف می گه هر وقت یه کسی کشف کنه که جهان دقیقا برای چی به وجود اومده و به چه دردی می خوره، این جهان در همون لحظه ناپدید می شه و جای خودش رو می ده به جهان نویی که از جهان قبلی پیچیده تر و عجیب و غریب تره. یه تئوری دیگه می گه که این اتّفاق قبلا افتاده…

این سفینه مثل همه سفینه های وگونها بود؛ یعنی به جای این که با فکر و ظرافت طراحی شده باشه، به حجمی بی قواره و بدریخت می برد که بدون طرح و نقشه قبلی یخ زده. برآمدگی ها و فرورفتگی های بی نظم و زشت و اشکال تهوع آور و زردرنگی که با زاویه های تند و آزاردهنده از بدنه سفینه بیرون زده بودند و مثل تیغ تیزی به چشم بیننده فرو می رفتند، فرم خارجی هر سفینهای رو به گند می کشیدند، اما به گند کشیدن شکل و فرم این سفینه ناممکن بود.

نقد کتاب رستوران آخر جهان

معمولا رمان ها ما را از زمان و مکان خودمان جدا می کنند و در زمان و مکانی که رمان جریان دارد قرار می گیریم و با داستان پیش می رویم، و اما خصوصیتِ شگفت انگیزی که کتاب رستوران آخر جهان دارد این است که شما هنگام مطالعه، بارها در زمان سفر می کنید و روی سیاره های دیگه پا می گذارید! یکی دیگه از خصوصیت های جذاب هم مانند جلد اول، مکالمه هایِ تامل برانگیزِ شخصیت هاست.

تعداد بازدید: 382 بار

Douglas%20Adams%20 %D8%AF%D8%A7%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3%20%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%B2

عنوان کتاب: رستوران آخر جهان

کتاب دوم از مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها

جز برترین داستان های سفر در زمان

نویسنده: داگلاس آدامز

مترجم: آرش سرکوهی

تعداد صفحات کتاب: 215 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان با حادثه‌ای آغاز می شود که برای ساکنان کره زمین مهم ترین رخداد اما در رمان حادثه‌ای فرعی است. وگون‌ها که یکی از نژادهای کهکشان هستند، سیاره زمین را برای احداث یک بزرگراه بین کهکشانی نابود می کنند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1970
آدامز در این اثر با نقل داستانیِ ماجراهایی که در فضای بین‌کهکشانی و سیاره‌هایی دور از کرهٔ زمین رخ می‌دهند، زمین، زمان، قدرت، مراجع و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 361

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *