مثبت فکر کن

مثبت فکر کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب مثبت فکر کن

شما با مطالعه‌ی کتاب مثبت فکر کن درمی‌یابید که مثبت‌ اندیشی صرفاً یک احساس درونی و شخصی نیست و می‌تواند علاوه بر زندگی شخصی بر کسب و کار و سایر اموری که با آن‌ها درگیر هستید نیز تأثیر بگذارد. مثبت فکر کن کتابی نوشته جان گوردون است. این اثر درباره مثبت‌اندیشی و مثبت‌گرایی در زندگی است. موضوعی که می تواند تاثیراتی عمیق در زندگی فردی و اجتماعی انسان بگذارد. مثبت‌گرایی فقط به بهبودی شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث بهبودی افراد پیرامونتان نیز می‌شود.

چکیده کتاب

شاید خیلی از ما واقعا ندانیم با این همه مشکلاتی که در زندگی داریم، چگونه مثبت فکر کنیم و از زندگی لذت ببریم. برخلاف تصور اکثر مردم، مثبت‌اندیشی و لذت بردن از زندگی ارتباط چندانی با عوامل محیطی و مادیات ندارد. شما تنها زمانی خوشبختی را احساس می‌کنید و از زندگی خود لذت می‌برید که بتوانید در هر شرایطی با دید مثبت به مسائل نگاه کنید. نگرش شما فقط و فقط به خودتان بستگی دارد و هیچ عامل دیگری نمی‌تواند شما را وادار کند بدبین باشید.

هر چه مثبت‌تر فکر کنید انرژی بیشتری خواهید داشت، بیشتر قدردان داشته‌هایتان در زندگی خواهید بود و چیزهای بیشتری برای شکرگزاری پیدا خواهید کرد؛ افراد همفکر بیشتری که هماهنگ با افکار غالب شما هستند را به زندگی خود جذب خواهید کرد. کتاب مثبت فکر کن در این مسیر به شما یاری می‌رساند. جان گوردون به شما می‌آموزد که انرژی مثبتی که رهبران با تیمشان سهیم می‌شوند تا چه اندازه مهم است و همین مسئله در نهایت منجر به دستاوردهای مهمی برای تیم می‌شود. در حقیقت این مثبت‌گرایی رهبران است که بهترین و مستعدترین افراد را به سمت خود جلب می‌کند و تیمی نمونه می‌سازد.

بخشی از متن کتاب

روزهایی می‌آیند که از خواب بلند می‌شوید و خیلی احساس مثبتی ندارید. زمان‌هایی فرامی‌رسند که فرهنگتان غنی به نظر نمی‌رسد. لحظاتی می‌آیند که دربارۀ چشم‌انداز و مقصدتان خیلی احساس مثبتی ندارید. جلساتی پیش می‌آید که به نظر می‌آید انرژی‌گیر‌ها برتری دارند. گفت‌وگوهایی پیش می‌آید که حس ارتباط برقرار کردن را پیدا نمی‌کنید. شب‌هایی می‌آید که شگفت‌زده‌اید که چرا اصلاً پست رهبری را انتخاب کرده‌اید. در چنین موقعیت‌هایی است که نیاز به نیتی دارید تا چیزی به شما بدهد تا مثبت بنگرید. نیت، مثبت‌گرایی را تغذیه می‌کند و دلیلی است برای مقابله با چالش‌ها و حرکت به‌سمت جلو. نیت دلیلِ برخاستن است، دلیلی برای خواستۀ شما جهت تغییر تیم، سازمان و دنیایتان. بدون داشتن نیتی بزرگ، انگیزۀ زیادی هم وجود نخواهد داشت.
هر سازمان بزرگی برای چرایی وجودِ خود باید نیت و مقصودی بزرگ داشته باشد و هر رهبر مثبت‌گرایی باید با این نیت انگیزه بگیرد تا دیگران را رهبری کند و تأثیرگذار باشد. برای مثال، دونا ارندر به من می‌گفت خوش‌بینی‌اش برای پیشرفت و دگرگون‌ساختنِ تور پی‌جی‌ای و اتحادیۀ ملی بسکتبال زنان، از نیتی بزرگ نشئت گرفت که تهییج‌ کنندۀ انگیزه‌اش بود. انگیزه ماندگار نیست ولی انگیزه‌ای که با نیت تهییج شود، ماندنی است. تلاش برای رهبری‌کردن بدون نیت، همانند رانندگی از نیویورک به کالیفرنیا با یک باک نصفه است. بالاخره در مسیر بنزین تمام می‌شود. اما دانستن، به خاطر آوردن و زندگی کردن با نیت، شبیه به چندین پمپ بنزینی است که در این سفر پیش روی خود دارید. می‌توانید سوخت‌تان را تأمین کنید و به مسیر ادامه دهید.

نقد و بررسی کتاب مثبت فکر کن

امروز انگیزۀ بلند شدن از رختخواب را نداشتید؟ تصور می کنید دیگران اصلاً قدرتان را نمی دانند؟ از محیط کار، زندگی یا خانواده تان خسته شده اید؟ شب ها در افکار منفی تان غرق می شوید و بی خوابی به سراغتان می آید؟  همۀ ما کم و بیش این موارد را در زندگی خود تجربه کرده ایم. از جایگاهمان در جهان مطمئن نیستیم و هدفمان از زندگی را فراموش می کنیم. ما زمانی شروع به تحلیل رفتن می کنیم که علت آنچه را انجام می دهیم، به دست فراموشی می سپاریم. برخی مردم وقتی چنین چیزهایی را می شنوند، سری تکان می دهند تا نشان دهند از شنیدن این موضوعات خسته شده اند.

آن ها تصور می کنند دربارۀ دنیایی تخیلی و رؤیایی صحبت می کنیم. اما حقیقت این است که ما به خاطر اینکه زندگی آسان است، مثبت گرا نیستیم، ما مثبت گرا هستیم چراکه زندگی می تواند سخت شود. مثبت گرایی زندگی را تغییر می دهد و یک مزیت رقابتی در ورزش، کسب و کار و سیاست محسوب می شود. کتاب مثبت فکر کن اثر جان گوردون شما را در این مسیر یاری می کند و راهکارهای عملی زیادی به شما یاد می دهد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. زمینی نو
  2. کفش های خوشبختی
  3. نقد ادبی جلد اول
  4. قدرت مثبت اندیشی
  5. بهانه تراشی ممنوع

تعداد بازدید: 1,614 بار

Jon%20Gordon%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: مثبت فکر کن

با مثبت گرایی زندگی خودتان را متحول کنید و دنیا را تغییر دهید

نویسنده: جان گوردون

مترجم: امیرحسین فاضلی مقدم

تعداد صفحات کتاب: 228 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 321
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 509

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *