سرگذشت آرتور گوردن پیم

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
سرگذشت آرتور گوردن پیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب سرگذشت آرتور گوردن پیم

کتاب سرگذشت آرتور گوردن پیم با روایتی اول شخص و معمولی از سفری دریایی آغاز می‌شود و به موضوعات پیش‌پا افتاده شورش، آدم خواری، وحشیگری و ابهامات طاقت فرسا می‌پردازد. گرچه کتاب منتقدان زمان خود را راضی نکرد، اما برای تاثیرش بر نویسندگان بعد از خود از جمله ژول ورن، بودلر و ملویل، به رسمیت شناخته شد. همچنان این رمان رابطه جالبی با برخی از داستان‌های معروف کوتاه پو و تم‌های جذاب روانی، اساطیری و مذهبی کارهای او دارد.

چکیده کتاب

سرگذشت آرتور گوردن پیم، تنها رمان کامل نویسنده ی بزرگ آمریکایی، ادگار آلن پو است. داستان به زندگی فردی به نام آرتور گوردن پیم می پردازد که به صورت مخفیانه سوار یک کشتی شکار نهنگ به نام گرامپوس می شود. ماجراها و حوادث مختلفی چون شکستن کشتی، جنگ و برخورد با آدمخوارها برای پیم اتفاق می افتد تا این که او بالاخره توسط خدمه ی کشتی جین گای نجات می یابد. پیم در این کشتی به همراه دریانوردی به نام درک پیترز به ماجراجویی های خود در جنوب ادامه می دهد.

کتاب سرگذشت آرتور گوردن پیم با داستانی مرسوم درباره ی ماجراجویی های شخصی در دریا آغاز می شود، اما رفته رفته عجیب تر گشته و به سختی در طبقه بندی خاصی قرار می گیرد. آلن پو که هدفش، ارائه ی داستانی واقع گرایانه بود، از تجارب واقعی خود در سفرهای دریایی و آدم های گوناگون حاضر در این سفرها در نوشتن این رمان، بسیار الهام گرفته است. نقدهای مربوط به این اثر بر عناصری چون خودزندگی نامه بودن داستان، اشاراتی ضمنی بر مسائل مربوط به نژادپرستی و استفاده از نمادگرایی تأکید دارند.

بخشی از متن کتاب

دوستم در کمال آرامش به گفته هایش ادامه داد و گفت می داند که او را مست تصور می کنم، اما برعکس، هرگز تا به امروز و در مدت عمرش تا این حد هوشیار نبوده است و افزود که فقط از ماندن در رختخواب در شبی به این زیبایی، مثل فرد آزادی که به زنجیر کشیده شده باشد، ناراحت است…

مدام التماس می کرد او را از این درد و رنج برهانیم، منظورش این بود که به زندگی اش خاتمه دهیم. آن شب آخرین زیتون ها را خوردیم، و دریافتیم که آب درون کوزه متعفن تر از آن است که بدون مخلوط کردن با کمی شراب بتوانیم آن را بنوشیم. تصمیم گرفتیم فردا صبح لاک پشت را بکشیم…

نقد و بررسی کتاب سرگذشت آرتور گوردن پیم

رمان روایت آرتور گردن پیم اهل نانتوکتپر از تاریکی و سفیدی‌های خیره کننده است. تاریکی جزیره تسلا بر خلاف سفیدی قطب جنوب. شاید این تضاد به دلیل نژادپرستی درونی پو باشد و شاید تنها راهی برای نشان دادن دو نوع متفاوت از تجربیات است. سیاهی جزیره ممکن است در مورد آفریقایی‌ها برداشت شود اما ممکن است به جهنم، ژرفا و کوری اشاره نماید. سفیدی جنوب هم ممکن است به ایده آل‌های نژادی برگردد و یا به یک قلمرو بزرگتر و پاک تر و عالم ارواح و خود شکوفایی مربوط شود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 812 بار

Edgar%20Allan%20Poe%20 %D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%A2%D9%84%D9%86%20%D9%BE%D9%88 1

عنوان کتاب: سرگذشت آرتور گوردن پیم

نویسنده: ادگار آلن پو

مترجم: پرویز شهدی

تعداد صفحات کتاب: 291 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

داستان کتاب ویکنت دو نیم شده ، درباره ویکنت مداردو از ترالبا است که به ارتش مسیحی در جنگ‌های قرن هفدهم با امپراتوری عثمانی می‌پیوندد. وی در روز اول درگیری در بوهم توسط گلوله توپی که به سینه‌اش برخورد می‌کند به دو نیم تقسیم می‌شود. ویکنت مداردو در اثر این جراحت...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 1238
سیمون دو بووار یکى از شاخص ‏ترین چهره ‏هاى چپ‏گراى فرانسوى است که آشنا شدن با دیدگاه کلى او، انسان را با بخش عظیمى از جریان سیاسى، اجتماعى روزگار جنگ جهانى دوم و سال‏ هاى پس از آن، آشنا می ‏سازد. و اما رمان ماندارن‏ ها در ادبیات نیمه دوم قرن بیستم، جایگاه ویژه ‏اى دارد.
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 1736

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *