افسانه های راز و خیال

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
افسانه های راز و خیال (nbookcity.com)

دانلود کتاب افسانه های راز و خیال

کتاب افسانه های راز و خیال مجموعه داستان های نویسنده معروف آمریکایی یعنی ادگار آلن پو است که یک نوشته ادبی معروف در جهان به شمار می رود.

در نخستین داستان افسانه های راز و خیال، “سوسک طلایی”، خواندن رمز نوشته ای که نقش تکه‌ای پوست شده است کشف گنجی پنهان را سبب می‌شود. در برخی از این داستان‌ها نویسنده به گونه‌ای فلسفه علمی شیفته می‌شود، چندان که همه نقش‌مایه‌های روایت را با اصول این یا آن علم همخوان می‌انگارد: ”نوشته‌ای که در یک بطری پیدا شد” و سقوط در گرداب مالستروم. پاره‌ای دیگر در مقوله ”داستان‌های شوق و بیم و بیزاری” می‌گنجد: “چاه و پاندول”، یا “لیجیا” که در آن چشم‌های زنی مرده در چشمهای زنی دیگر زنده می‌شود، به هر حال، همه پر جذبه و خواندنی‌اند.

خلاصه کتاب

این مجموعه ترجمه‌ای از مجموعه افسانه های راز و خیال است که عناوین داستان‌های آن شامل: «سوسک طلایی»، «نوشته‌ای که در یک بطری پیدا شد»، «گرداب ماستروم»،«آدمکشی‌های کوچه مورک»، «نامه دزدیده شده»، «چاه و پاندول» و «لیجیا» است. ادگار آلن‌ پو استادِ نوشتن داستان کوتاه بود؛ از او به‌عنوان بنیان‌گذار داستان کوتاه امروزی یاد می‌کنند. داستان‌های او معمولا نوعی از قصه‌های کهن است که در زمینه‌های وحشت، انتقام و حوادث مهیب و هولناک بازآفرینی شده و گسترش یافته.

«پو» تاثیر چشم‌گیری بر ادبیات پس از خود گذاشته و به مثابه بنیان‌گذار یک فرم ادبی. و همین‌طور گونه‌های پلیسی، علمی‌تخیلی و وحشت شمرده می‌شود. چهره‌های هولناک و همیشه حاضرِ مرگ و احساس گناه گریزناپذیر قهرمانان پو. پیش درآمدی است برای آنچه بعدها داستایوفسکی در «جنایت و مکافات» تکامل می‌بخشد. ادگار آلن پو، بینشی ژرف به درون (گمراهی ذهنی) پدید می‌آورد که نشان می‌دهد مرز میان عقل و جنون چه اندازه باریک است. کشمکشی همیشگی میان دو نفس درونی، که روانشناسی نوین آن را «شخصیت دو پاره» می‌خواند.

بخشی از متن کتاب

سپس با آن طرز توصیف دقیقی که خاص او بود، گفت: ما اکنون در ساحل نروژ در عرض 68 درجه جغرافیایی در ایالت بزرگ نوردلاند، در منطقه شومی هستیم که لوفودن نام دارد. کوهستانی که در قله آن ایستاده ایم موسوم است به هلسگن یعنی ابرخیز. حالا کمی سرتان را بلند کنید و اگر احساس سرگیجه ای میکنید بوته های گیاه را محکم تر بچسبید – درست شد – و به بالای این کمربمد بخار که دریا را در زیر پای ما از نظر پنهان نگاه داشته نظر اندازید …

نقد کتاب افسانه های راز و خیال

ادگار آلن پو نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی اهل آمریکا بود که از او به عنوان پایه‌گذاران جنبش رمانتیک آمریکا یاد می‌شود. داستان‌های پو به خاطر رازآلود و ترسناک بودن مشهور شده‌اند. پو از اولین نویسندگان داستان کوتاه آمریکایی به حساب می‌آید و از او به عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی نیز یاد می‌شود. همچنین از نخستین افرادی بود که از ژانر علمی‌ تخیلی استفاده کرد. او اولین نویسنده مشهوری بود که سعی کرد تنها از راه نویسندگی مخارج زندگی‌اش را تأمین کند که به همین خاطر دچار مشکلات مالی در کار و زندگی‌اش شد. خواندن کتاب افسانه های راز و خیال را به همه طرفداران این نویسنده پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 609 بار

Edgar%20Allan%20Poe%20 %D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%A2%D9%84%D9%86%20%D9%BE%D9%88 2

عنوان کتاب: افسانه های راز و خیال

نویسنده: ادگار آلن پو

مترجم: شجاع الدین شفا

تعداد صفحات کتاب: 266 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را بدست...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1047
زنی که در کودکی توسط خاله اش با دنیایی خارج از دنیای خاله زنکی زنان آن دوره آشنا می شود و هنرمند می شود سپس خاله اش را از دست می دهد و برای فرار از دست اولین دیو زندگیش یعنی پدرش...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 4042

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *