جوانی جوزف کنراد

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جوانی (nbookcity.com)

دانلود کتاب جوانی جوزف کنراد

جوانی در سال 1898 برای نخستین بار منتشر شد و همان‌ طور که از نامش پیداست روایتی از دوران بلوغ و میانسالی انسان‌هاست. کتاب جوانی از جوزف کنراد، درباره جوانی است که حالا پیر شده و خاطرات جوانی‌اش را از دریا تعریف می‌کند. با برداشته شدن مرز بین انسان و دریا، دو مفهوم جوانی دریایی و دریای جوانی به ذهن متبادر می‌شود.

جوانی داستان نخستین سفر شخصیت اصلی داستان به کشوری غربی به شرق است. در واقع کنراد در سن 44 سالگی، ماجراهای 20 سالگی خود را در قالب داستانی روایت کرد و مانند بسیاری از آثارش چون«کاکا سیاه کشتی نارسیسوس»،‌ «مرز سایه» و «طوفان دریا» از دریا به عنوان یکی از عناصر ثابت داستانش استفاده می‌کند. راوی داستان اول شخص است و داستانش را با گفتن از دریا و نخستین سفرش آغاز می‌کند.

خلاصه کتاب

کتاب جوانی اثر جوزف کنراد داستان پنج مرد است که در یک سفر دریایی با یک کشتی نفرین‌ شده داستان‌ هایی از جوانی خود روایت می‌کنند. جوانی، حکایت گیرایی درباره پیشگویی‌های بد، گذر زمان و شکل‌ گیری شخصیت انسان است. «جوزف کنراد» نویسنده واقع گرای لهستانی است که بخش مهمی از آثارش، داستان‌ها و رمان های دریایی است. بسیاری از تصاویر و توصیفات او الهام‌ گرفته از زندگی واقعی و سفرهایش در دریاهای جهان است. این کتاب محصول سال ۱۸۹۸ است و فیلمی به نام The Young One درسال ۲۰۱۶ساخته شد.

«مارلو»، دریانورد جوان انگلیسی، سفرهای دریایی خود را آغاز می‌کند و به سمت بانکوک، در شرق جهان، رهسپار می شود. او در این سفر برای اولین بار با مسئولیت کمک‌ ناخدا دومی، مشغول انجام وظیفه می شود. کشتی قدیمی و فرسوده ای که با بار زغال سنگ، مارلو و همراهانش را میزبانی می‌کند، گرفتار طوفان شدیدی شده و خسارت فراوانی می‌بیند. درنتیجه آنها مجبور می شوند در اسکله «تایم» پهلو بگیرند و کشتی را بازسازی کنند.

بخشی از متن کتاب

این اتفاق در هیچ کجا نمی‌تواند رخ داده باشد، مگر در انگلستان؛ جایی‌که انسان و دریا درهم نفوذ می‌کنند، چنان‌که گویی دریا وارد زندگی بیش‌تر انسان‌ها می‌شود و انسان‌ها هم چیزی یا همه‌چیز را درباره‌ی دریا از طریق تفریح، مسافرت یا امرار معاش می‌فهمند. ما به‌دور یک میز ناهارخوری نشسته بودیم، و بطری‌ها و لیوان‌های شراب قرمز، صورت‌های ما را درحالی‌که به‌ آرنج‌های‌مان تکیه داده بودیم، منعکس می‌کرد. مدیر یک شرکت، یک حسابدار، یک وکیل، مارلو و من آن‌جا بودیم.

مدیر اهل کانوی بود، حسابدار چهارسال در دریا خدمت کرده بود، وکیل عضو حزب محافظه‌کار عالی، سخت پای‌بند به آداب و رسوم کلیسا، از بهترین رفقای قدیمی، و با عزت نفس بود، دیگری یک افسر فرمانده‌ در خدمت‌نظام بوده، در روزهای خوش قدیم وقتی که قایق‌های پستی کشتی‌های بادی با حداقل دو دکل بود، از آن‌ها استفاده می‌شد تا با بادبان‌های سبک مجاور بادبان چهار گوش که در بالا/پایین قرار داشت، قبل از وزش بادهای موسمی معتدل به دریای چین بیایند. ما همه زندگی را در سرویس‌های تجاری شروع کردیم.

در میان پنج نفر از ما پیوند و اتحاد قوی و محکمی با دریا، هم‌چنین رفاقت و دوستی با کشتی وجود داشت که هیچ اندازه‌یی از شور و اشتیاق برای قایقرانی، گشت‌زنی و غیره نمی‌توانست آن‌را به ما بدهد. چراکه یک دلیل‌اش فقط سرگرمیِ زندگی‌ است، و دیگری خود زندگی است.

نقد کتاب جوانی جوزف کنراد

از جوزف کنراد نویسنده کتاب داستان جوانی، 13 رمان، دو جلد خاطرات و 28 داستان کوتاه منتشر شده است. کنراد در ابتدا به عنوان نویسنده داستان‌های پسربچه‌های دریانورد شناخته شده بود، اما امروزه او را نویسنده‌ای می‌دانند که آثارش نشان‌دهنده آگاهی عمیق معنوی و تکنیک ماهرانه داستان‌سرایی است. از معروف‌ترین آثار وی می‌توان به «دل تاریکی» ‌اشاره کرد.

تعداد بازدید: 501 بار

Joseph%20Conrad%20 %D8%AC%D9%88%D8%B2%D9%81%20%DA%A9%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AF

عنوان کتاب: جوانی

کلاسیک های مدرن

نویسنده: جوزف کنراد

مترجم: لیلا حسین نژاد

تعداد صفحات کتاب: 76 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را بدست...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1047
زنی که در کودکی توسط خاله اش با دنیایی خارج از دنیای خاله زنکی زنان آن دوره آشنا می شود و هنرمند می شود سپس خاله اش را از دست می دهد و برای فرار از دست اولین دیو زندگیش یعنی پدرش...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 4042

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *