رفاقت به سبک تانک

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رفاقت به سبک تانک (nbookcity.com)

دانلود کتاب رفاقت به سبک تانک

داستان کتاب رفاقت به سبک تانک از روی اتفاق هایی که برای داوود امیریان در دوره جنگ افتاده، نوشته شده است.

کتاب پیش رو ۴۷ حکایت کوتاه و طنزآمیز از وقایع جنگ تحمیلی است. داوود امیریان که در سال‌های جنگ نوجوانی بوده که با دست‌ کاری شناسنامه‌اش راهی جبهه‌ی جنگ شده، خاطرات و دیده‌ها و تجربیاتش را از همان روزها برای نوجوانان روایت می کند. البته در کنار خاطرات شخصی وی برای نگارش این کتاب از خاطرات دیگر رزمندگان نیز استفاده شده است و این مشخصه کتاب را بیشتر از پیش جذاب می کند.

خلاصه کتاب

کتاب رفاقت به سبک تانک با محتوای شوخی و طنز و با نثری شیرین و روان برای گروه سنی نوجوانان فراهم آمده است. در کتاب حاضر حکایات زیر را می خوانیم:

  • قصه پسرکی که به بهانه خریدن حلیم از خانه خارج شده و به جبهه می‌رود و 3 ماه بعد بازمی‌گردد.
  • داستان یک رزمنده موجی که از رزمنده دیگر آدرس اطوشویی را می‌پرسد تا از آنجا چند تا نان بخرد.
  • ماجرای رزمنده‌ای که یک سرباز موجی را به خاطر پوست سیاهش با عراقی‌ها اشتباه می‌گیرد و کتک مفصلی به او می‌زند.
  • قصه رزمنده‌ای که مسافت زیادی یک مجروح را با خود حمل می‌کند و وقتی به مقصد می‌رسد متوجه می‌شود که او یک سرهنگ عراقی است.
  • داستان پسرکی که برای رفتن به جبهه با دادن مقداری پول به یک پیرمرد او را راضی می کند تا به جای پدر وی برای امضاء کردن برگه رضایتنامه اعزام به جبهه، به پایگاه بسیج برود.

بخشی از متن کتاب

 از اونجا که به زبان عربی مسلط بود با سلاح دوربین دار مخصوصش چند ده متری خط عراقی ها کمین کرده بود و شده بود عذاب عراقی ها…..بار اول بلند شد و فریاد زد:« ماجد کیه؟» یکی از عراقی ها که اسمش ماجد بود سرش را از پس خاکریز آورد بالا و گفت: « منم!» ترق! ماجد کله پا شد و قبض جناب عزراییل را امضا کرد! دفعه بعد فریاد زد:« یاسر کجایی؟» و یاسر هم به دست بوسی مالک دوزخ شتافت! چند بار این کار را کرد تا این که به رگ غیرت یکی از عراقی ها به نام جاسم برخورد.

فکری کرد و بعد با خوشحالی بشکن زد و سلاح دوربین داری پیدا کرد و فریاد زد:« حسین اسم کیه؟» و نشانه رفت. اما خبری نشد. با دلخوری از خاکریز سرخورد پایین. یک هو صدایی بلند شد:« کی با حسین کار داشت؟» جاسم با خوشحالی، هول و ولا کنان رفت بالای خاکریز و گفت:« من!» ترق! جاسم با یک خال هندی بین دو ابرو خودش را در آن دنیا دید!

نقد کتاب رفاقت به سبک تانک

آنچه مخاطب از خواندن رفاقت به سبک تانک به قلم داوود امیریان در می یابد این است که آدم های قصه، به نوعی مکمل هم هستند و با وجود این که پراکنده به نظر می رسند، اما همگی به سمت ابعاد مشترکی سوق دارند. آرمان و هدف مشترک، عقاید مشابه و اشتراک در انگیزه برای مبارزه و دفاع، شرایط و موقعیتی که از نظر زمانی و مکانی در آن قرار گرفته اند، سبب شده که این آدم ها، جلوه های متفاوتی را در حالات هماهنگ روحی و روانی به نمایش بگذارند.

نویسنده سوی دیگر اضظراب ها و بحران های میدان جنگ را در نقاطی که رزمندگان احساس امنیت نسبی می کنند به تصویر می کشد و شوخی های جالب و خنده دار آن ها را در قالب داستان های طنزآمیز و جذاب بیان می کند.

کتاب رفاقت به سبک تانک هم از نظر شروع و هم پایان، از امتیاز خوبی برخوردار است.

تعداد بازدید: 912 بار

Davood%20Amirain%20 %D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: رفاقت به سبک تانک

نویسنده: داوود امیریان

تعداد صفحات کتاب: 114 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب دو داستان با موضوع دفاع مقدس دارد. پایگاه سری داستان موشک‌باران شهرهای ایران است. از پایگاهی که معلوم نیست کجا قرار دارد شهر موشک‌باران می‌شود. گروهی متخصص و کاربلد از بچه‌های رزمنده...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 350
برشی کوچک از تاریخ ایران؛ بی کفایتی و عیش و نوش سلطان حسین صفوی، شورش محمود افغان و سقوط سلسله صفویه و چندپاره شدن ایران، مقاومت ایرانیان و آغاز حماسه نادر... اگر می خواهید از تاریخ درس بگیرید...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *