حماسه آغاز می شود

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
حماسه آغاز می شود (nbookcity.com)

دانلود کتاب حماسه آغاز می شود

کتاب حماسه آغاز می شود روایت زندگی نادر شاه افشار با زبانی نرم و راحت است.

برشی کوچک از تاریخ ایران؛ بی کفایتی و عیش و نوش سلطان حسین صفوی، شورش محمود افغان و سقوط سلسله صفویه و چندپاره شدن ایران، مقاومت ایرانیان و آغاز حماسه نادر… اگر می خواهید از تاریخ درس بگیرید حتما این کتاب را بخوانید.

خلاصه کتاب

داوود امیریان در کتاب حماسه آغاز می شود، داستان کودکی تا بزرگسالی «نادر» را روايت کرده است. «نادر» که در آخرين لحظات زندگي مادر کنار او نشسته است قول می دهد که برای دفاع از اسارت و به دست آوردن آزادی بجنگد. او که اسير دست ازبک‌ها شده با کمک دوستانش به ابيورد در شمال خراسان فرار می کند و از اين لحظه به بعد زندگي پرفرازونشيب او رنگ و روي جديدي به خود می گيرد.

داستان تا جايی ادامه می يابد که جنگ ايرانيان و عثمانيان آغاز می شود. کودکان و نوجوانان علاقه‌ مند به ادبیات داستانی و والدینی که دوست دارند برای فرزندانشان قصه بخوانند، مخاطبان اصلی این کتاب‌اند. این اثر مشتمل بر 60 صفحه و دارای 9 فصل است که در پایان آن توضیحاتی درباره برخی نام ها داده شده است.

بخشی از متن کتاب

میرویس در بستر مرگ و در آخرین لحظه ها به پسرش محمود گفت” خوب گوش کن پسرم. من دربار صفوی و اصفهان را دیده ام. عصر صفویه دیگر به سر آمده، اگر بتوانی سپاهی متحد و آماده تهیه و به آنها حمله کنی، قول می دهم در کمترین زمان پادشاه سرزمین ایران شوی، می شنوی؟ گنجینه خزانه های ایران انتظار تو را می کشند. درنگ نکن، مرگ به من فرصت نداد اما تو جوانی و توانا. وقتی سپاهت آماده شد، فرصت را از دست نده و حمله کن. صفویه از درون فاسد شده، مثل سیب سرخی که از بیرون زیباست اما از درون فاسد و کرم خورده شده است”. محمود افغان در تمام مدت دفن پدر به وصیت آخر او فکر می کرد؛ به فتح اصفهان و گرفتن تاج و تخت از سلطان حسین صفوی.

علی بابابیگ که پسری نداشت، همیشه در حسرت داشتن دامادی رشید و بالیاقت بود. نادر را تحت نظر گرفت. او را از چوپانی به نگهبانی چادر خود منصوب کرد. نادر چنان لیاقتی از خود نشان داد که در مدت کوتاهی فرمانده نگهبانان شد. پس از آن بود که علی بابابیگ به نادر فهماند که بی تمایل نیست نادر دامادش شود. نادر با دختر بزرگ علی بابابیگ ازدواج کرد. اینک نادر فرمانده سربازان طایفه افشار شده بود. در یکی از بزرگترین جنگ هایی که بین ایل افشار و ترکمن های یموت اتفاق افتاد، نادر با لیاقت و فرماندهی ارتش باعث پیروزی شد. در پایان این نبرد یک هزار و چهارصد ترکمن مهاجم کشته و اسیر شدند…

نقد کتاب حماسه آغاز می شود

نادر کوچک در اردوگاه اسرا است مادرش در حال مرگ است و از او می خواهد فرار کند و پیش برادرش ابراهیم برود. نادر با دوستانش فرار می کند و محمود افغان به ایران تاخته است و شهرها را ویران می کند. کتاب حماسه آغاز می شود روایت زندگی نادرشاه است و برای کودکان و نوجوانان مناسب است.

تعداد بازدید: 204 بار

Davood%20Amirain%20 %D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: حماسه آغاز می شود

مجموعه حماسه های ایرانی

نویسنده: داوود امیریان

تعداد صفحات کتاب: 61 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو ۴۷ حکایت کوتاه و طنزآمیز از وقایع جنگ تحمیلی است. داوود امیریان که در سال‌های جنگ نوجوانی بوده که با دست‌ کاری شناسنامه‌اش راهی جبهه‌ی جنگ شده، خاطرات و دیده‌ها و تجربیاتش را از همان روزها روایت می کند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 909
این کتاب دو داستان با موضوع دفاع مقدس دارد. پایگاه سری داستان موشک‌باران شهرهای ایران است. از پایگاهی که معلوم نیست کجا قرار دارد شهر موشک‌باران می‌شود. گروهی متخصص و کاربلد از بچه‌های رزمنده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 347

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *