آرامش خود را دریابید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آرامش خود را دریابید (nbookcity.com)

دانلود کتاب آرامش خود را دریابید

کتاب‌ آرامش خود را دریابید پر از زوایه دید و جهان بینی های قشنگ‌‌ و سالم است.

انسان با آرامش به این دنیا قدم می گذارد و قرار است زندگی را با آرامش خاطر به پایان برساند. متاسفانه وقتی گرفتار زندگی روزمره می شویم، هم آرامش خود را از دست می دهیم و هم رسالت خود را فراموش می کنیم. بدیهی است استرس شدید موجب کاهش کارایی، بهره‌ وری و خلاقیت، کاهش تمرکز، تشدید بیماری‌ها و از دست‌ رفتن آرامش می شود. امیدواریم کتاب پیش رو به شما کمک کند تا آرامش از دست‌ رفته‌تان را بازیابید.

خلاصه کتاب

آرامش خود را دریابید کتابی به قلم دکتر آمیت سود، اهل هندوستان (با همکاری کلینیک میو) است. دکتر سود در مقدمه کتاب می نویسد: این کتاب مجموعه‌ای است از ایده‌ها، افکار، دستورات و آموزش‌هایی که تحت عنوان برنامه زندگی بدون استرس در کلینیک مِیو اجرا می شود و شامل مطالبی است که من به ده‌ها هزار بیمار و کارآموز در کلینیک مزبور و جاهای دیگر آموزش داده‌ام. این برنامه حاصل کاوش و جست‌وجوی خودم برای شناخت و درک عامل درد و رنج و استرس بود.

بخشی از متن کتاب

کتی در مقابل میز من در مطب نشسته بود و با صدای بلند عبارتی از کتاب انجیل می خواند که در ۴۰ سال گذشته همیشه آن را خوانده است: «افکارتان را بر چیزی متمرکز کنید که واقعی، شرافتمندانه، دقیق، عالی، زیبا و قابل تحسین است. به چیزهایی فکر کنید که خوب و قابل تمجید هستند.» کی شدید بیمار بود و هر مشکلی که پیش می آمد او را به یاد زندگی بد گذشته اش می انداخت. ضمن این که در مرحله جدایی از شوهرش نیز قرار داشت. او به نقطه نامشخصی از فضا خیره میشد و زخمهای التیام نیافته را در خاطرات خود مرور می کرد. کتی در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود، گفت:

«من کتاب های خوب زیادی خوانده ام… میدانم که باید در «لحظه حال» باشم، اما نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم. من نمی دانم وقتی درگیر استرس های زندگی میشوم چگونه افکار خوب را حفظ کنم. من می دانم که باید ببخشم، اما نمی توانم… آیا میتوانید به من کمک کنید؟» هیچ گاه درخواستی چنین صریح و تکان دهنده از من نشده بود که کاملا دقیق بیان شود و نشان دهد که گوینده با ناملایمات زیادی دست به گریبان است، ناملایماتی که عامل بسیاری از آنها خود وی نبوده است. کتاب آرامش خود را دریابید برای کتی و آن دسته از خوانندگانی نوشته شده که تصور می کنند اگرچه خورشید در آسمان می درخشد، اما ابرهای سیاه آن چنان متراکم هستند که نمی گذارند گرمای خورشید به آنها بتابد.

آشفتگی و سردرگمی اجازه نمی دهد این افراد راه خود را بیابند. من هر روز با آدم های خوب و نازنینی روبه رو هستم که از مسائل ناراحت کننده ای رنج می برند، در حالی که خطایی نکرده اند. براساس تجربه طبابتم در بیش از دو دهه که در دو قاره آسیا و امریکا بوده است، و مشاهداتی که در دیگر کشورهای جهان داشته ام و آنچه از دانشمندان و متفکران مختلف و شخصیت های معنوی آموخته ام، به این نتیجه رسیده ام که: درد و رنج انسان به ندرت ناشی از خطا یا اشتباه خود اوست. به عبارت دیگر، بر این باورم که بسیاری از رنج های انسان ناشی از ویژگی ها و خصلتهایی است که در اثر تلاش برای بقا کسب کرده است.

نقد کتاب آرامش خود را دریابید

در کتاب آرامش خود را دریابید یاد خواهیم گرفت با درک بهتری از معنا و هدف زندگی کنیم و درعین‌ حال با نگاه علمی به مدیریت پدیده استرس از آرامش بیشتری در زندگی برخوردار شویم. بخش‌ اول کتاب کمی سخت و‌ پیچیده است چون از نظر علمی به ذهن پرداخته اما از بخش های بعدی کتاب ساده و روان می شود.

تعداد بازدید: 265 بار

Amit%20Sood%20 %D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%AA%20%D8%B3%D9%88%D8%AF

عنوان کتاب: آرامش خود را دریابید

راه های معنوی برای رسیدن به زندگی بدون استرس

نویسنده: آمیت سود

مترجم: علی علی پناهی

تعداد صفحات کتاب: 184 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 10 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35122
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *