آرامش نصیب بهترین ها می شود

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آرامش نصیب بهترین ها می شود (nbookcity.com)

دانلود کتاب آرامش نصیب بهترین ها می شود

سوزان جفرز یکی از سرشناس ترین و موفق ترین نویسنده های کتاب روانشناسی، در کتاب آرامش نصیب بهترین ها می شود با توصیه ها و تمرینات ارزشمندش ابزاری در اختیار شما قرار می دهد که برای مقابله با ناامنی و عدم اطمینان در زندگی خود به کار می برید و به احساس آرامش و امنیت می رسید. در این کتاب می آموزید:

  • با استفاده از ۴۲ تمرین، زندگی را به ماجرایی هیجان‌انگیز تبدیل کنید.
  • چگونه مشکلات را به منظره‌ای شاد و مثبت تبدیل کنید.
  • به قدرت شگفت انگیز کلمه‌ی شاید و نکات دیگر پی می برید.
  • کشف می کنید که شادی، شگفتی و وفور نعمت زندگی با وجود عدم قطعیت می تواند وجود داشته باشد.

کتاب پیش رو به ما کمک می کند که شب‌ ها بهتر بخوابیم، درد ناشی از تلاش مغز برای تسلط بر موارد غیرقابل‌ کنترل را تسکین بدهیم و زندگی را از نگرانی همیشگی به ماجرایی پرثمر تبدیل کنیم. این کتاب درباره‌ی ایجاد پناهگاهی همیشگی است، «جایی که در اثر تلاطم جزر و مدِ تغییر ویران نشود.»

خلاصه کتاب

تاکید نمایان سوزان جفرز در این اثر بر روی اصلی است که در تمام مکاتب عرفانی و ادیان جهان از آن سخن رفته است؛ یعنی عدم قطعیت و ناتوانی انسان از پیش بینی آینده. او در کتاب آرامش نصیب بهترین ها می شود می گوید که همین که ما نمی دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد خود موهبتی است، اما آنجا این مسئله آزاردهنده می شود که ما بر دریافت نتیجه دلخواه خود اصرار بورزیم و منتظر باشیم چرا که هیچ‌ چیز جز به اراده پروردگار میسر نیست.

اما این که به نتیجه و پایان اتفاق‌ها بی‌ تفاوت باشیم نیز کار چندان آسانی نیست.  چرا که وقتی می‌ خواهیم نسبت به نتیجه مشکل یا مسئله‌ای در زندگی مان بی‌تفاوت باشیم باید بتوانیم حتی بدترین حالت ممکن نتیجه را بپذیریم و این موضوع نیاز به تسلیمی حقیقی دارد. در واقع تسلیم شاید سخت‌ترین و در عین حال رهایی‌ بخش ترین تجربه بشری باشد. تمام عرفا و اهالی معرفت از مرحله تسلیم به عنوان آزمونی دشوار یاد کرده‌اند.

سوزان جفرز نیز در کتاب آرامش نصیب بهترین ها می شود از تجربه‌اش درباره پذیرش بیماری‌اش می‌گوید و معتقد است اگر باور داشته باشیم که در آنچه پیش رویمان قرار گرفته است درسی برای آموختن وجود دارد.  از قرار گرفتن در نقش قربانی رها خواهیم شد و دانشجوی مشتاق و بی‌ قرار درس زندگی می‌ شویم. ‌در واقع سختی و رنج آموزگاری خوب برای آن دسته از افرادی است که هوشیارنه زندگی می‌کنند و مشتاق یادگیری هستند اما برای کسانی که مقاومت می‌کنند و خشمگین می‌شوند، شاید آموزگار ستمگری به نظر بیاید.

معرفی نویسنده

سوزان جفرز روانشناس آمریکایی و نویسنده ادبیات خودیاری بود. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه ایالتی پن آغاز کرد، اما هنگامی که با شوهر اول خود ازدواج کرد، تحصیلات خود را رها کرد. در سالهای بعد از سال 1960، خانواده به منهتن نقل مکان کردند، جایی که جفرز مدرک تحصیلی گرفت، پس از آن دکترای روانشناسی، در کالج هانتر و در دانشگاه کلمبیا را بدست آورد. در سال 1971 مدیر اجرایی بیمارستان شناور در نیویورک شد. سپس در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی دوره ای راجع به ترس تدریس کرد. اگر از خواندن کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی از این نویسنده لذت برده اید، کتاب آرامش نصیب بهترین ها می شود نیز برای شماست.

بخشی از متن کتاب

داشتن ضبط‌ صوت کوچک یا قلم و کاغذی که همیشه در دسترس باشد بسیار به شما کمک می‌ کند. به‌عنوان مثال، تا به حال چندین بار در نیمه‌شب از خواب بیدار شده‌ایم و پاسخ کامل سؤال خود را پیدا کرده‌ایم و صبح آن پاسخ از ضمیر و هوشیاری ما ناپدید شده است؟ یا چند بار هنگام صرف شام وقتی با دوستی درباره‌ی موضوع دیگری صحبت می‌ کردیم راه‌ حل مسئله‌ای به ذهن ما خطور کرده، ولی وقتی وارد خانه شدیم آن را فراموش کردیم؟

من و دوستان نویسنده‌ام برگه‌های کاغذی کوچکی داریم که همه جا همراه خود داریم زیرا افکار غیرمنتظره از مکان‌هایی که کسی منشا آن‌ها را نمی‌ داند به فکرمان می رسد. همین‌ طور، گوش سپردن به نشانه‌هایی که به ما می‌ دهند مهم است. کتابی که دوستی نام آن را می‌آورد، حرفی که در برنامه‌ی تلویزیونی زده می‌ شود، بیل‌بوردی که به‌ نظر می‌ رسد پیام بسیار مهمی برای شما دارد. سال‌ها پیش، پیام بازرگانی دفتر هواپیمایی که فقط گفت: «با این دنیا همساز شوید!» زندگی مرا متحول ساخت. احساس کردم پیام مهمی برای من بود و خدا را شکر که به آن توجه کردم.

نقد کتاب آرامش نصیب بهترین ها می شود

کتابی آرامش نصیب بهترین ها می شود حاصل تجربیات شخصی سوزان جفرز، روانشناس آمریکایی است که خود با وقایع به ظاهر تلخ و در باطن درس های دشواری از زندگی مثل تجربه سرطان، طلاق و … روبه رو شده است و حالا در این اثر خرد و حکمتی را که از پشت سر گذاشتن هوشیارانه وقایع زندگی اش دریافته با ما سهیم می شود. شاید این کتاب یکی از آرامش بخش ترین و شادی بخش ترین کتاب هایی باشد که تاکنون خوانده اید. این کتاب به طور استثنایی در یادگیری مقابله با بزرگترین چالش های زندگی مفید است.

تعداد بازدید: 291 بار

Susan%20Jeffers%20 %D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%D9%8A%D9%81%D8%B1%D8%B2

عنوان کتاب: آرامش نصیب بهترین ها می شود

نویسنده: سوزان جفرز

مترجم: گیتی شهیدی و سعید گل محمدی

تعداد صفحات کتاب: 214 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این رمان، به‌ خوبی گوشه های تاریک روح و روان آدمی را به‌ تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد رخدادهای کودکی چقدر می‌تواند در به‌ وجود آمدن مسائل و مشکلات روانی زندگی آیندۀ هر شخص نقش داشته...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 460
ماجراهای سگ کوچکی است به نام راور که توسط یک جادوگر بدخلق به اسباب‌بازی تبدیل می‌شود. راور به همه جا از ماه تا زیر اقیانوس می‌رود تا جادوگر را پیدا کند و از او بخواهد که دوباره او را به یک سگ معمولی تبدیل کند. تالکین نویسنده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 384

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *