برزخ بی گناهان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
برزخ بی گناهان (nbookcity.com)

دانلود کتاب برزخ بی گناهان

کتاب برزخ بی گناهان احساسات شما را جریحه دار خواهد کرد. اثریست فوق العاده هیجان انگیز و دارک!

نویسنده با ظرافت کاملی صحنه هایی توصیف میکند که خواندن آن باعث آزار روح و روان هر آدمی میشود. نکته ی مثبت کتاب های کارین ژیه‌ بل شروع طوفانی آنهاست. یعنی رمان هایش با تعلیق عالی و بسیار زیاد شروع می شوند و یک معمای بزرگ در ذهن خواننده شکل می گیرد که برای ژانر پلیسی – جنایی، این یک نقطه ی قوت بزرگ محسوب می شود!

این رمان، هفتمین و بی‌تردید تاریکترین و پرکشش‌ترین اثر کارین ژیه‌ بل است. نویسنده‌ای که دیگر این روزها باید او را از چهره‌های اصلی ژانر پلیسی‌ – جنایی فرانسه به‌ حساب آورد. این کتاب، هم‌ زمان، ماجرای زندگی شش شخصیت اصلی خود را روایت می‌کند. نویسنده ماجرا را به سبک فیلم‌های اکشن آمریکایی آغاز می‌کند.

خلاصه کتاب

در کتاب برزخ بی گناهان، رافائل سال ها به علت سرقت مسلحانه و سپس به دلیل تکرار جرائمش در زندان به سر برده است. در دوران غیبت او، مادرش در حالی که می بیند برادر کوچکتر او، ویلیام همان مسیری را که او در پیش گرفته بود، پیش می گیرد از شدت غصه می میرد. پس از آزادی، رافائل، ویلیام را برای انجام اولین سرقت مشترکشان آموزش می دهد تا با کمک یک زوج جوان به یک فروشگاه جواهرات دستبرد بزنند.

کارها اشتباه پیش می رود. یک افسر پلیس و یک ناظر کشته می شوند و ویلیام نیز به شدت مجروح می شود. فرار آنها برای رافائل به یک مسابقه واقعی با زمان تبدیل می شود: برای نجات برادرش. سرنوشت این چهار فراری با افراد دیگری در پاریس گره می خورد از جمله ساندرا که یک دامپزشک محلی است و… نویسنده در کتاب برزخ بی گناهان شش شخصیت در مکان های متفاوت می آفریند و با هنرمندی همه ی آنها را به هم پیوند می دهد.

کتاب برزخ بی‌گناهان، به‌ خوبی گوشه های تاریک روح و روان آدمی را به‌ تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد رخدادهای کودکی چقدر می‌تواند در به‌ وجود آمدن مسائل و مشکلات روانی زندگی آیندۀ هر شخص نقش داشته باشد. این اثر را هرگز نمی‌توان داستانی ساده در ژانر پلیسی‌ جنایی دانست، بلکه رگه‌هایی از رمان‌های روان شناختی نیز در آن به‌ خوبی مشهود است.

بخشی از متن کتاب

نور چراغ دستشویی تنها منبع روشنایی آنهاست. شاید صبح شده باشد، شاید هم هنوز شب است. رافائل اصلاً از این موضوع چیزی نمی داند. تنها چیزی که میداند این است که فعلاً زنده مانده. از وقتی دیده است آن روانی با جسیکا چه کار کرد یک لحظه هم نتوانسته چشمانش را روی هم بگذارد. میداند که فعلاً توانسته زنده بماند؛ فعلاً! خودش همیشه به مرگ فکر میکند، هیچ هراسی هم از آن ندارد و حتی شیوه های مختلف آن را تجسم میکند.

یک بار حین فرار پلیس ها او را با تیر میزنند، یکبار یکی از دوستانش خیانت میکند، یکبار به دست گروه های رقیب کشته میشود و یکبار هم سر پول دعوایش می شود. بهترین حالت هم این است که در جزیره ای دورافتاده و حین خوش گذرانی از دنیا برود ولی هیچ وقت فکرش را نمی کرد به دست یک شیطان فاسد و مریض روحی کشته شود؛ به نظرش هیچ جنبه قهرمانه ای در این مرگ نیست. خیلی فکر کرده و حالا احساس میکند آماده است.

تمام ذهنش را متمرکز و سعی میکند باقیمانده نیرویش را جمع کند. با هزار و یک زحمت و تحمل درد فراوان می تواند روی زمین بنشیند و از درد فریاد نزند. جلوی پنجره به دیوار تکیه میدهد. پیش رویش دو دختر معصوم روی تخت هایشان نشسته اند که این برزخ را با هم میگذرانند. چند دقیقه ای بی حرکت سر جایش می نشیند تا حالش جا بیاید. نگاهی به زخمها و شکستگی هایش می اندازد تا ببیند چه کار باید بکند. باید ببیند میتواند سلاحی برای خودش دست و پا کند یا خیر.

انگشتهای دست راستش شکسته است و عملاً هیچ استفاده ای از آن نمی تواند بکند، بینی اش هم همین طور و نیز چند تا از دنده هایش. هرچند دیگر اهمیتی هم ندارد. بعید میداند از اینجا جان سالم به در ببرد. دوست دارد آن هیولا را از پا درآورد، آن هم نه با اسلحه، مرگ با اسلحه دردناک نیست؛ او باید درد بکشد.

سرش به شدت درد می کند. ضربه بدی به پشت سرش خورده و احتمالاً زخمش هم باز است. پای راستش هم به شدت درد میکند؛ به احتمال زیاد یا شکسته یا در رفته است. با وجود همه اینها فعلاً زنده است و باید به این دو دختر کمک کند. از دیوار کمک میگیرد و از جایش بلند میشود. سعی میکند وزنش را روی پای سالمش بیندازد اما می افتد و فریادی از درد میکشد. لعنتی… من پدر تو رو در می آرم روانی…

نقد کتاب برزخ بی گناهان

رمان برزخ بی گناهان، به شما نشان می دهد: آدمی که شاید از هر نظر ایده آل است ممکن است یک فرد سادیسمی باشد که از درد و رنج شما لذت می برد؛ و یا فردی که بیشتر از نیمی از عمر خود را در زندان گذرانده و بسیار خطرناک است می تواند جان یک بچه ۱۳ساله را نجات بدهد.

نویسنده کتاب را به سبک فیلم‌های هالیوودی آغاز می‌کند؛ سرقت از یک جواهرفروشی بزرگ و درنهایت تیراندازی بین سارقان و نیروهای پلیس. پس از آن، وارد زندگی دختری نوجوان و دوستش در پاریس می‌شویم و درنهایت چندصد کیلومتر آن‌طرف‌تر، در یکی از دهکده های فرانسه، با ساندرا، دامپزشکی محلی، آشنا می‌شویم.

هر سهٔ این ماجراها در نقطه‌ای از داستان به‌هم می‌رسند. نویسنده با توانایی زیاد خود توانسته چندین خط زمانی ـ روایی را هم‌زمان دنبال کند و همین کار وی جذابیت داستان را چند برابر کرده‌ است: “هیچ کدام از ما نمی دانیم چه در انتظار ماست. هیچ کدام ما نمی دانیم شاید فقط چند ثانیه ی دیگر یک معجزه یا فاجعه در انتظار ماست…”

بی شک، کتاب برزخ بی گناهان، یکی از بهترین رمان هایی است که در ژانر جنایی خواهید خواند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 463 بار

Karine%20Giebel%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%DA%98%DB%8C%D9%87%20%D8%A8%D9%84

عنوان کتاب: برزخ بی گناهان

برزخ بی گناهان یا جهنم گناهکاران؟ تصمیم با شماست

(برگرفته از ماجرایی واقعی)

برنده جایزه پلیسی کتاب مارسی

برنده جایزه فستیوال کتاب پلیسی کنیاک

برنده جایزه فستیوال بین المللی کتاب های پلیسی

برنده جایزه ویژه کتابخانه های فرانسه

برنده جایزه بزرگ بهترین کتاب پلیسی- جنایی سال فرانسه

برنده جایزه رمان پلیسی وار به انتخاب خوانندگان

جز برترین رمان های تریلر

نویسنده: کارین ژیه بل

مترجم: آریا نوری

تعداد صفحات کتاب: 408 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.14 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این داستان، مارتین و نیکل با تور کوچکِ ماهیگیری می‌خواهند از دریا ماهی بگیرند؛ اما آن‌ها به‌جای ماهی یک خرچنگ بزرگ شکار می‌کنند. نیکل می‌گوید: «آه مارتین! مواظب باش، دستت را زیاد...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 109
کتاب حاضر یک مدل خودآموز ارائه می‌کند و شامل اطلاعات و فعالیت‌ هایی است که به ما این توانایی را می‌دهد تا به‌درستی گذشتهٔ خود را درک کنیم و از آن بیاموزیم. این روندی است که تغییر را برای ما ممکن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 778

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *