چگونه حال خودمان را بهتر کنیم

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
چگونه حال خودمان را بهتر کنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم

امکان ندارد خواندن کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم را تمام کنید، در حالی که بیشتر از قبل، خودتان را نشناخته باشید!

زندگی ارزش زندگی کردن دارد؛ ولی در این میان هویت ما، زندانی باورها و اعتقاداتی است که از دوران کودکی در وجود ما ریشه دوانده است. زندگی ارزش زیستن دارد ولی بی توجهی ما به خود انگاره اصیلی که در وجود ما دفن شده است، موجب میشود عملکرد ما تحت تأثیر نقاب هایی قرار بگیرد که برای خود برگزیده ایم و ما را به هزارتویی بکشاند که انتهایش چیزی جز احساس گیر افتادن نیست.

اضطراب، ترس، نارضایتی و اشتباه در شناخت خود و سوء برداشت از رفتار دیگران ما را به ورطه خطر نابودی و رها شدن در دل بیهودگی و اشتباه ها می کشاند. انسانهایی که در عصر حاضر زیست میکنند با وجود پیشرفت های چشمگیر مادی به شدت درگیر افزایش سطح انتظارات از خود هستند و کمتر پیش می آید حال خوب را تجربه کنند. راحتی و آسایش این روزها به وفور وجود دارد اما بهزیستی و حال خوب به ندرت دیده میشود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

در این کتاب یاد خواهیم گرفت چگونه حال خودمان را بهتر کنیم. توانایی به دست آوردن حال خوب، واقعیت وجودی در درون ماست. زیرا هیچ کس به جز خود ما به درستی نمی داند که چه چیز برای ما به عنوان موجودی منحصر به فرد و متمایز از دیگری بهتر است.

پس همین حالا تصمیم بگیرید حال خوب را به خود هدیه دهید تا با اقدام به خودالتیام بخشی و با آگاهی از خویشتن حقیقی، زندگی بهتری برای خودمان بسازیم. خودمان را از مارپیچ های نابود کننده ای نجات دهیم که به نوعی ممکن است گرفتار آن شده باشیم. هیچ راه حل فوری ای وجود ندارد و این برای بسیاری از ما که تصور میکنیم یک راه اعجاز انگیز وجود دارد، حقیقت دشواری است و از نظر نویسنده کتاب، حال خوب منوط به انجام فعالیتی رضایت بخش است.

میانبری وجود ندارد و هیچ کس دیگری نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد اگر به راستی تصمیم بگیرید و اقدام مستمر داشته باشید میتوانید خودتان را نجات دهید. همین حالا تصمیم بگیرید، هر آنچه ضرورت دارد در زندگی خود تغییر دهید. ممکن است بدون اینکه بدانیم قربانی شرطی سازی هایی باشیم که والدینمان و دیگران در کودکی بذرش را در وجود ما کاشته اند. ما خودمان را در آینه والدینمان شناخته و ممکن است بین خویشتن حقیقی و آنچه در وجود ما پرورش داده اند فاصله باشد.

خلاصه کتاب

آیا مدام در یک فشار تکرارشونده‌ی روانی به سر می‌برید؟‌ آیا اضطراب و مشکلات روحی، زندگی و روابط شما را به‌ خطر انداخته است؟ نیکول لپرا در کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ درباره‌ی بهترین شیوه های مدیریت و کنترل ذهن برای دستیابی به آرامش درونی و ثبات روحی حرف می‌زند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز مانند یک مربی همراه برای بازیابی سلامت روان عمل می‌کند.

همه‌ی انسان‌ها گاهی در حالت ثبات روحی و روانی به سر می‌برند و گاهی در لبه‌ی پرتگاه روزمرگی و ملال قرار می‌گیرند. شرایط زندگی، سختی‌ها و مشکلات پیش‌روی افراد، باعث می‌شوند که هر فردی تجربه‌ی منحصر به‌ فردی را در زندگی به دست آورد و گاهی به خستگی طولانی مدت و تمام نشدنی دچار شود. مجموع رخدادها و پیشامدهای سختی که در زندگی هر فردی بروز می‌کنند، تهدیدی برای سلامت روان او هستند.

به‌ همین‌ دلیل افراد پیوسته به دنبال راه‌هایی می‌گردند که آسیب های ناشی از فشارها را برای بالا بردن تاب آوری در زندگی کاهش دهند. نیکول لپرا روانشناس کل‌نگر، در کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ راهکارهای عملی و مهمی را برای بازیابی سلامت روان به شما ارائه می‌کند که با استفاده از آنها می‌توانید خودتان را از غرق شدن در حال بد نجات دهید. این روانشناس با استفاده از شیوه‌ی کل‌نگر که ابداع خود اوست، تلاش می‌کند جلوی انتقال مشکلات روحی را به نسل‌های آینده بگیرد.

در واقع او معتقد است همه‌ی ما آلام، دردها و مشکلاتی را از گذشتگان خود دریافت کرده‌ایم و در هر مرحله از زندگی آنها را با خودمان حمل می‌کنیم. اگر جلوی این چرخه‌ی انتقالی گرفته نشود، نسل‌ های بعدی ما نیز همین مشکلات را دریافت می‌کنند و سلامت روان آنها به خطر می‌افتد. بنابراین بهتر است با استفاده از شیوه‌ های علمی و صحیح جلوی این اتفاق گرفته شود.

کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم در 13 فصل نوشته شده است و با خواندن هر فصل آن با مفهوم جدیدی در روانشناسی در افزایش سلامت روان خود آشنا خواهید شد. این اثر شما را از گرفتار شدن در ملال و روزمرگی‌ها می‌رهاند و کمک می‌کند که روابط پایدارتری را در زندگی خود تجربه کنید. نویسنده تأکید می‌کند که آموزه‌ها، نکات و تمرین‌ های این کتاب تنها زمانی به شما کمک خواهند کرد که خودتان بخواهید از افکار بیمار، گرفتار ماندن در گذشته و ادامه دادن به سبک زندگی پرخطری که سلامت روان شما را تهدید می‌کند، دست بکشید.

نکوداشت های کتاب

  • لوئیس هاوس: این کتابی است که همه‌ی جهان به آن نیاز دارند! ما همیشه نمی‌توانیم اتفاقاتی را که برایمان رخ می‌دهد کنترل کنیم، اما نیکول به ما یک نقشه‌ی راه می‌دهد که چگونه به آرامش درونی دست یابیم.
  • کارلین پرسیل: کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم یک راهنمای عملی و کاربردی برای بهتر شدن شدن حال شماست. دکتر لپرا در این کتاب با شما صحبت می‌کند و مسیر صحیح زندگی را نشان می‌دهد.

بخشی از متن کتاب

اولین چیزی که هرکسی درباره آنتونی متوجه میشد، لهجه غلیظ نیویورکی اش بود، و من را به یاد زمانی می انداخت که با مترو در بروکلین به این طرف و آن طرف میرفتم. آنتونی باوجود اینکه تمام تلاشش را میکرد تا مثل بقیه باشد، «بچه گیج و بیهوش» خانواده بزرگ کاتولیک و ایتالیایی اش بود. به او درست و غلط را به طور کلی آموزش داده بودند و گفته بودند انجام برخی از خطاها تو را مستقیم راهی جهنم میکند.

آنتونی حتی به عنوان یک پسر نوجوان احساس میکرد که رفتارش با برادرانش متفاوت و به نوعی بد است. احساس «بد بودن» او قبل از رسیدن به سن مدرسه شروع شد. زمانی که همسایه ای او را آزار می داد، همسایه ای که خودش در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته بود و داشت همان کار را تکرار می کرد. آنتونی آزار جنسی را پیامی از جانب خدا میدانست که به او میگفت فردی شیطانی است، به خصوص به دلیل اینکه این اتفاق با پسر دیگری رخ داده است.

وقتی پدرش مست بود و به صورت فیزیکی، کلامی و عاطفی به او تعدی میکرد؛ او دیگر متقاعد شده بود که ذاتاً آدم بدی است. این موارد سوء استفاده اغلب به خاطر رفتار آرامتر و احساسی تر آنتونی بود (ویژگی هایی که او را از برادرانش جدا میکرد.) برای فرار از ناراحتی فزاینده ای که در خانه متحمل میشد، در نوجوانی بیشتر وقتش را با پسران همسایه میگذراند.

در نهایت یکی از این پسران بزرگتر یک دور دیگر آزار جنسی را با آنتونی که معتقد بود او بوده که درخواست کرده، آغاز کرد و از برخوردهایی که با فرد متجاوز داشت لذت برد. آنتونی خودش می دانست که سوء استفاده اشتباه بوده و چیزی نبوده که او بخواهد و از این اتفاق رنج می کشید. وقتی جرئت پیدا کرد و به یکی از اعضای نزدیک خانواده اش گفت، با او مثل فردی دردسرساز برخورد کرد و پذیرای حرفهایش، نبود.

در همین حین تعرض جسمی پدرش و مشروب خواری او به حدی افزایش یافت که آنتونی از خانه اش خارج شد و برای زندگی نزد یکی از بستگانش فرستاده شد. آنتونی پس از ترک خانه پدرش دچار افسردگی بدی شد و مخفیانه الکل می نوشید. بلافاصله پس از آن فعالیت جنسی اش را شروع کرد و با وسواس نوارهای VHS و دسته دسته مجلات مستهجن را جمع آوری میکرد. در نهایت منزوی شد و در خیالات جنسی خود زندگی میکرد البته همچنان در مراسم هفتگی کلیسا همراه اقوام و خانوادهاش شرکت میکرد…

نقد کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم

گرفتاری های ما نسل به نسل منتقل میشود. امیدواریم شما کسی باشید که با فنونی که در کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم می آموزید خودتان را التیام دهید و ریشه و بذر گرفتاری را در نسل خود بخشکانید. از آنجا که سرنوشت شما بیشتر وابسته به نظر دیگران بوده است تا واقعیت وجودی تان، فکر خوبی است که دست به کار شوید و فرمان زندگیتان را به دست بگیرید.

زندگی مثل وزش باد خیلی زود می گذرد، پس هرچه زودتر برای خود اقدامی کنید. کتاب حاضر با دیدگاهی کل نگر به انسان و توجه هم زمان به بعد جسمی، روانی و اجتماعی به شما کمک میکند، نسخه شخصی خود را برای «خودالتیام بخشی» بیابید و تغییر ایجاد کنید. با این عمل «بهبودی، بهزیستی و حال خوب» را به خود و آیندگانتان هدیه دهید.

اینکه بیاموزیم چطور حال خودمان را خوب کنیم نوعی توانمندسازیِ خود است. کتاب حاضر یک مدل خودآموز ارائه می‌کند و شامل اطلاعات و فعالیت‌ هایی است که به ما این توانایی را می‌دهد تا به‌درستی گذشتهٔ خود را درک کنیم و از آن بیاموزیم. این روندی است که تغییر را برای ما ممکن می‌سازد.

کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم برای همه‌ی کسانی که به‌دنبال راهی برای بهبود حال روحی و افزایش آرامش درونی خود هستند، مفید خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 778 بار

Nicole%20LePera%20(%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%84%20%D9%84%D9%BE%D8%B1%D8%A7)

عنوان کتاب: چگونه حال خودمان را بهتر کنیم

(چگونه کار ها را انجام دهیم)

چرا کوچکترین آسیب های روانی بزرگترین پیامدها را دارند؟

نویسنده: نیکول لپرا

مترجمان: عباس عبداللهی و سحر غفوری

تعداد صفحات کتاب: 299 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.75 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

برای اینکه بتوانیم از خودمان در برابر دشمن بیرونی دفاع کنیم، ابتدا باید طرف خودمان باشیم. برای بعضی افراد، این کار آن‌قدر که به نظر می‌رسد، آسان نیست. تا وقتی به این حقیقت پی نبریم، بیشتر مایلیم شخصیت خود را این‌طور تعبیر کنیم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1291
آلبر کامو در آفرینش مجموعه ای از آثار که شگفتی و پوچ بودن وجود را تحریک می کنند یکه تاز است و هیچ نویسنده ای را یارای پیشی گرفتن از او نیست. تعهد اهل قلم مقاله های متعدد و مرتبط با مضمون از سراسر...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 1634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *