ذهنی فراتر از باور

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ذهنی فراتر از باور (nbookcity.com)

دانلود کتاب ذهنی فراتر از باور

کتاب ذهنی فراتر از باور بی‌ اندازه جذاب است، پدیده‌ هایی در آن مورد اشاره قرار می‌ گیرند که تا پیش از مطالعه‌ شان اصلاً تصور نمی‌ کردید می‌ توانند در دنیای واقعی وجود داشته باشند.

برینت بروگارد، دکترای تخصصی و کریستین مارلو، افرادی را که دارای استعدادهای شگفت آور، حافظه ی خیره کننده، ذوق و قریحه ی موسیقی و نبوغ در ریاضیات هستند و افرادی که طعم رنگ ها را حس می کنند و چهره ها را می شنوند ، مطالعه می کنند. اما هر چقدر این توانایی ها شگفت انگیز باشند، مرموز نیستند. مغز ما دائما اطلاعات عظیمی را در ناخودآگاه پردازش می کند و آنچه در این افراد با استعداد، مشترک است این است که از طریق تمرین، آسیب، اختلال ذاتی مغز یا حتی شرایط غیرمعمول تر، آن ها توانسته اند به درجه ای از دسترسی آگاهانه به این قدرت پردازش قوی و بالقوه برسند.

خلاصه کتاب

در کتاب ذهنی فراتر از باور خواهیم دید که چگونه ممکن است برخی افراد از توانمندی‌ های خارق‌ العاده برخوردار باشند، مثلاً چطور فردی می‌ تواند با تنها یک‌ لحظه نگریستن به یک حیوان، مجسمه‌ ای به‌ غایت دقیق و پرجزئیات از آن بسازد؛ چطور فردی قادر است با چشم چپ و راست خود، هم‌ زمان دو صفحه مجزا از کتابی را بخواند و اطلاعات اخذ شده از آن‌ها را با هم ترکیب کند؛ چطور کسی که هرگز دستش به پیانو یا هیچ ساز دیگری نخورده است، پس از ضربه‌ای مغزی، ناگهان به پیانیستی ماهر بدل می‌ شود و موارد متعدد این‌ چنینی دیگر.

همچنین نگاهی می‌ اندازیم به روش‌های ارتقای توانمندی‌های ذهنی انسان ورای محدوده‌های تحمیل‌ شده زیستی‌اش؛ و درنهایت هم نظری خواهیم داشت به سناریوهایی احتمالی که در آینده انتظار مغز بشر را می‌ کشند. ذهنی فراتر از باور ما را به درون زندگی و مغز نوابغ ، دانشمندان ، هنرمندان و طیف گسترده ای از مردم عادی که به هر طریقی استعدادهای واقعا خارق العاده ای نشان داده اند ، می برد. با کند و کاو در زیربنای عصبی این توانایی ها ، نویسندگان حتی نشان می دهند که چگونه می توانیم برخی از آن ها را از مهارت های عالی و سریع ریاضیات گرفته تا خلاقیت فوق العاده به دست آوریم.

سخن نویسندگان

من و کریستین پس از سال ها کار با افراد معمولی برخوردار از توانمندی های خارق العاده به این نتیجه رسیده ایم که باید جمع بندی مان را از روایات و تجارب این افراد با دیگران به اشتراک بگذاریم، روایاتی که با این پیش فرض که توانمندی های برتر قابل آموزش یا اکتساب نیستند در تضاد قرار می گیرند. هیچ یک از افرادی که در آزمایشگاه مان با آن ها مواجه شده ایم «ذهن های برتر» مادرزادی نبوده اند. مسیری که هر یک از این افراد با طی آن به استعدادهایشان رسیده اند با مسیر طی شده توسط دیگری متفاوت بوده، دقیقا همان گونه که شخصیت این افراد با دیگری متفاوت بوده است.

اما این مسیرها هر چه که بوده اند، خواه یک آسیب دیدگی، یک اختلال مغزی ذاتی، لحظه ای از یادگیری توأم با حس آمیزی، یا «دریافت» الگوریتمی خاص، این افراد مستعد را قادر ساخته اند تا گذرگاه طولانی و هشیارانه تفکر را میانبر بزنند و به پهنه ای دسترسی یابند که در حالت عادی خارج از دید آگاهی قرار دارد. آن ها به توانایی ای دست یافته اند که به واسطه اش قادرند تا اطلاعات را به شکلی جدید و مبتکرانه یا با سرعت نور دست کاری کنند – پس قاعدتا روش های بسیاری برای آموختن به ما دارند، روش هایی که به کمک آن ها می توانیم استعدادها و توانمندی های پنهانی خود را بیابیم.

بخشی از متن کتاب

شاید گفتن اینکه افراد معمولی می‌ توانند در عرض چند دقیقه به افرادی دارای ذهن برتر بدل شوند، عجیب به‌ نظر برسد؛ اما واقعیت آن است که چنین چیزی کاملاً ممکن است. اورلاندو سرل از جمله چنین افرادی است. او پسربچه‌ ای کاملاً معمولی بود و در ده سال نخست عمرش، ذهنی کاملاً عادی داشت. در ژانویه سال ۱۹۷۹، زمانی که او با دوستانش مشغول بازی بیس‌ بال بود، توپ بیس‌ بال محکم به سمت چپ سرش برخورد کرد. اورلاندو به زمین اُفتاد اما دوباره برخاست و به بازی‌اش ادامه داد.

برای هفته‌ ها بعد ازاین اتفاق او از سردرد رنج می‌ برد اما نه به پزشک مراجعه کرد و نه راجع به مشکل خود و حادثه‌ای که برایش روی داده بود، به پدر و مادرش چیزی گفت. سرانجام سردردهایش متوقف شدند. مدت کمی بعد، دریافت که از روز پس از حادثه، قادر است تا محاسبات تقویمی دقیقی انجام دهد. برای مثال اگر از او بپرسید، ۱۵ ژانویه سال ۲۰۰۴ چه روزی بود، بلافاصله پاسخ می‌دهد «سه‌ شنبه»، کاری که تا قبل از حادثه، هرگز قادر به انجامش نبود…

نقد کتاب ذهنی فراتر از باور

کتاب ذهنی فراتر از باور از برینت بروگارد و کریستین مارلو کتابی است شگفت انگیز و نشاط آور که تمام علاقه مندان به علم و دانش از آن لذت فراوان خواهند برد. حس آمیزی یاریگری ذهنی در یادگیری و به خاطرسپاری است. گرچه بیشتر موارد حس آمیزی از هنگام تولد یا دوران آغازین کودکی در فرد وجود دارند یا به طریقه هایی عجیب کسب شده اند، حس آمیزی فقط منحصر به معدودی افراد خوش شانس نیست.

از آنجایی که حس آمیزی نوع بسیار شدیدی از پردازش چند حسی است، این امکان برای همه ما وجود دارد تا با تقویت فرایندهای چند حسی که به طور طبیعی اتفاق می افتند و پیروی از اصول حس آمیزی به ابتکار خود، به برتری هایی عقلی و خلاقانه دست پیدا کنیم.

تعداد بازدید: 935 بار

Berit%20Brogaard%20 %D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

عنوان کتاب: ذهنی فراتر از باور

چگونه می توانیم نبوغ درونمان را آزاد سازیم

نویسندگان: بریت بروگارد و کریستین مارلو

مترجم: میثم همدمی

تعداد صفحات کتاب: 359 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مصدق در مجامع بین‌المللی شخصیت محبوبی نبود. معروف است که «وینستن چرچیل» نام مصدق را طوری صدا می‌زد که انگار درباره‌ی مردی دیوانه و پریشان حرف می‌زند. البته با توجه به این که مصدق همان کسی بود که هویت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 868
آنا کارنینا نوشته نویسنده مشهور قرن نوزدهم لئون تولستوی است. تولستوی در رمان آنا کارنینا شرح حال روابط میان خانواده‌های روسی در طبقه اشراف، در قرن نوزدهم را روایت می‌کند. تولستوی در این کتاب به زیبایی حوادث و اتفاقات را روایت می‌کند
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 15430

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *