جرج ایستمن و دوربین کداک

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جرج ایستمن و دوربین کداک (nbookcity.com)

دانلود کتاب جرج ایستمن و دوربین کداک

کتاب جرج ایستمن و دوربین کداک بیان کننده داستانی جذاب در قالبی تصویری (کمیک استریپ) است.

هنگامی که جرج ایستمن یادگیری عکاسی را آغاز کرد آن را سخت و پیچیده یافت. او با شیشه و کاغذی های پوشیده از مواد آزمایش کرد و موفق به اختراع فیلم عکاسی گردید. ایستمن برای مردم عادی دوربین ساده ای ساخت که ارزان بود و کارایی اسانی داشت. او این دوربین را کداک نام گذاشت. در این کتاب سرگذشت اختراع های او را بخوانید.

خلاصه کتاب

جنیفر فندل در این کتاب خود روایتگر زندگی جرج ایستمن است. جرج در 12 جولای 1854 در شهری کوچک خارج از شهر راچستر نیویورک به دنیا آمد. او دبیرستان را تمام نکرد. 14 ساله بود که پدرش درگذشت و ترک تحصیل کرد تا بتواند در پرداخت هزینه‌ها به خانواده‌اش کمک کند. ایستمن در یک شرکت به عنوان نامه‌رسان مشغول به کار شد.

اولین دوربین کداک ایستمن به قیمت 25 دلار فروخته شد. این دوربین شامل یک حلقه فیلم برای گرفتن 100 عکس بود. مشتریان بعد از گرفتن تمام عکس‌ها دوربین را به شرکت بازمی گرداندند. به این طریق جرج میلیونر شد اما بیشتر پول‌هایش را به دانشگاه‌ها و مدارس مناطق فقیر می‌داد و یا خرج هنر می‌کرد. او در 14 مارس 1932 درگذشت.

بخشی از متن کتاب

جرج برای گردش آخر هفته قصد داشت دوربینی را اجاره کند و از خانواده‌اش عکسبرداری کند. وزن و ابعاد بزرگ دوربین و قیمت بالای تهیه یک دوربین یا حتی یک عکس تمامی فکر او را به خود مشغول ساخت؛ و او همواره در پی یافتن روشی برای ارزان کردن عکاسی و استفاده ی آن برای همه ی مردم بود. و در سال ۱۸۸۰ توانست دستگاهی با قابلیت استفاده از نگاتیو خشک جهت تهیه عکس اختراع نماید و در ۱۸۸۴ آن را به ثبت رساند.

نقد کتاب جرج ایستمن و دوربین کداک

ایستمن به علت سخت شدن بافت‌های ستون فقرات فلج شده بود و نمی خواست بقیه ی عمر را به آن صورت بگذراند و متکی به کمک دیگران باشد و به همین دلیل در ۱۴ مارس ۱۹۳۲ با شلیک یک گلوله به سینه خود، خودکشی کرد. او در  آخرین جمله ی وصیت نامه‌اش نوشت «من کارم را انجام دادم. پس ماندن دیگر لزومی ندارد».

کتاب جرج ایستمن و دوربین کداک برای کودکان و نوجوانان بسیار آموزنده و جذاب است.

تعداد بازدید: 173 بار

George%20Eastman%20 %D8%AC%D8%B1%D8%AC%20%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: جرج ایستمن و دوربین کداک

نویسنده: جنیفر فندل

مترجم: فرشاد مزینانی

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

گاهی اوقات فرد مبتلا به سندروم جکیل و هاید همانند دو شخص کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد مبتلا به این سندروم اغلب بدون هیچ دلیل آشکاری نوسانات خلقی شدیدی تجربه می‌کنند. آنان ممکن است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 264
پدر ستون فقرات روان پسر است. اعتماد به نفس، هدفمندی در زندگی، توانایی روبرو شدن با مشکلات و بحران ها، ایستادن و در نرفتن هنگام حمله ور شدن مسائل همه و همه از پدر آموخته می شود و پدر غایب مساله آفرین...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1258

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *