چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

آخرین ویرایش: 6 ماه قبل
چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم داستان تأثیرگذار رقصنده‌ای مجار است که بدون هیچ دانش قبلی وارد بازار بورس شده و با پشتکار و خلاقیت به ثروتی چشمگیر دست می‌یابد.

کتاب حاضر به قلم نیکولاس دارواس حاوی نکاتی است که می تواند به‌ افرادی که قصد ورود به بورس را دارند به بهترین شکل راهنمایی کند. کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم به شما می آموزد چگونه یک فرد می تواند با شناسایی و بررسی اشتباهات گذشته و درس گرفتن از آنها، راه موفقیت خود را هموار کند و به پیروی برسد.

این نکته نه تنها در بورس که در هر زمینه‌­ای از زندگی، از مهمترین رازهای موفقیت است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۸۵ در آمریکا به چاپ رسید و تنها در دو ماه نخست تعداد ۲۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رسید و تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است.

خلاصه کتاب

کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم کتابی فوق العاده‌ای است که یکی از غیرمعمول ترین داستان‌های موفقیت در تاریخ بورس را روایت می‌کند. نیکلاس دارواس یک تاجر حرفه‌ای در زمینه بورس و اوراق بهادار نبود. او عضو مهمی از گران قیمت ترین تیم رقص در شو های تجاری بود، یک حرفه ای در زمینه ی حل کردن جدول کلمات متقاطع و همچنین یک قهرمان پینگ پونگ بود.

نیکولاس دارواس که اهل مجارستان بود، از بدو تولد، به عنوان اقتصاددان در دانشگاه بوداپست آموزش دیده بود. او مایل به ماندن در مجارستان نبود زیرا احتمال داشت نازی‌ها او را دستگیر کنند. وی در سن 23 سالگی با ویزای خروج جعلی و پنجاه پوند پول فرار کرد تا در استانبول ترکیه از گرسنگی نمیرد. او در طول ساعات کاری خود به عنوان رقصنده، حدود 200 کتاب در بازار را مطالعه کرد و روزانه 8 ساعت را صرف تحصیل کرد.

نیکلاس دارواس کاملا شگفت زده شد که سهام همچنان رو به افزایش است و متعاقبا آنها را فروخت تا سود بزرگی کسب کند. او با رویکرد سرمایه گذاری منحصر به فرد خود توانست چندین بار خود را میلیونر کند. برخلاف دیگر به اصطلاح سیستم های دیگر، او بی توجه به افزایش بازار و یا سقوط آن، کار می کرد. هنگامی که اخبار مربوط به سود و روشهای خارق العاده ی دارواس منتشر شد، او در مجله ی تایمز تبدیل به یک چهره شد.

وی سپس متقاعد شد که کتابی بنویسد که با استقبال زیادی مواجه شد و خیلی سریع و در مدت هشت هفته نزدیک به 200000 نسخه از آن فروخته شد . بسیاری از شرکتهایی که در کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم در مورد آنها صحبت می‌شود دیگر وجود ندارند. بسیاری از سهام دیگر معامله نمی شوند. با این وجود، اصول اساسی آن همیشه به درد خواهد خورد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم می‌خوانیم: در نیویورک هم به‌ دنبال یک کارگزار خوب و مطمئن گشتم. طبق معمول، همه یکی دو فرد مطمئن زیر سر داشتند. وقتی با او صحبت می‌کردم، دریافتم که فردی با اطلاعات بالاست. کارگزارم نمی‌خواست خرید یا فروش یک سهم را به من تحمیل کند. او همیشه سخنانش را در قالب «پیشنهاد» به من می‌گفت و تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده خودم می‌گذاشت.

البته که من هم آن پیشنهادها را با جان و دل عملی می‌کردم! روزها از پی هم می‌گذشتند و من همچنان در حال درجازدن و ضررکردن بودم. شاید به‌ظاهر در نیویورک بودم، ولی دقیقاً همان رویه کانادا را در معامله سهم‌ها به کار می‌بستم. کم‌کم از دیدن این همه تلاش و درنهایت ضررکردن کلافه شدم. از طرفی، وقتی روزنامه‌ها، مجله‌ها و حتی سخنان کارگزارم را می‌شنیدم، تقریباً از آن‌ها سر در نمی‌آوردم.

به همین دلیل چند قدم به عقب برگشتم و شروع به مطالعه کردم. خوشبختانه کتاب‌های بسیار زیادی درمورد بورس و روش‌های معامله وجود داشتند. کارم این شده بود که روزها کتاب می‌خواندم و شب‌ها تا دیروقت ترازنامه‌های مالی شرکت‌ها را زیر و رو می کردم! بعدها باخبر شدم صاحب یک سهم هستم که آن را فراموش کرده بودم و پس از دیدن سود قابل‌توجهی که این سهم برایم به ارمغان آورده بود، هیجان وجودم را در بر گرفت.

من بدون اینکه هیچ نگرانی به خود راه دهم یا تقلایی بکنم، سود قابل‌توجهی را به دست آورده بودم. با خودم گفتم: «چه می‌شد اگر تمام سهم‌هایم این چنین بودند؟» ناگهان کنجکاوی شدیدی برای یافتن این سکه‌های طلا در بازار پر از هیاهوی سهام، وجودم را در بر گرفت. اولین کاری که کردم، مهندسی معکوس همان سهم رشد کرده بود. (ص64 کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم)

آنجا بود که فهمیدم این سهم، متعلق به یک شرکت معتبر، سودده و خوشنام است که روندی صعودی را طی می‌کند. حالا مأموریت دیگری داشتم. باید به‌دنبال تمام شرکت‌هایی می‌گشتم که موقعیت این چنینی داشتند و پولم را در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردم؛ بنابراین بیشتر از قبل تشنه اطلاعات دست‌اول و بررسی موشکافانه ترازنامه‌های شرکت‌ها شدم.

نقد کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

نیکولاس دارواس در این کتاب راه‌کارهای نوینی در جهت موفقیت در بازار بورس ارائه می‌دهد که بی تردید راهگشای همۀ علاقمندان و فعالان در این زمینه است. گذشته از این، خواندن کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم به همۀ رهجویان موفقیت پیشنهاد می شود.

آنچه در این کتاب نظر من را بیش از همه به خود جلب کرد، پایداری نویسنده در دستیابی به خواسته‌اش بود. به رغم شکست‌های پی‌در‌پی، دارواس همواره قامت راست کرده و مسیری نو از تجربیاتش می‌سازد.

نویسنده کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم که می‌داند چه می‌خواهد، مفهوم شکست را به چالش کشیده و درس‌هایی که از اشتباهات گذشته می‌گیرد را چون صخره‌هایی در مسیر صعود درنوردیده و تا رسیدن به قله از پای نمی‌نشیند. راز بزرگ نهفته در پس رازهایی که دارواس در زمینۀ بورس پرده از آنها بر می‌دارد، همین پشتکار او است که بن‌مایۀ اصلی موفقیتش است.

داستان نیکولاس دارواس یکی از افسانه‌های حیرت‌انگیز است. چیزی که نباید فراموش کرد این است که دارواس صرفا یک رقصنده نبوده او در بوداپست تحصیلات و تحقیقات بسیاری در زمینه اقتصاد داشته است. مارک کریسپ یکی از فعالان بازارهای مالی درباره این کتاب گفته است:

اگر می‌خواهید فقط یک کتاب درباره بورس بخوانید، کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم شما را کفایت می‌کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,690 بار

Nicolas%20Darvas%20 %D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B3%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B3

عنوان کتاب: چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

نویسنده: نیکولاس دارواس

مترجم: محمد مهدی خرازی

تعداد صفحات کتاب: 143 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 84
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 16 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

یک پاسخ

  1. خیلی ممنون از سایت خوبتون. بالاخره یه فایل با ترجمه و کیفیت خوب پیدا کردم💂🏿‍♂️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *