زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها

آخرین ویرایش: 6 ماه قبل
زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها

کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها داستانی جذاب و پرماجرا از زندگی یک پستچی به نام تیلو را روایت می‌کند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که تیلو یک نامه غریب و ناشناخته را دریافت می‌کند که به اشتباه به او تحویل داده شده است. این نامه از یک مشتری به مشتری دیگر نوشته شده و تیلو تصمیم می‌گیرد که بر اساس محتوای نامه و به دنبال مقصد اصلی آن بگردد.

تیلو در این مسیر به یک زن (به نام سیگولین) می‌پیوندد و به تدریج عاشق او می‌شود. داستان نشان می‌دهد که چگونه این نامه نه‌چندان معمول تبدیل به عامل تغییر زندگی تیلو می‌شود و او را به سمت ماجراهای ناخودآگاهی می‌کشاند. از این پس، تیلو و سیگولین تعقیب نامه‌های معمولی را کنار می‌گذارند و به دنبال پیوندهای عمیق‌تر و معنوی‌تری در زندگی می‌گردند.

خلاصه کتاب

کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها بازتاب هایی از عشق، ماجراجویی، و انسانیت دارد و با زبان شاد و پراز طنزی که دنیس تریو به آن مشهور است، نوشته شده است. در این رمان، او داستان عاشقانه و جذابی را روایت می‌کند.

داستان به خواننده پیغام‌ هایی در مورد ارتباطات انسانی، ارزش زندگی و اهمیت ارتباط با دیگران منتقل می‌کند. این کتاب به عنوان “لیست مختصری از چیزهای زندگی” نیز شناخته می‌شود. کتاب در میانه روایت اوج خود را طی می‌کند. و به نوعی اطلاعات علمی و عمومی از دنیایی دیگر را به خواننده می‌دهد: هایکو، ژاپن، تانکا، انسو، شامیسن، کوتو و…

بیلودوی کمرو و بی‌‌ادعا، پُستچی اهل مونترال، مردی تنهاست که رازی را مخفی می‌‌کند. او هر روز سر موعد سر کارش حاضر می‌‌شود و بعد از اتمام ساعات کاری مستقیم به آپارتمانش باز می‌‌گردد، آپارتمانی که کسی در آنجا انتظارش را نمی‌‌کشد. بیلودو برای شکستن این چرخه تکرار و خلاصی از یکنواختی زندگی روزمره و رهایی از روابط با زنان مختلف راهی پیدا می‌‌کند.

در ادامه داستان کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها  بیلدو تصمیم می‌‌گیرد مخفیانه نامه‌‌های مردم را بخواند، پاکت نامه‌‌ها را با احتیاط با بخار آب باز می‌‌کند و محتویات درون آنها را می‌‌خواند و این گونه است که به نامه‌های سیگولین می‌رسد. سیگولین با گستون مکاتبه مداوم دارد، اما نامه‌های آنها تنها سه خط است. آن دو برای یکدیگر هایکو می‌نویسند.

سادگی و ظرافت نامه‌های آن‌ها بیلودو را تحت تاثیر عمیقی قرار می‌دهد و به تدریج عاشق سیگولین می‌شود. تا جایی که این احساس عمیق او را مجبور می‌کند تا در نبود گستون به جای او، به نامه نگاری با سیگولین ادامه دهد. رمان زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها در سال 2006 برنده جایزه ادبی کانادا – ژاپن شد.

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

این کتاب یکی از جذاب‌ترین و شگفت انگیزترین کتاب‌ هایی است که به قلم دنیس تریو، نویسنده‌ی کانادایی مشهور، به رشته‌ی تحریر درآمده است. می‌توان‌ گفت تار این کتاب از شورِ عشق و پودِ آن از احساس است.

شخصیت‌ پردازی کتاب بسیار فوق العاده و پایانش بی‌شک برای خواننده، نفس‌گیر و حیرت آور است. اثری بسیار دلنشین است که اگر فقط کمی طرفدار شعر باشید از این داستان زیبا و عاشقانه لذت می‌برید.

مروری بر طرح کلی داستان

کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها دومین اثر نویسنده است که ماجرای زندگی متفاوتی را حکایت می‌کند، مردی که برای رها شدن از زندگی یکنواخت و تنهایی‌اش، نامه‌های خصوصی را پیش از تحویل دادن آن به صاحبانشان می‌خواند. چه کسی اهمیت می‌دهد نامه‌ای بیست و چهار ساعت دیرتر به دست گیرنده برسد! ا

این کتاب از عشق و احساس حکایت دارد و از نظم و نثر بهره گرفته. رمان با روند و شخصیت پردازی دلچسب و شگفت انگیز پیش می‌رود و از جذابیت نفس خواننده به شماره می‌اندازد. داستانی تامل برانگیز، غم‌انگیز و زیبا، کتابی تاثیرگذار و اثری از نویسنده‌ای جدید و مستعد دنیس تریو است که داستانی کمیک و تراژیک را با داستان عشقی در قلب رمان خلق کرده‌ است.

کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها داستانی فلسفی با جزئیات و توضیحات غنی که ممکن نیست در تحریک احساسات خواننده شکست بخورد. رمانی محسور کننده و با مفاهیم فلسفی هوشمندانه و به شدت گزنده، تند و تلخ. این اثر، داستانی دارد که سخت‌گیرترین خوانندگان کتاب را هم مجذوب شور و شعف و سوز این نامه‌نگاری شاعرانه و عاشقانه می‌کند!

بخشی از متن کتاب

در کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها می‌خوانیم: …بیلودو با حسی از دلگرمی از خواب بیدار شد. دست کم نوعی دلگرمی ظاهری. امکان داشت خوابش بخشی از یک رویای عمیق‌تر باشد؟ هنوز هم خواب می‌دید که از خواب بیدار شده یا واقعاً از خواب بیدار شده بود؟ بعد که متوجه شد روح گرندپره دورو برش نیست، فهمید باید گزینه‌ی دوم را باور کند.

به کمد نگاه کرد و به حرکات روح فکر کرد که سعی کرده بود او را به طرف آن قفسه راهنمایی کند. قطعاً فقط خواب دیده بود، اما کنجکاوی‌اش بر او غلبه کرد و تصمیم گرفت محض اطمینان برود و نگاه دقیقی بیندازد. درِ کمد را باز کرد. قفسه‌ی بالایی بلند و عمیق بود. دستش را دراز کرد و سعی کرد فضای داخل کمد را با سرانگشتانش لمس کند. دستش به چیزی خورد. یک جعبه بود که در قسمت ته قفسه پنهان شده بود.

متعجب آن را به سمت خودش کشید. جعبه‌ای مقوایی، سیاه رنگ، نسبتاً بزرگ، نه چندان سنگین با طرح‌های ژاپنی. آن را روی تخت گذشت و درش را باز کرد داخلش یک کیمونوی سرخ بود که در کاغذ نازکی پیچیده شده بود. به نظر نمی‌رسید کیمونو قبلاً استفاده شده باشد. از داخل جعبه بیرونش آورد و تای آن را باز کرد. پارچه‌اش الوان بود و از جنس ابریشم. (ص53 کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها)

لباس زیبایی بود. نتوانست در مقابل وسوسه‌ی پوشیدنش مقاومت کند. در کمال تعجب متوجه شد در این لباس کاملا راحت است، چند قدم راه رفت و بعد شروع کرد به چرخیدن تا میزان سبکی آن را امتحان کند. دو طرف لباس را باز گذاشت تا دور تنش بپیچید و همین باعث شد احساسی شبیه لورنس عربستان در اولین جامه‌ی پادشاهی‌اش به او دست دهد. خودش را در آینه برانداز و تحسین کرد.

لباس کاملاً قالب تنش بود. انگار برای او دوخته بودند. هیجان زده شد، مثل کسی که جریان ضعیف برق از داخل اعصابش گذشته باشد؛ احساس کرد همه‌ی بدنش مورمور می‌شود. نوعی شورو هیجان ناگهانی وجودش را در برگرفت. از اتاق خواب خارج شد، به اتاق نشیمن رفت، پشت میز نشست، یک برگه کاغذ مقابلش گذاشت. خودکاری برداشت و نوک آن را روی کاغذ قرار داد. بعد معجزه رخ داد…

نکوداشت های کتاب

  • کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها، یک داستان فلسفی فریبنده است!
  • کتابی دل انگیز و از نظر فلسفی دقیق و عمیق.
  • پایانی به شدت معنی دار و بسیار عمیق! من کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها را توصیه می‌کنم.
  • این رمان جذاب به خوبی روایت شده و شخصیت کافکا را آن هم به صورت فردی عاشق و دوست داشتنی به ذهن متبادر می‌کند.
  • داستانی عاشقانه میان دو نفر که هرگز همدیگر را ملاقات نکرده‌اند و تنها به لطف جادوی نامه نگاری ارتباط آن‌ها شکل می‌گیرد و دنیس تریو در عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به خوبی توانسته تبلیغی خوب برای نامه نوشتن ارائه بدهد.

نقد کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها

داستان کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها با زبانی شاد و پراز طنز نوشته شده و موقعیت‌های کمیکی نیز در آن وجود دارد. این کتاب به شما فرصت می‌دهد تا در دنیای شخصیت‌های جذاب و عمق‌دار کتاب فرو رفته و با تغییراتی که در زندگی آنها رخ می‌دهد، همراه شوید.

دنیس تریو در این کتاب به مسائل انسانی، معنوی و روان‌شناختی نیز می‌پردازد و خواننده را به افکاری عمیق‌تر دربارهٔ زندگی و معنی آن دعوت می‌کند. داستان توانسته است احساساتی متنوع را به خواننده منتقل کند و به نظر می‌آید که ترکیبی از عشق، مفاهیم پستی، و رمانتیسم را در خود دارد.

طرح کلی داستان جالب است و با تم و پایانی بسیار شبیه به کتاب مستأجر اثر رولان توپور؛ با این تفاوت که اینجا منطق این پایان بیان می‌شود و به‌جای ترسناک بودن، برای مخاطب پذیرفتنی است. داستانی بسیار تراژیک و قابل تامل که می‌توان ظرافت قلم و سبک خاص هاروکی موراکامی و مهارت نوشتاری جولیان بارنز را در آن مشاهده کرد.

کتاب زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها به عنوان یکی از اثار معتبر دنیس تریو شناخته می‌شود و می‌تواند تجربهٔ خواندن جذابی را برای شما به ارمغان آورد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 154 بار

Denis%20Th%C3%A9riault%20 %D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%B3%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%88

عنوان کتاب: زندگی شگفت انگیز یک پستچی تنها

برنده جایزه ادبی کانادا-ژاپن سال 2006

نویسنده: دنیس تریو

مترجم: مهسا خراسانی

تعداد صفحات کتاب: 153 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.17 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

داستان کتاب «هری پاتر و جام آتش» درباره‌ی مسابقه‌ای بزرگ و نفس‌گیر بین مدرسه‌ی هاگوارتز و دو مدرسه‌ی جادوگری دیگر است. در این مسابقه تنها سه نفر حق شرکت دارند و باید حداقل هجده سال داشته باشند ولی به طرز...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8103
ممکن است با خواندن کتاب شگفت زده شوید. قبل از آنکه کتاب های خودیار را بنویسم و به تدریس روش های رشد شخصی بپردازم؛ خیلی ترسو بودم و به شدت به کمک نیاز داشتم. در سال ۱۹۷۲ اولین ازدواج من...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2067

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *