بیداری قهرمانان درون

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
بیداری قهرمانان درون (nbookcity.com)

دانلود کتاب بیداری قهرمانان درون

کتاب بیداری قهرمانان درون می‌تواند برای تمام کسانی مورد استفاده باشد که در دوره‌ای از زندگی خود قرار است فرد دیگری را هدایت و راهنمایی کنند.

کتاب بیداری قهرمانان درون قدم به قدم شما را برای رسیدن به زندگی دلخواهتان هدایت می‌کند. شما در طول انجام تمرینات کتاب از چالش‌های احتمالی که ممکن است اکنون دچار آن شده باشید یا در آینده با آن مساله پیدا کنید، مطلع می‌شوید.

اگر از زندگی‌تان احساس رضایت نمی کنید و احساس می‌کنید جایگاهی که در آن قرار دارید شما را قانع نمی کند حتما مشکلی وجود دارد که این کتاب ریشه ای و عمیق، شما را به سرمنشاء مشکلتان می برد تا سریع با پرداختن به آن احساس رضایت را به زندگی‌تان برگردانید.

کتاب بیداری قهرمانان درون: دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران نوشته‌ی پاتریشیا آدسون، ضمن ارج نهادن به هر فرد، طرز تفکر جدیدى را درباره محتوا و روند مربى‌گرى براى رشد بزرگسالان ارائه مى‌دهد. پاتریشیا هم مثل خیلى‌هاى دیگر، پیش از اینکه مربى‌گرى به‌ صورت حوزه مستقلى درآید، مربى بوده است.

آدسون همیشه مشتاق بوده است به دیگران کمک کند تا خود، استعدادها و عظمت‌شان را کشف کنند. او شور و شوق زیادى در این‌ باره دارد، زیرا مى‌داند وقتى افراد استعدادهاى خودشان را با نگرش خدمت به آرمانى برتر و خیر و صلاح عموم به‌ کار مى‌گیرند، (همان کارى که قهرمانان انجام می‌دهند) همه‌ی خانواده‌ها، سازمان‌ها، جوامع و ملت‌ها سود مى‌برند.

خلاصه کتاب

کتاب بیداری قهرمانان درون کتابی متفاوت در زمینه روانکاوی است که درباره کشف‌های کهن‌ الگوهای لازم برای کسب توانمندی، رشد، و تعادل در زندگی دوازده گام معرفی کرده است. دوازده گامی که تحول عمقی در زندگی خود و دیگران ایجاد می‌کنند. کتاب حاضر به مربیان نشان می‌دهد که چطور از روند رشد فردیت و کهن‌الگوهایی که به این روند کمک می‌کنند در زندگی خودشان و مراجعان‌شان استفاده کنند.

آدسون این کتاب را برای استفاده درمانگران نوشته است. این کتاب به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد: حالا که من درمانگر هستم چطور از نظریه‌های مختلف به شکل منسجم در کارم استفاده کنم؟ و حالا که درمانگر هستم نقشم چیست؟ آدسون با استفاده از الگوی سفر قهرمانی در کتاب که ترکیبی از نظریه یونگ و نظریه رشد بود و استعاره‌ای برای روند درمانی است، به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

سپس نقش درمانگر را روشن کرده و آن را نقش راهنمای سفری می‌داند که فنون درمانی و دخالت‌های مناسب برای وظایف و کارهایی که مراجع می‌خواهد انجام دهد را انتخاب می‌کند. کتاب بیداری قهرمانان درون دومین اثر از دکتر آدسون است که مى‌تواند راهنمایى براى روان‌ درمان‌گرانى باشد که در جستجوى راهى براى یادگیرى روانشناسى مثبت بر مبناى رشد و نه بیمارى هستند.

درمان‌گرى راهنما کسى است که به مراجعان کمک مى‌کند تا منابع درونى نهفته در وجودشان را بیدار کنند و وظایف مربوط به رشد خودشان در زندگى را انجام دهند و راه خودشان را بیابند. اما آدسون به‌ عنوان درمان‌گرى که داخل الگوى پزشکى روان درمانى و محدودیت‌هاى نظام مراقبتى کار مى‌کند، اساساً کارش به آماده کردن افراد براى سفر محدود است.

بخشی از متن کتاب

در قسمتی از کتاب بیداری قهرمانان درون آمده: بخشیدن و رها کردن (ترکیب عاشق و نابودگر) از دشوارترین کارها هستند، اما همزمان رهایی بخش ترین کار نیز هستند. آنها ما را از حمل بار دیگران و عقاید منسوخ خود ما در طول سفر آزاد می کنند. هرچند شاید بخواهید کسی را رودررو ببخشید، اما بخشش بنیادی در درون شما صورت می گیرد. مدتی وقت صرف کنید و به کسی فکر کنید که به نحوی به شما صدمه زده است.

تصویری از آن شخص و خودتان خلق کنید. از اثرات آن صدمه آگاه شوید. شاید حتی بخواهید صدمه را به صورت باری که حمل می کنید مجسم کنید. کوله بارتان را به دقت بررسی کنید، بعد به آرامی و با آگاهی آن را به صاحب برحقش برگردانید و اعلام کنید که دیگر نمی خواهید چیزی را که متعلق به شما نیست حمل کنید. عمل بخشش با فراموش کردن یا تبرئه کردن یکی نیست.

حتی معذور داشتن دیگری به این که زیر فشار بوده یا کار بهتری بلد نبوده نیز نیست. درعین حال ما نمی توانیم کسی را که هنوز به آزار و اذیت مان ادامه می دهد ببخشیم. تکرار می کنم، بخشش ربطی به عذر و بهانه آوردن ندارد. بخشش یعنی اعلام روشن این که شما نقش تان را تمام کرده اید، با رفتار بد دیگری کاری ندارید و آماده اید با بارهای خودتان پیش بروید و بار او را هم به عهده خودش بگذارید.

به تمام جنگ وجدل های غیرلازمی فکر کنید که به این علت در دنیا ادامه دارد که مردم نمی توانند ببخشند. بی شک، جانیان باید با مکافات روبه رو شوند و مردم باید مسئول عمل شان باشند. کارهای وحشتناکی چون قتل عام مردم و آدم سوزی ها نباید فراموش شود. اما ما باید بتوانیم راهی بیابیم تا پیش از این که دنیا خود را نابود کند، آشتی و سازش کنیم. (ص 164 بیداری قهرمانان درون)

نقد کتاب بیداری قهرمانان درون

کتاب بیداری قهرمانان درون به شما کمک می‌کند که قهرمان درون خود را به عنوان مربی پیدا کنید و سپس در یاری رساندن به دیگران برای پیشرفت موفق عمل کنید. پاتریشیا آدسون در این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا مهارت‌ها و رفتارهایی که برای کمک به دیگران در راستای دستیابی به ظرفیت‌هایشان لازم است را در خود مرور و ایجاد کنید. این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمایی با جزئیات برای روانشناسان، مشاوران و سایر مشاغلی که با راهنمایی و هدایت دیگران سر و کار دارند به کار گرفته شود.

دکتر پاتریشیا آدسون تمام زندگی شغلی و حرفه‌ای خود را وقف کمک به دیگران برای رسیدن به خود والاترشان کرده است. او مسیر تدریس خود را از کار در دبیرستان و معلمی درس علوم اجتماعی آغاز کرد. در این حین و هم‌زمان با تحصیلش وی شروع به بررسی رفتارهای ناهنجار و احساسات غلط در کودکان کرد. این مسئله او را وارد به حوزه‌ی روانشناسی کرد و باعث شد تا وی تحصیل در درجه‌ی دکترای خود را با رویکرد روانشناسی ادامه دهد.

کتاب بیداری قهرمانان درون می‌تواند راهنمایی برای روان‌درمانگرانی باشد که در جستجوی راهی برای یادگیری روانشناسی مثبت بر مبنای رشد و نه بیماری هستند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,092 بار

Patricia%20R%20Adson%20 %D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%A7%20%D8%A2%D8%B1%20%D8%A2%D8%AF%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: بیداری قهرمانان درون

(قهرمان در درون توست)

دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران

کشف های کهن الگوهای لازم برای کسب توانمندی، رشد و تعادل در زندگی

نویسنده: پاتریشیا آدسون

مترجم: سیمین موحد

تعداد صفحات کتاب: 271 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.32 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در نیمه اول عمر ما غالباً تصور می کنیم زمانیکه به واسطه کار درست، ازدواج کردن با شخص درست، بچه دار شدن و خریدن خانه به موفقیت برسیم، همه چیز جفت و جور خواهد شد. ما فکر می کنیم زندگی مان...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1554
دیمون زاهاریادس با کتاب هنر نه گفتن به شما نشان می‌دهد که چگونه تقاضا، دعوت‌، خواهش‌ و هر چیز دیگری را که به حریم خصوصی‌تان تجاوز کرده، بدون احساس گناه رد کنید. روش‌هایی هم که به آن‌ها پرداخته، موجب کاستن ناامیدی و ناراحتیِ درخواست‌کننده بابت شنیدن کلمۀ «نه» خواهد شد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *