گوش کن آدمک

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
گوش کن آدمک (nbookcity.com)

دانلود کتاب گوش کن آدمک

کتاب گوش کن آدمک (یا گوش کن انسان کوچک) یک متن علمی نیست ، یک انسان است. این اثر در تابستان سال 1946 برای آرشیو موسسه ارگون توسط ویلهلم رایش نوشته شد. این اثر برای ایجاد هم احساسی در خوانندگان بهانه ای به دست نمی دهد و هیچ برنامه ای را فرموله نمی کند.

تا زمانی که طاعون هیجانی به حیات خود ادامه می دهد این نگرش طبیعی ، که برای کودکان و انسان نخستین بنیادین است. بدون تردید نمایانگر خطری بزرگ در عرصه کشمکش برای یافتن راه عقلانی زندگی است. چرا که گردانندگان این طاعون ، رفتار فکری و عملی خود را به مردان خود تزریق می کنند.

معرفی نویسنده

ويلهلم رايش نویسنده کتاب گوش کن آدمک در سال 1897 ميلادي د دوبروشنيكا به دنيا آمد. وي در سال 1920 وارد جمعيت بين‌المللي روانكاوان شد. پس از بحث و درگيري‌هايي كه با حزب كمونيست از يك سو و مدرسه روانكاوي فرويد از سوي ديگر داشت در سال 1934 از هر دو بيرون رانده شد. در زمان آلمان هيتلري تمام آثار او قدغن شده بود. در سال 1939 به آمريكا مهاجرت و در آنجا جمعيت ارگون را برپا نمود. اما دولت آمريكا وي را به اتهام نشر دروغ و استفاده از روش‌‌هاي درمان غيرمعمول به دادگاه فرا خواند. وي محكوم شد و تمام آثار و وسايل پزشكي‌اش نابود شد. رايش در سال 1957 در زندان مرد. هم‌اكنون موزه‌اي به يادبود او در آمريكا برپاست.

بخشی از متن کتاب

آدمک تو از مسئولیت می‌ ترسی؟ می‌ترسی نتوانی جامعه‌ات را اداره کنی؟ اما این تو هستی که در محیط کارت کار می‌کنی؛ هرجا که هستی؛ این تو هستی که زمین را کشت، آبیاری و درو می‌کنی، در کارخانه برای همه‌جور احتیاجی تولید می‌کنی، وسایل مفید و لازم را با کامیونت حمل می‌کنی، محصولات را به فروش می‌رسانی، با اتوبوس و قطار و وسیله‌ی نقلیه مردم را به مقصدشان می‌رسانی، بچه‌ات را بزرگ می‌کنی و در کوره‌راهای سخت زندگی همراهِ دلسوزی برای او هستی.

تو هستی که در مدرسه به شاگردانت سواد و انسانیت می‌آموزی، در کودکستان تربیت بچه‌ها را بعهده داری، در ادارات مشکلات مردمان جامعه‌ات را حل می‌کنی، مریض‌ها را مداوا می‌کنی، از بیماران پرستاری می‌کنی، در آزمایشگاه میکروب‌ها را برای درمان بهتر شناسایی می‌کنی یا کشف می‌کنی، در دانشگاه متخصصینِ آینده را تربیت می‌کنی، جامعه‌شناس و روانشناس و مربیان تعلیم و تربیت پرورش می‌دهی، داستان و موسیقی و هنر و فیلم و نقاشی خلق می‌کنی.

محیط کار و خیابانها و پارکها را تمیز نگه می‌ داری، وکالتِ حق و حقوق افراد جامعه‌ات را به عهده می‌گیری، در همه حال به کار تحقیق علمی مشغولی، این تو هستی که معضلات جامعه را در روزنامه‌ات به تصویر و قلم درمی‌آوری، نقشه‌ی ساختمان شهر و اداره و هر محیطی را می‌کشی، درودیوار و شیشه‌ی ساختمان را می‌سازی و هزاران مسئولیتی که در جامعه به عهده‌ات گذاشته شده، با کمال انسانیت انجام می‌دهی، پس از چه می‌ترسی؟

نقد کتاب گوش کن آدمک

انسان رئوف باور دارد که همه انسان ها رئوف اند ، در حالی که کسی که گرفتار طاعون شده باشد ، بر این باور است که همه انسان ها دروغ می گویند ، تقلب می کنند و تشنه قدرت اند. در چنین موقعیتی ، آدمیان در شرایط نامطلوب به سر می برند . زمانی که در اختیار گردانندگان طاعون قرار می گیرند، خون آنها مکیده می شود،مورد تمسخر قرار می گیرند یا به آنها خیانت می شود. خواندن کتاب گوش کن آدمک (گوش کن انسان کوچک) را به تمام طرفداران قلم ویلهلم رایش پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 1,457 بار

Wilhelm%20Reich%20 %D9%88%DB%8C%D9%84%D9%87%D9%84%D9%85%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4

عنوان کتاب: گوش کن آدمک

نویسنده: ویلهلم رایش

مترجم: سید احمد نوابی

تعداد صفحات کتاب: 175 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب سبک شناسی نثر نوشته سیروس شمیسا یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور است که برای تدریس در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه طراحی و تدوین شده است. سبک شناسی و ویژگی های آن، در سده ی اخیر در میان ادیبان و سخنوران مورد توجه...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 4288
متن کتاب بسیار دوستانه و در عین حال مملو از نکات کلیدی و کاملا به روزی است که از ویژگی های نوشته های ست گادین می باشد. در ترجمه این کتاب تمام تلاش به کار گرفته شده تا فاصله های فرهنگی که شاید درک مطالب...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *