سبک شناسی نثر

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
سبک شناسی نثر (nbookcity.com)

دانلود کتاب سبک شناسی نثر

کتاب سبک شناسی نثر نوشته سیروس شمیسا یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور است که برای تدریس در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه طراحی و تدوین شده است. سبک شناسی و ویژگی های آن، در سده ی اخیر در میان ادیبان و سخنوران مورد توجه فراوانی قرار گرفته است چرا که سبک ادبی هر نویسنده شیوه ی اندیشه ی او را به مخاطب نشان می دهد و مخاطب را با نوع جهان بینی نویسنده و اسلوب بیان او آشنا می کند.

ایلیا ابوماضی از جمله شاعران و نویسندگان چیره دست معاصر عربی است که نثر او شامل جنبه های تعلیمی و اجتماعی است. ناشناخته بودن نثر او و نو بودن مطالعات سبک شناسی و اهمیت آن در شناخت شخصیت نویسنده زمینه شکل گیری این پژوهش را ایجاد نمود. براساس یافته های پژوهش، ابوماضی در نثر خود از ویژگی های سبکی نظیر: تشبیه، استعاره، کنایه، اطناب، ترادف، جمله ی معترضه، مبالغه، طنز، گفت وگو، بینامتنیت، تضاد، مراعات النظیر، سجع، جناس، سادگی و روانی در کلام استفاده کرده و در حوزه محتوایی هم تقریبا تمامی مقالات جنبه ی تعلیمی، اجتماعی و انتقادی دارند.

معرفی نویسنده

سیروس شمیسا (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۲۷ در رشت) استاد ادبیّات فارسی و نویسندهٔ پرکار ایرانی است که تاکنون بیش از ۴۰ اثر خلق کرده‌است. وی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه شیراز آغاز کرد و چند سالی پزشکی خواند، ولی پس از چندی تغییر رشته داد و در همان‌جا مدرک کارشناسی خود را در ادبیّات فارسی گرفت. پس از آن وارد دورهٔ دکتری ادبیات فارسی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۵۷ از رسالهٔ خود به راهنمایی دکتر خانلری دفاع کرد. او در سال ۱۳۸۰ یکی از چهره‌های ماندگار ایران لقب گرفت. کتاب‌های او در بسیاری از دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 4,272 بار

S%C4%ABr%C5%ABs%20Sham%C4%ABs%C4%81%20 %D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3%20%D8%B4%D9%85%DB%8C%D8%B3%D8%A7 3

عنوان کتاب: سبک شناسی نثر

نویسنده: دکتر سیروس شمیسا

تعداد صفحات کتاب: 321 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسندگان بسیاری هستند که از عشق و خانواده، قصه هایی زیبا و رنگارنگ تعریف کرده اند اما درویشیان در کتاب فصل نان، داستان هایی با همین زمینه های عشقی، خانوادگی و تلاش برای بقا را در طبقه ای...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 292
زندگی پابلو نرودا بسیار جذاب، پرکشش و پرفراز و نشیب بوده و اینکه به قلم خودش هم نوشته شده این کتاب را هزاربرابر ارزشمندتر و خواندنی‌تر می‌کند. کتاب به قسمت های کوتاه و فصل‌های منسجم تقسیم...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 245

3 پاسخ

  1. بسیار عالی -خدمتی ست به جامعه ی کتابخوان .دستمریزاد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *