نقد نامه علوم اجتماعی

نقد نامه علوم اجتماعی (nbookcity.com)

دانلود کتاب نقد نامه علوم اجتماعی

رشد و توسعه علوم انسانی وتفکیک آن به حوزه های مختلف؛که طی فرآیندی خاص در غرب شکل گرفته است. ( برکنار از محاسن و معایب چنین تفکیکی ) منجر به تخصصی تر شدن علوم انسانی از جمله علوم اجتماعی شد.

علوم اجتماعی در کشور ما نیز به عنوان رشته ای پدیدار شد که به تبع شکل گیری چنین علمی در غرب نضج یافت. لذا اغلب منابع و مآخذ آن متعلق به آثار اندیشمندان غربی است. هر چند، در سال های اخیر ، تألیفاتی نیز از صاحب نظران کشورمان در این حوزه دیده می شود و سیری صعودی را طی می نماید.

لکن اغلب منابع و متون این رشته تحت اللفظی ترجمه شده اند. این نکته ای است که تاکنون متولی خاصی عهده دار آن نبوده و ترجمه متون تخصصی به شیوه ها و کیفیت های مختلف صورت پذیرفته و در این متون به طور اتفاقی نیامده است. در ضمن این نکته نیز حائز اهمیت است که به دلیل عدم رعایت قوانین ترجمه و ذکر معادل لاتین و … خواننده به خصوص دانشجویان دچار ابهام شده و از درک نکردن مطالب می نالند.

جامعه پذیری

نقد افزون بر آن که پیش شرط هایی چون: بهره مند بودن از پشتوانه علمی، نظام مندی، بی غرضی، هدفمندی و ادعای اصلاح و تعمیق دانش و صاحب فضل بودن صاحب قلم آن را می طلبد و جامعه پذیری اهل قلم را نیز طالب است. نقد و بررسی ها به طور کلی داوران دانشور متن ها کوشیده اند با در نظر داشتن معیارهای مندرج در فرم های تهیه شده، از سوی شورا، درباره ی کتاب ها اظهار نظر نمایند و در معرفی بهترین منابع برای تدریس در دانشگاه ها، برخوردار بودن مآخذ از ملاک های زیر را لحاظ کنند و آن ها را از مولف کتاب انتظار داشته باشند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. نقد ادبی جلد دوم
  2. آموزش مسائل زناشویی (جلد۳)
  3. علوم تجربی ششم
  4. جامعه شناسی ارتباطات
  5. مامان و معنی زندگی

تعداد بازدید: 448 بار

نامه علوم اجتماعی nbookcity.com1

نام کتاب: نقد نامه علوم اجتماعی

نويسندگان: علی ربانی خوراسگانی و مهری سادات موسوی

تعداد صفحات کتاب: 260 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم کتاب: 1.3 مگابایت

نوع فايل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب 48 قانون قدرت موضوعی و محتوایی دارد که بسیاری دیگر از کتاب‌های روانشناسی موفقیت تلاش کرده‌اند که حول آن حرکت کنند. اما 48 قانون قدرت چنانکه شاید اسمش مخاطب را به اشتباه بیاندازد یک کتاب زرد و بی محتوا نیست...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 22166
کتاب حاضر، بازنویسی داستان سندباد است. ماخذ این داستانها در کتاب هزار و یک شب است که البته به طور جداگانه هم نوشته و منتشر شده اند. موضوع داستان، سفرهای دریایی سندباد به نقاط دوردست...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 314

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *