جامعه شناسی ارتباطات

آخرین ویرایش: 9 ساعت قبل
جامعه شناسی ارتباطات (nbookcity.com)

دانلود کتاب جامعه شناسی ارتباطات

پیش از هر چیز باید گفت که هدف از نوشتن کتاب جامعه شناسی ارتباطات مطلقا نفی کل پدیده و نقد کل عمل نیست؛ بدیهی است که تبلیغات هم همانند هر پدیده ی دیگری در حیات اجتماعی بشر خوب و بدش یا نفع و زیانش نسبی است!

به اختصار باید بگوییم آن چه روشن است اینست که امروزه تبلیغات شرط تجارت قلمداد می شود و تجارت پایه اقتصاد و اقتصاد مایه ی توسعه و توسعه خواسته آشکار هر ملت و دولتی! 

اگر چه تحقق هر کدام از این ها اصولا مطابق ارزش ها و اعتقادات بنیادینی که بر جامعه حاکم است هرگز بخودی خود هدف قلمداد نمی شود. اما حقیقت اینست که اغلب برخلاف همه تبلیغات و ادعاها، واقعیات موجود در جامعه حکایت از چیزهای دیگری دارند!

خلاصه کتاب

روشن است که تبلیغات را به یقین بهر تبلیغاتچی فایدتی هست! رسانه ها هم که در انواع گوناگون خویش اصلی ترین و گاه تنهاترین ابزار تبلیغات می باشند. لاجرم میهمان دائمی این سفره ی گسترده هستند و عموما با بهره بردن از این فایدت ها رسالت خود را در زمینه های دیگری که به عهده گرفته اند پی می گیرند. 

گاه برخی منحصرا از این راه به حیات پرنوسان خویش تداوم می بخشند. صدا و سیمای ما هم به عنوان یک رسانه از این قاعده مستثنی نبوده. حتی به حکم انحصاری که به هر حال از آن برخوردار است، خود در رأس این فایدت بر آن قرار دارد و سود سرشاری هم از این منبع عایدش می شود.

آنسان که بر سر ثانیه ثانیه های تبلیغاتی که می کند هم حساب می رود! در ادامه این بحث تبلیغات منتشره از صدا و سیما نیز بطور مستند مورد بحث و بررسی انتقادی قرار گرفته است. در پایان امیدواریم از خواندن کتاب جامعه شناسی ارتباطات لذت ببرید.

کتاب جامعه شناسی ارتباطات - حسین ق.شیران

نام کتاب: جامعه شناسی ارتباطات

نويسنده: حسین ق.شیران

تعداد صفحات کتاب: 59 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم کتاب: 1.7 مگابایت

نوع فايل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

چرا باید مغازه ۲۴ ساعته داشته باشم ؟ باور محدود کننده درآمد غیرفعال آیا به عنوان شغل دوم می توان راه اندازی کرد ؟ چه پیش نیازهایی لازم دارم ؟ آیا باید برنامه نویسی یاد بگیرم ؟ چقدر سرمایه نیاز دارم ؟
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 437
اگر جامعه ای کاری انجام داد که از نظر ما و جامعه ما بسیار ناپسند و زشت شمرده می شوند، ما نه تنها حق نقد آنان و مخالفت با باورهایشان را نداریم بلکه باید آنان را مورد تحسین نیز قرار دهیم. در مقابل نسبیت گرایی، مطلق گرایی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *