علوم تجربی ششم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
علوم تجربی ششم

دانلود کتاب علوم تجربی ششم

کتاب علوم تجربی یکی از کتاب های کلاس ششم ابتدایی است که در تاریخ شنبه 12 بهمن 1398 ارسال شده است که می توانید در ادامه مطلب این کتاب را که از کتاب های مهم کلاس ششم ابتدایی است دانلود کنید. علوم تجربی یکی از یازده حوزه یادگیری در برنامه درسی ملی است.

بر اساس جهت‌گیری‌های این برنامه، علوم تجربی، کوشش انسان برای درک واقعیت‌های خلقت و کشف فعل خداوند تعریف شده است. درس علوم، درسی است که به آسانی می‌تواند بین چهار عرصه یعنی، خود، خلق، خلقت و خالق متعال ارتباطی منسجم، منطقی و معنادار به وجود آورد. بسیاری از مهارت‌ها، نگرش‌ها و عقایدی که دانش‌آموزان در درس علوم تجربی از طریق فعالیت‌های علمی کسب می‌کنند، به‌ گونه‌ای است که می‌توانند آن‌ها را در بقیهٔ موضوعات درسی نیز بیاموزند و به کار گیرند.  کتاب علوم پایه ششم دبستان در ۱۴ درس تألیف شده است که هر درس، پیرامون یک زمینه یادگیری شکل می‌گیرد و فرصتی را فراهم می‌کند که دانش آموزان شایستگی یادگرفتن را کسب کنند.

دلیل اهمیت تمرین کتاب با PDF به این خاطر می باشد که شما با تکرار و ممارست و مطالعه دروس قبل از ورود به جلسه امتحان با نمونه های محتمل که امکان دارد در برگه امتحانی ببینید آشنا شوید و بتوانید نمره خوبی را در آن امتحان کسب کنید .

بخشی از کتاب

  1. پوسته: لایه ای که ما بر روی آن زندگی می کنیم، پوسته نام دارد. ذخایر نفت، گاز، زغال سنگ و معادن فلزی و غیرفلزی و سفره ی آب های زیرزمینی همه در داخل پوسته واقع شده اند.
  2. گوشته: لایه ی میانی زمین که از زیر پوسته آغاز می شود و تا هسته ادامه دارد، گوشته نامیده می شود. جنس سنگ های گوشته با سنگ های پوسته و هسته متفاوت است.
  3. هسته: لایه ای که در مرکز زمین واقع شده است، هسته نام دارد. جنس سنگ های هسته بیشتر از آهن و نیکل تشکیل شده است.

ب) لایه های درونی زمین از نظر حالت مواد براساس حالت مواد تشکیل دهنده (جامد، مذاب و خمیری) لایه های درونی زمین به پنج بخش تقسیم بندی می شوند :

  1.  سنگ کره: این بخش شامل پوسته و قسمت جامد بالایی گوشته است. ضخامت این بخش حدود 100 کیلومتر است و روی قسمت خمیرکره حرکت می کند.
  2. خمیرکره: این بخش از کره ی زمین،حالت خمیری دارد و از زیر سنگ کره شروع می شود و تا عمق حدود 350 کیلومتری ادامه دارد. منشا بیشتر آتش فشان ها و زمین لرزه ها به این قسمت مربوط است. به خمیر کره و بخش جامد بالای گوشته، مجموعا گوشته ی بالایی گفته می شود.

تعداد بازدید: 3,154 بار

ششم nbookcity.com1

عنوان کتاب: علوم تجربی ششم

نویسنده: احمد احمدی

تعداد صفحات کتاب: 96 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم کتاب: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 49
دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *