هری پاتر و سنگ جادو

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
هری پاتر و سنگ جادو (nbookcity.com)

دانلود کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کتاب هری پاتر و سنگ جادو نخستین جلد از مجموعه هری پاتر نوشته جی کی رولینگ است که در 26 ژوئن 1996 در بریتانیا و در تاریخ 1 سپتامبر 1998 در ایالات متحده آمریکا منتشر شد.

تا به امروز 107 میلیون نسخه از این همین تک جلد در سراسر جهان به فروش رفته است و به عنوان چهارمین کتاب پرفروش تاریخ به شمار می رود. این کتاب 17 فصل دارد و تعداد صفحات آن در نسخه های انگلیسی و آمریکایی به ترتیب 223 و 309 صفحه می باشد. داستان هری پاتر و سنگ جادو درباره‌ی پسری نوجوان است که در سیزده سالگی متوجه می‌شود که به دنیای دیگری تعلق دارد.

او برای رسیدن و کشف دنیای جدیدش به مشکلاتی بر میخورد اما نهایتا موفق می شود که سوار قطار سریع السیر هاگوارتز،مدرسه‌ی جدیدش بشود. در نخستین کتاب این مجموعه هری با مدرسه، معلمان و دوستان جدیدش آشنا میشود. و در نهایت سنگی شگقت انگیز را پیدا می‌کند اما یافتن این کتاب برای اون مشکلاتی را در بر خواهد داشت.

خلاصه کتاب

در کتاب هری پاتر و سنگ جادو، هری پاتر نمی داند که چقدر مشهور است؛ چرا که با خاله و شوهر خاله بداخلاقش زندگی می کند و سالهاست که از بد رفتاری آنها رنج می برد. آنها وقتی متوجه شدند که هری کوچک هم درست مانند پدر و مادر خود واقعاً جادوگر است، از او خیلی می ترسند و سالهاست که سعی در انکار حقیقت دارند. اما همه چیز خیلی زود از زمانی برای هری تغییر می کند که نامه دعوت به تحصیل در مدرسه مخصوص جادوگران برای او ارسال می شود و کاوش او برای پی بردن به حقایق گذشته و دلیل شهرتش، آغاز می گردد.

شیوه غیر منتظره خوش آمد گویی و تبریک تولد یازده سالگی از طرف یک غول مهربان و آشنایی با دنیای جادوگران، درس های منحصر به فرد و اساتید رنگارنگ در مدرسه غیر معمول او، همگی موجب می شوند تا هری عمیقاً در دنیای اسرار آمیزی فرو برود که پیش تر هرگز از وجود آن خبر نداشت و به سرنوشت باشکوه خود نزدیک تر شود. شخصیت اصلی داستان مهیج و شگفت‌انگیز هری پاتر و سنگ جادو، نوجوان سیزده ساله‌ای به نام هری پاتر نام دارد که در نوجوانی متوجه شده است که به این دنیا تعلق ندارد. او برای دستیابی به دنیای تازه‌ی خود به مشکلات پیچیده و دشواری برخورد می‌کند.

پس از مدتی او متوجه می‌شود پدر و مادرش در تصادف نمرده‌اند، بلکه توسط جادوگری به اسم ولدمورت کشته شده‌اند. سپس موفق می‌شود در مدرسه‌‌ای به نام هاگوارتز قبول شود. او در مدرسه با دوستان و معلمان جدیدی آشنا می‌شود. سرانجام سنگی شگفت‌انگیز و زیبا را پیدا می‌کند که پس از یافتنش مشکلات زیادی برایش به وجود می‌آید. این کتاب برای تمام گروه‌های سنی مناسب و جذاب است، اما چون این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های فانتزی و تخیلی قرار می‌گیرد و دربردارنده‌ی داستان‌‌هایی هیجان‌انگیز است، بیشتر مناسب گروه سنی نوجوانان است.

بخشی از متن کتاب

آن‌ها خانواده‌ی مرفه‌ای بودند و هیچ کم و کسری نداشتند اما در این خانواده رازی وجود داشت که نباید برملا می‌شد. آن‌ها همیشه در هول و هراس بودند که مبادا روزی کسی به رازشان پی ببرد. حتی تصور این که کسی از خانواده‌ی پاتر چیزی بداند برایشان غیرقابل تحمل بود. خانم پاتر خواهر خانم دورسلی بود اما سا‌ها بود که یکدیگر را ندیده بودند. در واقع خانم دورسلی وانمود می‌کرد که خواهری ندارد زیرا خواهر او و شوهر بی‌مصرفش ذره‌ای به خانواده‌ی آن‌ها شباهت نداشتند.

دورسلی‌ها همیشه از این واهمه داشتند که روزی خانواده‌ی پاتر در آن حوالی آفتابی شوند و سرزبان‌ها بیفتند. آن‌ها این را نیز می‌دانستند که خواهر خانم دورسلی یک پسر کوچک دارد ولی هرگز او را ندیده بودند و این خود بهانه‌ی دیگری برای دوری کردن از پاترها به دست آن‌ها می‌داد زیرا نمی‌خواستند پسرشان با پسر خانواده‌ی پاتر دوست و همبازی شود.

نقد کتاب هری پاتر و سنگ جادو

در ابتدا هری پاتر که نزد عمه و شوهر عمه اش زندگی می‌کند معرفی می‌شود. هری ناگهان می‌ فهمد که یک جادوگر است و لرد ولدمورت در کودکی به خانه آن‌ها حمله کرده و پدر و مادرش را کشته، ولی به طور شگفت انگیزی نتوانسته هری را نابود کند و جادویش به خودش بازگشته‌است، در نتیجه ولدمورت از بین رفته و فقط یک زخم صاعقه مانند بر پیشانی هری گذاشته‌ است.

هری در داستان هری پاتر و سنگ جادو با رون ویزلی و هرمیون گرنجر دوست می‌شود و ماجراهایی را در پی می‌گیرد. او می‌فهمد که سنگ جادو که یک وسیله جاودانه شدن است و عمر جاودانه می‌بخشد در هاگوارتز، مدرسه جادوگری هری پاتر مخفی شده‌است . او به معلم درس معجون‌ها شک می‌کند که دنبال آن سنگ است و شبی بالاخره با کمک دوستانش از بزرگ‌ترین سدهای دفاعی جادویی جهان رد شده و به سنگ جادو می‌رسد.

هری پاتر و سنگ جادو، موفق به کسب جوایز ادبی کودک و نوجوان بسیاری شد و در اوت ۱۹۹۹ در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ اکثر مواقع در این جدول باقی ماند. این کتاب به ۷۳ زبان دنیا، ترجمه شده‌است و به این ترتیب جزئی از برترین رمان‌های جهان به‌ شمار می‌رود. با وجود استقبال فراوان از این کتاب، بعضی از گروه‌های مذهبی، این کتاب را مسبب ترویج افکار جادوگری دانستند و از پذیرش آن خودداری کردند.

ولی بسیاری دیگر روحیهٔ مبارزه و ایثارگری درون کتاب هری پاتر و سنگ جادو را تحسین کردند و آن را ستودند.

تعداد بازدید: 11,448 بار

J.%20K.%20Rowling%20 %D8%AC%DB%8C.%20%DA%A9%DB%8C.%20%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF 2

عنوان کتاب: هری پاتر و سنگ جادو

برنده جایزه ادبیات کودکان سال 2008(Mythopoeic Fantasy)

جایزه سال کتاب کودک 1999(American Booksellers)

برنده جایزه کتاب کودکان سال 1998(Prijs van de Nederlandse Kinderjury)

جایزه کتاب نوجوانان استرالیا سال 2000(West Australian Young Readers’ Book)

برنده جایزه ی ملی کتاب انگلستان سال 1998

جایزه کتاب خردسالان سال 2001(Junior Book)

برنده ی جایزه ی Nene سال 2000

نویسنده: جی کی رولینگ

مترجم: سعید کبریایی

تعداد صفحات کتاب: 350 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.39 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

راوی داستان آخرین روز یک محکوم مردی است که کمی بعد اعدام خواهد شد. ما هیچ‌ چیز دربارهٔ آن مرد نمی‌دانیم. نه می‌دانیم نامش چیست و نه حتی می‌دانیم چه جرمی مرتکب شده است، اما هراس...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 3783
جنگ جهانی دوم به سرانجام خود رسیده و ژاپن تسلیم شده است و نظامیان فاتح، شهرها را اشغال کرده‌اند. سربازان آمریکایی در شهرها پراکنده‌اند، شهر کیوتو نیز گرفتار این بلیه است. در این میان، یک افسر آمریکایی با دختری ژاپنی آشنا می‌شود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 595

یک پاسخ

  1. همیشه و همه جا از “هری پاتر “تعریف میکردن و حتی تو بقیه ی کتابام مطالبی راجع به” هری پاتر” بود که واقعا نمیفهمیدمشون و این نفهمیدن آزارم میداد…. خب اما هیچ تلاشی نمیکردم برای خوندن کتاباش یا حتی دیدن فیلمش…. به خودم قبولونده بودم که شاید هری پاتر دیگه واسه سن و سال و دنیای من زیادی بچگونه باشه…. و راستش هیچ علاقه ای به ژانر تخیلی و اتفاقات جادویی نداشتم….. نمیتونم بگم که حالا عاشق این ژانر شدم /: اما اینو میدونم که “هری پاتر ” قطعا ارزششو داشت…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *