در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند (nbookcity.com)

دانلود کتاب در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند

میچ آلبوم در کتاب در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند به سئوالاتی چون از مرگ چه می‌دانیم؟ مرگ چیست؟ دنیای پس از مرگ ما را به کجا خواهد برد؟ به زبان داستان و از دیدگاه خود پاسخ می دهد. در این کتاب قهرمان بطور اسرار‌آمیزی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، در دنیایی که شبیه به هیچ ‌کدام از داستان‌هایی که در مورد جنگ خوانده‌ایم، نیست.

ادی، یک کهنه‌ سرباز جنگ ویتنام، هنوز در یک شهر‌ بازی کار می‌کند که چندان چنگی به دلش نمی‌زند. در یک حادثه، وقتی که سعی در نجات جان دخترکی دارد، خودش کشته می‌شود. مرگ برای او یک حادثه‌ دردناک نیست: مرگ نقطه‌ای است برای رسیدن به آگاهی در مورد سوالاتی که تمام عمر به دنبال یافتن پاسخی بر آن‌ها بوده است.

درباره نویسنده کتاب

میچ آلبوم  در امريکا بدنيا آمد. وي ستون ‌نويس آزاد روزنامه است و براي يادداشت‌هايش جوايزي را نيز دريافت کرده و علاوه بر اين به کار نوشتن فيلمنامه، اجراي شوي راديويي و نيز نوشتن کتاب‌هاي داستاني و غيرداستاني مي‌پردازد. ميچ به واسطه ترجمه بهترين داستانهايش در ايران نويسنده اي شناخته شده است و منتقدان جهان او را به خاطر موضوع آثارش که بيشتر در خصوص مرگ و زندگي ماوراءطبيعه است وي را نويسنده رمانهاي روانشناسي ناميده اند.

ميچ آلبوم نويسنده اي کم کار اما موفقي است. کتاب “سه شنبه ها با موري” او مدت ها در صدر کتاب هاي پرفروش قرار داشته و اپرا وينفري نيز سريالي از روي آن ساخته است. از جمله آثارش عبارتند از: “بزرگترين‌ درس‌ زندگي”،”در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند”، “سه شنبه ها با موری”، “کمي ايمان داشته باش” و “من و استاد و عشق”.

بخشی از متن کتاب

ادی حس کرد پاهایش با زمین تماس پیدا می‌کند. آسمان دوباره تغییر می‌کرد، از لاجوردی به خاکستری زغالی، و حالا ادی در احاطه‌ی درخت‌های افتاده و آوارِ سیاه بود. دست‌ها، شانه‌ها، ران‌ها و ماهیچه‌ی پشت پاهایش را گرفت. احساس کرد قوی‌تر از قبل است. ولی وقتی سعی کرد انگشت‌های پایش را لمس کند، نتوانست، انعطاف‌پذیری‌اش از بین رفته بود. دیگر قابلیت کششیِ کودکانه نداشت، هر عضله‌اش به سفتی سیم پیانو بود. به زمین بی‌جانِ اطراف نگاه کرد. روی تپه‌ای نزدیک گاری شکسته‌ای، استخوان‌های پوسیده‌ی حیوانی به چشم می‌خورد. ادی حس کرد باد گرمی به صورتش می‌خورد. آسمان زرد آتشین شد. ادی، یک بار دیگر دوید. حالا طور متفاوتی می‌دوید.

با قدم‌های استوار و سنجیده‌ی یک سرباز. صدای رعد ـ یا چیزی شبیه رعد، انفجار و یا ترکیدن بمب به گوشش خورد. به طور غریزی، با شکم روی زمین خوابید، و با ساعدهایش خود را جلو کشید.

آسمان باز شد و باران بارید، رگباری شدید، نسبتا قهوه‌ای. سرش را پایین آورد و در امتداد گل و لای خزید. آب کثیفی را که اطراف لب‌هایش جمع شده بود، تف کرد. بالاخره حس کرد سرش به جسم محکمی خورد. تفنگی را در زمین فرو کرده بودند. کلاهخودی بالایش بود و چندین پلاک سربازی از دسته‌ی آن آویزان بود. در باران پلک زد، پلاک‌ها را با انگشت لمس کرد و بعد هیجان زده به سمت یک دیوار مجوف از ساقه‌های چسبناک خزید که از یک درخت کلفت انجیر هندی آویزان بود. در تاریکی‌شان شیرجه رفت. زانوهایش را جمع کرد. سعی کرد نفسش را حبس کند. ترس او را پیدا کرده بود، حتی در بهشت.

مروری بر کتاب 

عشق از دست رفته هنوز عشق است. فقط شکلش عوض می شود. نمی توانی لبخند او را ببینی یا برایش غذا بیاوری یا مویش را نوازش کنی یا او را دور زمین رقص بگردانی. ولی وقتی آن حس ها ضعیف می شود حس دیگری قوی می شود: خاطره. خاطره شریک تو می شود. آن را می پرورانی. آن را می گیری و با آن می رقصی. زندگی باید تمام شود، عشق نه.

در توضیح پشت جلد کتاب آمده است:

«ادی، سرباز کهنه‌کاری است که احساس می‌کند در زندگی بی‌معنایش، شامل نگهداری از دستگاه‌های یک شهربازی، به دام افتاده است. در طول سال‌ها، شهربازی عوض شده و ادی هم همین‌طور از جوانی خوش‌بین و امیدوار، به پیرمردی تلخ و دل خسته مبدل می‌شود. زندگی‌اش سرشار از یکنواختی، تنهایی و پشیمانی است… میچ البوم داستانی بدیع و خارق‌العاده آفریده است که تصور شما را درباره‌ی زندگی پس از مرگ و معنای زندگی هر انسان بر روی زمین زیر و رو می‌کند.»

نقد کتاب در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند

کتاب در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند، در مورد مردی به نام ادی است که در لحظه ی ابتدایی کتاب می میرد و آغاز داستان از پایان زندگی او شکل می گیرد، کلیت کتاب در مورد سرنوشت است و اتفاقاتی که در کنار هم قرار می گیرد و زندگی را تغییر می دهند … و در کل با مقوله ای به نام تصادف در زندگی مقابله می کند و هر اتفاق را منبع تاثیر بر اتفاقی دیگر می داند .

میچ آلبوم با احساس و خاطره ها می خواهد این درب را بگشاید تا ما برای رسیدن به بهشت پس از مرگ، منتظر نــمانیم. میچ آلبوم با جهان بینی خودش و با اعتقادی که به زندگی پس از مرگ و زندگی آسمانی دارد بر این تاکید دارد که همه ی ما، دسته جمعی سرنوشت مان را می سازیم و هیچ کس قربانی زندگی ای که می کند نیست. بلکه قربانی شدن را بخشی از بخشش انسان ها و تبادل زندگی می داند.

تعداد بازدید: 3,573 بار

Mitch%20Albom%20 %D9%85%DB%8C%DA%86%20%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85 1

عنوان کتاب: در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند

نویسنده: میچ آلبوم

مترجم: پاملا یوخانیان

تعداد صفحات کتاب: 117 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.42 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اوستین کشیش ارشد کلیسای لیکوود، بزرگ‌ترین کلیسای پروتستان‌هاست؛ سبک موعظه و فن بیان این کشیش خندان آمریکایی منحصر به فرد است. او می‌گوید که ترجیح می‌دهد بیش از اینکه به موضوع گناه انسان‌ها بپردازد، بر خوبی‌ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 917
من با دخترهای دیگر مدرسه دوستانم و بقیه دخترها در دره سوات هیچ فرقی نداشتم. تنها تفاوت من با آنها این بود که پدر و مادرم همیشه حامی و مشوق من بودند و این به خاطر سخنرانی های بلند بالا یا نصیحت های هر روزه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 127

2 پاسخ

  1. سلام
    ناشر کاروان کتاب در بهشت پنج نفر منتشر شما هستند موافقت کردن که کتابشون رایگان در دسترس قرار بگیره؟ ممنون میشم جواب بدین که اگر با ایشون صحبتی نشده من کتاب رو خریداری کنم.

    1. با سلام
      کتاب پیش رو با کیفیت پایین و در جهت آشنایی و علاقه مندی کاربران عزیز به مطالب اثر، به صورت رایگان در سایت قرار گرفته. برای دریافت فایل با کیفیت بهتر و حمایت از ناشر می توانید به جای دانلود رایگان، این کتاب را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *