برای یک روز بیشتر

برای یک روز بیشتر (nbookcity.com)

دانلود کتاب برای یک روز بیشتر

نویسنده در داستان زیبا و اثرگذار برای یک روز بیشتر که درونمایه‌ای فلسفی، معنوی و انسانی دارد، می‌خواهد به شما گوشزد کند هر خانواده‌ای، خود، داستان ارواح است.

مردگان مدت‌ها پس از مرگشان، پشت میزهایمان می‌نشینند. او ما را وارد ماجرای عجیب زندگی چارلز بنتو می‌کند تا حقایق ناگفتنی دیگری از زندگی را پیش چشمانمان برملا سازد. کتاب حاضر اثری از میج آلبوم آمریکایی، نویسنده رمان‌های «سه شنبه‌ها با موری»، «پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید» و «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» است.

در کتاب پیش رو هم آلبوم به سراغ بعد تازه‌ای از زندگی فانی دنیوی و زندگی باقی اخروی رفته است. زندگی خانواده‌ای که در آن، یک روح حضور دارد. این داستان خاص مربوط به زندگی چارلز «چیک» بنتو است. مردی که یک نفر پیشنهاد نوشتن داستانش را به میج‌ آلبوم می‌دهد.

خلاصه کتاب

این اثر از زاویه‌ی دید سوم شخص و در زمان گذشته بازگو شده است و هویت راوی در پایان داستان به طور غافلگیرانه‌ای فاش می‌گردد. فیلمی بر مبنای کتاب برای یک روز بیشتر و با همین نام نیز تولید شده است اما گیرایی کتاب را نداشته و بسیاری آن را تصنعی توصیف نموده‌اند.

میچ آلبوم کاشف بی‌باک آرزوها و جادوهاست. او به قدرت عشق ایمان دارد و برای یک روز دیگر شما را به لبخند وا می‌ دارد و مشتاق می‌کند. باعث می‌شود حسرت گذشته‌ها اشک به چشم‌تان بیاورد. اما مهم‌تر از همه، شما را مجبور می‌کند تا به قدرت ابدی عشق مادر، ایمان بیاورید.

چارلی بنه ‌تو مردی درمانده است که همه چیزش را از دست داده، ورشکسته شده، از کار برکنار شده، با خانواده‌اش دچار مشکل شده و آن‌ها را ترک کرده و زندگیش سرشار از حسرت لحظاتی است که هیچ‌وقت قدر آن‌ها را ندانسته بود. چارلی تصمیم به خودکشی می‌گیرد اما طی ماجراهایی راه به خانه‌ی قدیمی‌شان پیدا می‌کند.

در آنجا مادرش را می‌یابد که 8 سال پیش از دنیا رفته است. چارلی یک روز بیشتر از عمر مادر را با او سپری می‌کند و صحبت‌های زیادی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود که چارلی را به گذشته، مشکلات و خطاهایش برمی‌گرداند. مطالعه کتاب برای یک روز بیشتر به همه علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از متن رمان

در کتاب برای یک روز بیشتر می‌خوانیم: بذارین حدس بزنم! حتما مى‌خواین بدونین چرا مى‌خواستم خودم رو بکشم؟ مى‌خواین بدونین چطور نجات پیدا کردم؟ چرا ناپدید شدم؟ این همه مدت کجا بودم؟ اما اول از همه، چرا خودم رو مى‌خواستم بکشم، درسته؟ اشکالى نداره! مردم دوست دارن بدونن. اونا خودشون رو با من مقایسه مى‌کنن.

مثل این مى‌مونه که خطى در جایى در جهان کشیده شده و اگه هرگز از اون عبور نکنین، هیچوقت به پرت کردن خودتون از ساختمون و یا به قورت دادن یه بطرى قرص فکر نمى‌کنین، اما اگه از اون عبور کنین، ممکنه این افکار به سراغتون بیاد. مردم فکر مى‌کنن، من از این خط عبور کردم. اونا از خودشون مى‌پرسن: «ممکنه که منم دست به همچین کارى بزنم؟»

حقیقت اینه که خطى وجود نداره! اون چیزى که وجود داره، زندگى شماست و اینکه چطور اون رو خراب مى‌کنین و چه کسى اونجاست تا شما رو نجات بده و یا چه کسى‌کنارتون نیست. به گذشته برگردیم. از حدود ده سال پیش شروع مى‌کنم، از اون روزى که مادرم فوت کرد. وقتى این اتفاق افتاد، من اونجا نبودم و باید مى‌بودم. پس دروغ گفتم.

ایده بدى بود! مراسم خاکسپارى، جایى براى مخفى‌کارى نیست!کنار مزارش ایستادم، سعى مى‌کردم به خودم بقبولونم که تقصیر من نبود و بعد دختر پونزده ساله‌م دستم رو گرفت و در گوشم زمزمه کرد: «متأسفم که فرصت نکردى باهاش خداحافظى کنى بابا!» و همه‌چى تموم شد. من درهم شکستم. به زانو افتادم و شروع کردم به گریه کردن! چمن خیس، شلوارم رو لک کرد…

نکوداشت های رمان

  • میچ آلبوم قدرت دیدن جادو را در چیزهای معمولی دارد.
  • برای یک روز بیشتر کتابی تأثیرگذار که از ما درباره‌ی معنای زندگی، خانواده و عشق می‌پرسد.
  • چیزی که من در کتاب‌های میچ آلبوم می‌پسندم این است که شخصیت‌های داستان‌های او افرادی معمولی و از طبقه‌ی پایین اجتماع هستند.

نقد کتاب برای یک روز بیشتر

میچ آلبوم، که این کتاب را با الهام از رابطه‌ی خود با مادرش نوشته و در آن از وقایع دوران کودکی خود استفاده کرده، موفق شده تا بار دیگر با کتاب برای یک روز بیشتر در صدر پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بنشیند و نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند، چنانکه این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی قلم نقره‌ای اسپانیا شده است.

در این رمان هم آلبوم به سراغ بعد تازه‌ای از زندگی فانی دنیوی و زندگی باقی اخروی رفته است. زندگی خانواده‌ای که در آن، یک روح حضور دارد. مانند دیگر کتاب‌های آلبوم، رمان یک روز دیگر، کتابی الهام‌بخش و معنوی است که خواننده را به تأمل فرو می‌برد و او را وادار می‌کند تا به فرصت‌های گران‌بهایی بیندیشد که در زندگی از دست‌شان می‌دهد.

اگر علاقه دارید رمانی بخوانید که شما را به تأمل درباره‌ی مرگ و فرصت‌های از دست‌ رفته‌ی زندگی وادارد، کتاب برای یک روز بیشتر را از دست ندهید.

کتاب‌ های پیشنهادی

تعداد بازدید: 2,210 بار

Mitch%20Albom%20 %D9%85%DB%8C%DA%86%20%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85

عنوان کتاب: برای یک روز بیشتر (یک روز دیگر)

نویسنده: میچ آلبوم

مترجمان:  گیتا گرگانی

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.8 و 2.69 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

ژیوردانو در این داستان هم تلاش کرده است تا قصه را با علم روان‌شناسی ترکیب کند و در نهایت چیزی بیافریند که راهگشای مردم در سختی‌ها باشد. این کتاب هم داستان عشق و عشق ورزیدن است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 174
«استیون» یک درامر (طبل نواز) سیزده ساله و بااستعداد است اما زندگی او زمانی تغییر می کند که برادر پنج ساله اش «جفری»، به سرطان خون مبتلا می شود. «استیون» که داستان خود را از طریق یادداشت هایش روایت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 281

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *