مارتین در کوهستان

مارتین در کوهستان (nbookcity.com)

دانلود کتاب مارتین در کوهستان

کتاب مارتین در کوهستان داستانی مصور از گیلبرت دلاهای است که اولین بار در سال 1959 منتشر شده است.

گیلبرت دلاهای در این کتاب داستان جذابی را به همراه تصاویر زیبا روایت می‌‌کند و به کودکان کمک می‌‌کند تخیلشان را تقویت کنند و در دنیای قصه‌‌ها غرق شوند.

داخل پناهگاه وسایل زیادی برای استفاده کوهنوردان وجود دارد. بچه‌ها آتش روشن می‌کنند تا غذا را گرم کنند. مارتین فانوس روشن می‌کند. ژان سازدهنی می‌زند؛ و سگ کوچولو هم مثلاً آواز می‌خواند. همه‌ چیز زیبا و لذت‌بخش است. بچه‌ها هرگز کلبه کوهستانی را از یاد نخواهند برد. هرگز…

خلاصه کتاب

در کتاب مارتین در کوهستان، مارتین، ژان، فرانسواز و سگ کوچولو برای گذراندن تعطیلات به کوهستان می‌روند. قطار، جلوی ایستگاه نگه می‌دارد. مارتین با چوب اسکی‌ها از قطار پیاده می‌شود. فرانسواز اسباب را جمع می‌کند و ژان، ساک را برمی‌دارد. یک ماشین بیرون از ایستگاه منتظر است. بچه‌ها چمدان‌ها را پشت ماشین می‌گذارند و خودشان سوار می‌شوند. ماشین به راه می‌افتد و بعد از مدتی به دهکده می‌رسد.

بچه‌ها باید تعطیلاتشان را در یک خانه چوبی بگذرانند. صبح روز بعد، آن‌ها سوار تله‌اسکی می‌شوند. تله‌اسکی اتاقکی است که اسکی‌بازها را به بالای کوه می‌برد. این اتاقک فقط به‌وسیله سیمی که در بالای آن است، حرکت می‌کند. از آن بالا همه‌چیز زیبا و تماشایی است. مارتین، ژان و فرانسواز با بچه‌های دیگر آشنا می‌شوند و قرار می‌گذارند که باهم مسابقه بدهند.

اما قبل از شروع بازی حتماً باید نرمش کرد تا بدن آماده شود. آقای مربی جلو می‌ایستد و حرکت‌های گوناگون را به بچه‌ها یاد می‌دهد… کتاب مارتین در کوهستان هشتمین جلد از «سری کتاب های مارتین» است که به همه کودکان علاقه‌مند به داستان‌های مهیج پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

در کتاب مارتین در کوهستان می‌خوانیم: اسکی کردن روی برف‌ها چه لذتی دارد. مارتین حالا به يك سرازیری تند می‌رسد و باید مواظب درخت‌ها هم باشد. خانه های چوبی دهکده از این بالا به اندازه يك قوطی کبریت دیده می‌شوند. «مارتین مواظب باش بعد از سرازیری يك پيچ خطرناك وجود دارد.» حالا دیگر مارتین از همه جلوتر نیست. او عقب افتاده و باید سعی بیشتری بکند. این سگ کوچولو مزاحم مارتین است.

مارتین می‌ترسد سگ کوچولو خودش را بیندازد زیر چوب‌های اسکی. اگر این سگ حواس مارتین را پرت نکند، ممکن است مارتین دوباره جلو بیفتد. بالاخره سگ کوچولو کاری را که نباید بکند کرد. او جلوی پای مارتین می‌پرد و مارتین برای اینکه او را زیر نگیرد مجبور می‌شود خودش را زمین بزند. یکی از چوب اسکی‌ها از پایش باز می‌شود. سگ کوچولو هم میان برف‌ها می‌افتد. مارتین فوراً از جای خود بلند می‌شود.

دست و پایش را تکان می‌دهد. خوشبختانه دست و پایش نشکسته است. مارتین دوباره باتون می‌زند و سرعت می‌گیرد. مسابقه هنوز ادامه دارد. در میان راه چند پرچم روی زمین گذاشته اند که اسکی بازان باید از میان آنها عبور کنند. مارتین از همه جلو می‌افتد و با مهارت از میان میله های پرچم می‌گذرد. بالاخره مارتین مسابقه را می‌برد. مارتین فکر می‌کرد سگ کوچولو پشت سرش می‌آید. (ص10 کتاب مارتین در کوهستان)

اما وقتی به پشت سر خود نگاه کرد او را ندید. بله سگ کوچولو با ژان و فرانسواز مشغول لژ سواری است. لژسواری هم بازی بسیار شیرین و لذت بخشی است. بالاخره مارتین، فرانسواز و سگ کوچولو دور هم جمع می‌شوند. شب نزديك است و آنها باید به دهکده برگردند. بچه‌ها سوار صندلی‌های برقی می‌شوند. این صندلی‌‎ها آنها را تا نزدیک دهکده می‌برد. سگ کوچولو وقتی از این بالا به پائین نگاه می‌کند، می‌ترسد و سرش گیج می‌رود.

نقد کتاب مارتین در کوهستان

در کتاب مارتین در کوهستان مارتین و دوستانش براى گذراندن تعطیلات به کوهستان می‌روند. مارتین در مسابقه‌ی اسکى برنده می‌شود. بچه‌ها بعد از کوه‏پیمایى، در پناهگاه کوهنوردان استراحت می‌کنند و غذا می‌خورند و با خاطراتى شیرین به دهکده باز می‌گردند…

یافتن بهترین کتاب کودک یکی از مشغله‌های ذهنی والدین محسوب می‌شود؛ چرا که کودکان با کمک کتاب‌های کودکانه می‌توانند به درک و رشد بهتری برسند. زمانی که صبحت از مطالعه کتاب کودک می‌شود منظور فقط کتاب داستان کودک یا کتاب قصه‌های کودکانه نیست، بلکه این مجموعه کتاب شعر کودک، کتاب علمی کودک و… را هم در برمی‌گیرد که بسیار مهم هستند.

گیلبرت دلاهای نویسنده کودکان اهل فرانسه بود. او بیشتر برای «سری کتاب‌های مارتین» به تصویرگری مارسل مارلیه شناخته شده‌ است. در سال ۱۹۸۵ موفق به دریافت جایزهٔ Prévert شد.

کتاب مارتین در کوهستان و تصویر سازی های بسیار زیبایش حتی برای بزرگسالان نیز یک نوستالژی است!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 90 بار

%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: مارتین در کوهستان

نویسنده: گیلبرت دلاهای (گیلبرت دلاهیه)

مترجم: موسی نباتی – نعمتی

تعداد صفحات کتاب: 22 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.16 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

ماجرای خانواده‌‌ای پنج نفری و چالش‌هایش با خانواده‌هایی دیگر را روایت می‌کند. پدر این خانواده در آستانه 17 سالگی دخترش رازی دارد که اگر آن را فاش کند همه چیز دگرگون می‌شود. موریارتی در تلاش است به...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 332
داستان‌های کوتاه را می‌توان در ژانرهای مختلفی مانند عاشقانه، معمایی، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک، تخیلی ادبی یافت - که هر کدام دیدگاه‌های منحصر به فردی را در مورد تجربیات انسانی...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 319

یک پاسخ

  1. واقعا داستاناش عالیه
    داستان‌های مارتین خیلی جذاب هست
    پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *