امواج سرخ

آخرین ویرایش: 9 ماه قبل
کتاب امواج سرخ (nbookcity.com)

دانلود کتاب امواج سرخ

کتاب امواج سرخ حاوی چند داستان کوتاه خواندنی از نویسندگان برجسته جهان است.

داستان کوتاه اثری کوتاه است که معمولاً بر روی یک رویداد، شخصیت یا موضوع متمرکز می‌شود. برخلاف رمان‌، که می‌توانند صدها صفحه را در برگیرند و در خطوط داستانی پیچیده و دیدگاه‌های شخصیت‌های متعدد بکاوشند، داستان‌های کوتاه روایت‌هایی مختصر و فشرده هستند.

داستان های کوتاه اغلب به بررسی لحظه یا موقعیت خاصی از زندگی شخصیت هایشان می‌پردازند. هدف آنها برانگیختن احساسات، انتقال پیام یا ارائه بینش در تعداد محدود کلمات است. به دلیل کوتاه بودن آنها، نویسنده‌ها می‌خواهند که هر کلمه را مهم کنند و از طریق داستان سرایی کارآمد تأثیر بگذارند. اگر به این سبک از داستان ها علاقه‌مندید، کتاب امواج سرخ را از دست ندهید.

بخشی از متن کتاب

در یکی از داستان‌های کتاب امواج سرخ می‌خوانیم: او با حالتی ناشی از غلیان ترحم و دلسوزی، نگاهی به کنارش انداخت. جایی که دشمنش آرمیده بود و ناله های درد و خستگی از لب‌های به هم دوخته‌اش به گوش می‌رسید. اولریک ناگهان پرسید «اگه این قمقمه رو برات پرت کنم می‌تونی بگیریش؟ شراب دبشی توشه. حال آدمو جا میاره، بزنیم به سلامتی، حتی اگه قرار باشه امشب یکی از ماها بمیره» گئورگ گفت: «من به زور می‌تونم چیزی ببینم؛ خون زیادی دور چشمام ماسیده، تازه من هیچ وقت با دشمنم شراب نمی‌خورم»

 اولریک لحظاتی در سکوت بود و درازکش به زوزه‌ی خسته‌ی باد گوش فرا می‌داد. فکری داشت آرام آرام در ذهنش نقش می‌بست و نگاه کردن به مردی که سخت با درد و خستگی دست و پنجه نرم می‌کرد، این فکرش را قوت می‌بخشید. با درد و ضعفی که خود اولریک هم حس می‌کرد، آن تنفر شدید دیرین انگار داشت آهسته آهسته رنگ می‌باخت. بدون معطلی گفت: «همسایه، اگه افراد تو زودتر رسیدن هر کاری که عشقت کشید بکن. پیمان منصفانه‌ای بود.

و اما من؛ من تصمیمم رو عوض کردم. اگه افراد من زودتر برسن باید اول تورو نجات بدن و تورو مهمون من بدونن. تموم عمرمون مثل دوتا جونور به جون هم افتادیم. اون هم سر این قطعه جنگل لامسی که درختاش تابِ وزشِ یه نسیم رو هم ندارن. امشب که اینجا افتاده‌ام و با خودم فکر می‌کنم، به نظرم می‌رسه خیلی نادون بوده‌ایم. تو زندگی کارهای بهتر از جارو جنجال سر دعواهای مرزی هم هست. اگه کمکم کنی این اختلاف کهنه رو فراموش‌ کنیم اونوقت من هم تورو دوست خودم می‌دونم.

گئورگ نعیم آنقدر ساکت ماند که اولریک فکر کرد شاید زیر درد زخم هایش غش کرده است. سپس گئورگ آرام و بریده بریده گفت: «فکرشو بکن، اگه باهم وارد میدون بازارچه شیم مردم چه جوری بهمون زل می‌زنن و پچ‌پچ می‌کنن. هیچ احدی به یاد نداره نعیم و فون گرادویتز رو دیده باشه که مثه دو تا رفیق باهم حرف زده باشن. راستی اگه همین امشب دعوامون رو تموم کنیم نمیدونی چه صلح و صفایی بین جنگل نشینا برقرار می‌شه.

اگه بخوایم مردم رو باهم آشتی بدیم هیچ کس نیست که موی دماغمون بشه، سرو کله‌ی هیچ مزاحمی هم پیدا نمی‌شه… تو هم میای و شب سیلوستر رو زیر سقف خونه‌ی من می‌گذرونی. اونوقت من هم یه روز عید میام به قلعه‌ات و دلی از عزا در میارم… دیگه هیچ وقت توی زمینات تیراندازی نمی‌کنم مگه این که دعوتم کنی؛ من هم دعوتت می‌کنم با هم بریم پایین سمت مرداب شکار پرنده‌های وحشی. (ص41 کتاب امواج سرخ)

نقد کتاب امواج سرخ

کتاب امواج سرخ مجموعه‌ای جالب و خواندنی از داستان‌های کوتاه اثر نویسندگان مشهور داستان‌ نویسی، همچون: آنتوان چخوف، ایتالو کالوینو، بروس هالند راجرز، وودی آلن، حور ساندرز و تعداد زیاد دیگری است. داستان‌های کوتاه را می‌توان در ژانرهای مختلفی مانند عاشقانه، معمایی، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک، تخیلی ادبی یافت – که هر کدام دیدگاه‌های منحصر به فردی را در مورد تجربیات انسانی ارائه می‌دهند.

ایتالو کالوینو یکی از نویسنده های کتاب امواج سرخ در طول حیات ادبی خود ژانرهای گوناگونی قلم زده است داستان کوتاه، رمان، مقاله و رساله علمی و ادبی نوشته و تحقیقات فراوانی کرده است. مشخصه بارز نوشته‌های او از هر سنخی که باشد کالوینویی بودن آن‌هاست چرا که سب و سیاق خاص او در تمامی آثارش به چشم می‌خورد.

آنتوان چخوف در سال 1860 در یکى از شهرهای جنوبى در شهر کوچک تاگانروگ به‌ دنیا آمد. در سال 1880 به دانشکده‌ى پزشکى مسکو وارد شد و از همان هنگام به نوشتن داستان‌هاى کوتاه، داستان‌هاى طنز، نمایش‌نامه‌هاى کوتاه و پاورقى براى روزنامه‌ها و مجله‌هاى فکاهى پرداخت. چخوف، نویسندگى را با شیوه‌ی ساده و تمسخرآمیزی ماهرانه شروع کرد و هر آن چیز را که قابل تمسخر بود با هجاى تند و تیز مى‌کوبید.

کتاب امواج سرخ توسط محمد حیاتی ترجمه و گلچین شده است. اثری‌ست که بدون شک از خواندنش لذت خواهید برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 319 بار

%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%20(nbookcity.com)

عنوان کتاب: امواج سرخ

نویسنده: جمعی از نویسندگان

آنتوان چخوف، ایتالو کالوینو، برنارد مالامد، جامیکا کینکید، وودی آلن، بروس هالند راجرز، جورج ساندرز، هکتور هیو مونرو، ایزاک بشویس سینگر و دیگران

مترجم: محمد حیاتی

تعداد صفحات کتاب: 85 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.58 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

گرچه در بررسي هاي روان كاوي از اطّلاعات موجود در زندگي نامه فرد به عنوان « داده ها » استفاده می كردند، ولي در بررسي هاي بعدي بر فنون جديد علوم اجتماعي، مانند پرسشنامه، مصاحبه، آزمايش، و شبيه سازي تكيه كردند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4421
صرفنظر از اینکه عبید شاعر بوده‌است، همگان نام او را با طنز و هزل عجین و اغلب عامه او را به لطایفش می‌شناسند. دیوان لطایف او شامل منظومه‌های زیر است. در این میان منظومه موش و گربه شهرت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2838

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *